1.  Chci kartu ISIC/ITIC/ALIVE student/STUDENT/ZAMĚSTNANEC/ALIVE zaměstnanec/ABSOLVENT/ALIVE absolvent. Co mám dělat?
  2. Ztratil jsem svou identifikační kartu (poškodil jsem ji/byla mi odcizena). Co mám dělat?
  3. Moje karta nefunguje na čipových čtečkách (tisk a skenování, koleje, bufet, vstupy do místností a budov...).
    • Po výdeji karty se informace o její aktivaci musí propsat do všech systémů univerzity, což neproběhne okamžitě. Pokud jste si kartu čerstvě vyzvedli z výdejního místa, nemusí být karta na čtečkách ještě aktivní. Vyčkejte do druhého dne.
    • Ujistěte se, zda máte k příslušné akci oprávnění. Například povolení ke vstupu do místnosti/objektu, kam se snažíte dostat. Ověřte si, že máte dostatek prostředků na clearingovém účtu.
    • Zajděte osobně na kartové centrum nebo výdejní místo, kde pracovník ověří funkčnost čipu vaší karty a pokusí se Váš problém vyřešit.
    • Pokud výše uvedené postupy nepomohou, napište nám ze své univerzitní schránky na emailovou adresu karty (at) slu.cz a popište podrobně svůj problém.
  4. Moje licencovaná karta ISIC/ITIC/ALIVE neumožnila uplatnit slevu u obchodníka
    • Ujistěte se, zda nedošlo ke změně podmínek pro držení daného typu karty:
      • u karet ISIC trvání denního studia,
      • u karet ITIC trvání pracovního poměru na pozici pedagoga nebo akademického pracovníka.
      • u karet ALIVE trvání kombinovaného/distančního studia nebo pracovního poměru
    • Zkontrolujte platnost své licence:
      • Přihlaste se svými CRO údaji do portálu karty.slu.cz.
      • V sekci Moje karta zkontrolujte platnost karty a stav revalidace. Pokud karta pozbyla platnost kvůli vypršení licenčního období, uhraďte revalidační poplatek a platnost Vaší karty bude automaticky prodloužena na další období.
      • Pokud jste si aktivovali digitální verzi karty prostřednictvím aplikace Alive App, můžete si trvání platnosti licence ověřit v této aplikaci.
  5. Chci zrušit žádost a vrátit poplatky.
    • Pokud jste se v době po odeslání elektronické žádosti rozhodli pro jiný typ karty nebo kartu z nějakého důvodu už nechcete (například víte, že dojde k ukončení vašeho studia), můžete do určitého momentu požádat o zrušení žádosti (a v případě licencovaných karet o vrácení licenčního poplatku). Žádost se od okamžiku odeslání posouvá do fází výroby karty, kterým říkáme stavy. Stav své žádosti zjistíte po přihlášení do portálu karty.slu.cz v sekci Moje karta.  Žádost lze zrušit pouze do fáze, kterou označujeme jako “Čekání na tisk” včetně. Pokud je vaše žádost ve stavu “Karta ve výrobě” nebo v jednom z následných stavů, žádost už nelze zrušit a peníze nelze vrátit. 
    • Napište nám na e-mailovou adersu karty (at) slu.cz a požádejte o zrušení žádosti. Předmětnou částku Vám po překontrolování vašeho nároku vrátíme na účet, ne však dříve než za týden, neboť procedura k tomuto procesu je poměrně složitá a schválení prochází několika pracovišti (nezávisí tedy čistě na kartovém centru). Buďte proto prosím trpěliví.
      • Pokud jste ani po 3 týdnech přes písemný příslib pracovníka kartového centra neobdrželi své peníze zpět na účet, napište nám znovu na e-mailovou adresu karty (at) slu.cz.
    • Upozorňujeme, že podle čl. 9 odst. 1 Studijního a zkušebního řádu Slezské univerzity v Opavě v úplném znění platném od 1. 9. 2013 je student povinen se při kontrole studia prokázat platným průkazem studenta opatřeným aktuální fotografií. To znamená, že v případě studentů je zřízení karty a její držení povinné!
