TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:
OBORY ZÁJMU:
BEZ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY:
JAZYK VÝUKY:

A

Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání anglického jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí nebo jste tam strávili jen jeden semestr? Chcete se věnovat překladu literárních nebo odborných textů? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento program. Naučíte se číst jinak s pomocí zásadních literárně-kritických přístupů, seznámíte se současnými trendy anglické psané literatury a zjistíte, že lingvistika není jen morfologie a syntax. Budete se moci zdokonalovat v tom, co vás baví nejvíce a to díky široké nabídce volitelných předmětů. Kromě překladatelských kurzů z oblasti státní správy, biologie a ekologie si můžete rozšířit slovní zásobu nebo diskutovat o anglofonní hudbě a filmech. Už nyní víte, že byste se chtěli přihlásit na doktorské studium? Pak si nenechte ujít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáž nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.
Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání anglického jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí nebo jste tam strávili jen jeden semestr? Chcete se věnovat překladu literárních nebo odborných textů? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento program. Naučíte se číst jinak s pomocí zásadních literárně-kritických přístupů, seznámíte se současnými trendy anglické psané literatury a zjistíte, že lingvistika není jen morfologie a syntax. Budete se moci zdokonalovat v tom, co vás baví nejvíce a to díky široké nabídce volitelných předmětů. Kromě překladatelských kurzů z oblasti státní správy, biologie a ekologie si můžete rozšířit slovní zásobu nebo diskutovat o anglofonní hudbě a filmech. Už nyní víte, že byste se chtěli přihlásit na doktorské studium? Pak si nenechte ujít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáž nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.
Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Studijní program Angličtina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni C1 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení anglického jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích anglicky mluvících zemí. Angličtina pro odbornou praxi zároveň svým obsahem přesahuje profilaci akademického programu Anglická filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na zvyšování uplatnitelnosti absolventů na pracovním trhu. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle připravenosti jazykové také připraveni pro práci v hospodářské sféře v nejširším slova smyslu. Podstatný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaného vzdělání (znalosti, dovednosti, postoje) v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je prostřednictvím spolupráce se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a pomoci naplnit strategické cíle univerzity v prioritní oblasti 3. Vztahy k vnějšímu prostředí. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN (Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů v modulu Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo ještě lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.
Studijní program Angličtina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni C1 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení anglického jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích anglicky mluvících zemí. Angličtina pro odbornou praxi zároveň svým obsahem přesahuje profilaci akademického programu Anglická filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na zvyšování uplatnitelnosti absolventů na pracovním trhu. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle připravenosti jazykové také připraveni pro práci v hospodářské sféře v nejširším slova smyslu. Podstatný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaného vzdělání (znalosti, dovednosti, postoje) v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je prostřednictvím spolupráce se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a pomoci naplnit strategické cíle univerzity v prioritní oblasti 3. Vztahy k vnějšímu prostředí. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN (Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů v modulu Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo ještě lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.
Studiem fyziky se specializací na astrofyziku získáte ucelené bakalářské vzdělání v obecné i teoretické fyzice a matematice rozšířené o astrofyzikální aplikace. Čeká na vás přátelský kolektiv lidí nadšených pro studium vesmíru a poznávání fundamentálních přírodních zákonitostí. Spíše než pozorovat noční oblohu budete počítat a objevovat základní principy, které řídí chování hvězd, galaxií i celého vesmíru.
Studiem fyziky se specializací na astronomii a popularizaci získáte ucelené bakalářské fyzikální a matematické vzdělání doplněné o astronomii v její teoretické i praktické rovině. Čeká na vás přátelský kolektiv lidí nadšených pro zkoumání vesmíru, pozorování noční oblohy a poznávání fundamentálních přírodních zákonitostí. Budete moci sami pozorovat na naší observatoři WHOO! či využívat sférickou projekci Unisféry, jejíž součástí je také digitální planetárium. Rovněž se naučíte, jak srozumitelně a atraktivně předávat vědecké poznatky široké veřejnosti.
