Většina karet má omezenou platnost, kterou je potřeba každoročně obnovovat. Tento proces se nazývá revalidace.
- U karet STUDENT a ZAMĚSTNANEC se platnost v případě potřeby (po kontrole trvání nároku na kartu pracovníkem kartového centra nebo výdejního místa) prodlužuje nalepením revalidační známky zdarma.
- U licencovaných karet ISIC/ITIC/ALIVE se obnova platnosti provádí uhrazením revalidačního poplatku na další období a nalepením tvz. revalidační známky na zadní stranu karty. Poplatek na nové období lze uhradit od 1. srpna a známku si můžete vyzvednout od 1. září. Pro úhradu revalidačního poplatku postupujte následovně:
- Na stránce Poplatky zjistíte aktuální výši poplatku za prodloužení platnosti licence GTS.
- Poplatek v příslušné výši uhraďte podle návodu na stránce Platby.
- Portál Vám uhrazení poplatku neumožní v následujících případech:
- Pokoušíte se uhradit poplatek před 1. srpnem a Vaše karta je stále platná.
- ztratili jste nárok na svou aktuálně drženou kartu z důvodu ukončení nebo změny formy studia. Pokud jste ukončili studium, platnost Vaší karty již nemůžeme obnovit. V případě změny formy studia postupujte následujícím způsobem:
- v sekci Moje karta zvolte možnost “Vrátit kartu”,
- vyberte možnost Nová žádost a podejte si žádost o kartu, na kterou máte aktuálně nárok.
- Dále postupujte podle tohoto návodu počínaje bodem č. 3.
- Původní kartu nám laskavě vraťte při převzetí nové karty.
- K obnově platnosti Vaší karty dojde automaticky po připsání platby na účet Slezské univerzity. To trvá obvykle 1-2 pracovní dny. V případě plateb ze zahraničí se tato doba může protáhnout.
- Přijetí platby a obnovu platnosti Vám potvrdíme zasláním zprávy do vaší univerzitní e-mailové schránky. Obnovu platnosti si můžete zkontrolovat také po přihlášení na karty.slu.cz v sekci Moje karta. Zároveň dojde automaticky k obnově platnosti vaší digitální karty v aplikaci Alive App, pokud ji máte aktivovanou.
- Pokud jste ani po uplynutí 5 pracovních dnů neobdrželi na svůj univerzitní e-mail potvrzující zprávu a k obnově platnosti karty nedošlo, napište nám na adresu karty (at) slu.cz. Ke zprávě přiložte doklad o úhradě z internetového bankovnictví nebo snímek obrazovky, ze kterého jsou patrné veškeré relevantní platební údaje (čísla účtu plátce a příjemce, částka, variabilní symbol).
- Poté co obdržíte e-mail s potvrzením přijetí platby, můžete si zajít vyzvednout revalidační známku na jedno z výdejních míst.
- Revalida
- Další podrobné informace o platnosti jednotlivých karet naleznete v oddíle Platnost.