  6. Co je to revalidace a revalidační známka?
    • Většina karet má omezenou platnost, kterou je potřeba každoročně obnovovat. Tento proces se nazývá revalidace. U licencovaných karet ISIC/ITIC/ALIVE se provádí uhrazením revalidačního poplatku na další období a nalepením tvz. revalidační známky na zadní stranu karty. U karet STUDENT a ZAMĚSTNANEC se platnost v případě potřeby (po kontrole trvání nároku na kartu) prodlužuje nalepením známky zdarma. Podrobné informace naleznete v oddílech Prodloužení platnostiPlatnost.
  7. Jak mám provést obnovu plastnosti a uhradit revalidační poplatek?
    • Přihlaste se svým CRO do portálu karty.slu.cz. V sekci Moje karta klikněte na tlačítko "Prodloužit platnost". Dále postupujte podle tohoto návodu počínaje bodem č. 3. Výši příslušného licenčního poplatku naleznete v aktualizovaném sazebníku.
  8. Proč na identifikační karty s licencí (ISIC, ITIC, ALIVE) musím použít jen holografickou známku za poplatek?
    • Tato podmínka je stanovena smluvním ujednáním mezi univerzitou a oprávněným vydavatelem a správcem licencí v ČR (GTS ALIVE s.r.o.). Podmínka má omezit zneužívání vzhledu karty bez platné licence k neoprávněnému čerpání studentských a zaměstnaneckých slev pro ISIC, ITIC, ALIVE průkazy.
  9. Kde si mohu kartu nebo revalidační známku vyzvednout?
  10. Vdala jsem se, takže mám jiné příjmení (změnil/a jsem si jméno na matrice).
    • V případě změny jména držitele je nutné vyrobit kartu novou s aktualizovanými údaji. S výrobou druhé a každé další karty je spojen manipulační poplatek. Pokud se změna týká licencované karty ISIC/ITIC/ALIVE, je nutné znovu uhradit také licenční poplatek, neboť každá karta musí dostat novou a unikátní licenci. Konkrétní výši poplatků naleznete v aktualizovaném sazebníku.
    • Při změně jména postupujte následujícím způsobem:
      • Informujte studijní oddělení. Referent/ka studijního oddělení zanese změnu jména do systému.
      • Vyčkejte do druhého dne, než se změna propíše do všech univerzitních informačních systémů.
      • Přihlaste se svými CRO údaji do portálu karty.slu.cz a zkontrolujte, že změna jména proběhla. Pokud se změna neprojeví ani po 3 dnech od okamžiku, kdy jste o změně příjmení informovali studijní oddělení, napište nám na karty (at) slu.cz.
      • V sekci Moje karta zvolte možnost “Vrátit kartu”. To vám umožní podat si žádost o novou kartu.
      • Dále postupujte podle návodu k podání žádosti počínaje bodem č. 3.
  11. Poslal jsem nesprávnou částku/poslal jsem peníze omylem/dvakrát.
    • Napište nám na e-mailovou adresu karty (at) slu.cz a popište svůj problém. Ke zprávě přiložte doklad o úhradě z internetového bankovnictví nebo snímek obrazovky, ze kterého jsou patrné veškeré relevantní platební údaje (čísla účtu plátce a příjemce, částka, variabilní symbol).
    • Předmětnou částku Vám po překontrolování vašeho nároku vrátíme na účet, ne však dříve než za týden, neboť procedura k tomuto procesu je poměrně složitá a schválení prochází několika pracovišti (nezávisí tedy čistě na kartovém centru). Buďte proto prosím trpěliví.
      • Pokud jste ani po 3 týdnech přes písemný příslib pracovníka kartového centra neobdrželi své peníze zpět na účet, napište nám znovu na e-mailovou adresu karty (at) slu.cz.
  12. Mám ISIC kartu ze střední školy. Můžu ji používat na univerzitě?
    • Bohužel ne. Identifikační karta mj. slouží především jako doklad o studiu na konkrétní vysoké škole. Za tímto účelem je na kartě vyznačen název a logo studované školy.  Zároveň se jedná o čipovou kartu s konkrétním typem čipu, jenž Vám zabezpečí funkčnost karty v místech, kde je nutné použít čipovou čtečku. Středoškolský ISIC by nepodával správnou informaci o tom, že jste studentem/studentkou Slezské univerzity. Platnost takové karty bychom proto nemohli prodloužit a také bychom nemohli zajistit funkčnost karty po přiložení k našim čipovým čtečkám.
  13. Mohu požádat o kartu ISIC i po dosažení 26 let?