Cílem studia je poskytnout ucelené teoretické a praktické vzdělání v oblasti audiovizuální tvorby ? napříč žánry, motivovat studenty k vlastní tvůrčí činnosti, zajistit jim nejen možnost konzultace, ale také pravidelné spolupráce s profesionálními tvůrci v profesionálních podmínkách, a dosáhnout tak vysoké míry připravenosti na praktické působení ve všech oblastech audiovizuální, zejména rozhlasové a televizní tvorby, nebo na práci v jiných kulturních a společenských institucích. Program je strukturován se záměrem prohloubit posluchačovy znalosti v oblastech umění, vizuálních studií, masové komunikace, historie a současnosti audiovize a kinematografie s tím, že se student může dále v rámci volitelných předmětů specializovat na scenáristiku, dramaturgii, kameru, střih zvukovou tvorbu či režii audiovizuálních děl napříč žánry. Smyslem je připravit na výkon povolání odborné pracovníky schopné odpovědného a samostatného provádění specifických tvůrčích činností v oblasti audiovize a kulturních institucí, kteří mají jak specializovanou průpravu, tak širší přehled v problematice kulturní historie, masové komunikace a škále uměleckých a publicistických žánrů. Jsou odborně erudovaní a zároveň přemýšliví a umělecky tvořiví. Zvládají televizní a rozhlasovou práci od zpravodajských základů přes publicistiku po tvůrčí a autorskou dramatickou tvorbu. Studijní program proto zahrnuje kromě výuky dějin a teorie umění a audiovizuální kultury také přednášky a semináře z oblasti základů estetiky, audiovizuálních a informačních technologií, produkce, autorského práva, sociologie kultury, managementu či marketingu. Velký důraz se přitom klade na praktickou výuku pod vedením specialistů z praxe se zázemím odborných pracoven a ateliérů Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě. Součástí studia je také praxe v tuzemských institucích.
Cílem studia je poskytnout ucelené teoretické a praktické vzdělání v oblasti audiovizuální tvorby ? napříč žánry, motivovat studenty k vlastní tvůrčí činnosti, zajistit jim nejen možnost konzultace, ale také pravidelné spolupráce s profesionálními tvůrci v profesionálních podmínkách, a dosáhnout tak vysoké míry připravenosti na praktické působení ve všech oblastech audiovizuální, zejména rozhlasové a televizní tvorby, nebo na práci v jiných kulturních a společenských institucích. Program je strukturován se záměrem prohloubit posluchačovy znalosti v oblastech umění, vizuálních studií, masové komunikace, historie a současnosti audiovize a kinematografie s tím, že se student může dále v rámci volitelných předmětů specializovat na scenáristiku, dramaturgii, kameru, střih zvukovou tvorbu či režii audiovizuálních děl napříč žánry. Smyslem je připravit na výkon povolání odborné pracovníky schopné odpovědného a samostatného provádění specifických tvůrčích činností v oblasti audiovize a kulturních institucí, kteří mají jak specializovanou průpravu, tak širší přehled v problematice kulturní historie, masové komunikace a škále uměleckých a publicistických žánrů. Jsou odborně erudovaní a zároveň přemýšliví a umělecky tvořiví. Zvládají televizní a rozhlasovou práci od zpravodajských základů přes publicistiku po tvůrčí a autorskou dramatickou tvorbu. Studijní program proto zahrnuje kromě výuky dějin a teorie umění a audiovizuální kultury také přednášky a semináře z oblasti základů estetiky, audiovizuálních a informačních technologií, produkce, autorského práva, sociologie kultury, managementu či marketingu. Velký důraz se přitom klade na praktickou výuku pod vedením specialistů z praxe se zázemím odborných pracoven a ateliérů Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě. Součástí studia je také praxe v tuzemských institucích.
Studijní program je určen absolventům uměleckých, humanitně zaměřených či interdisciplinárních bakalářských oborů, kteří mají zájem prohloubit své praktické dovednosti v oblasti umělecké tvorby audiovizuálních děl (kamera, střih, zvuková tvorba, scenáristika, dramaturgie, produkce, režie), rozšit je také o kulturní management a digitální restaurování kinematografických a televizních děl a dále získat odborné znalosti v oblasti historie a současnosti audiovize a kinematografie, nových médií, marketingu a komunikace. Studenti mají možnost možnost konzultace a také spolupráce s profesionálními tvůrci v profesionálních podmínkách, a mohou tak dosáhnout vysoké míry připravenosti na praktické působení ve všech oblastech audiovizuální, zejména rozhlasové a televizní tvorby, nebo na práci v jiných kulturních a společenských institucích. Studijní program proto zahrnuje kromě výuky dějin a teorie audiovizuální kultury také přednášky a semináře z oblasti základů estetiky, audiovizuálních a informačních technologií, autorského práva, animace kultury, sociologie kultury či managementu. Velký důraz přitom klademe na praktickou výuku pod vedením specialistů z praxe se zázemím ateliéru, odborných laboratoří i technického zázemí Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity.

B

V navazujícím magisterském studijním programu Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví si prohloubíte znalosti a dovednosti ve světě financí získané v bakalářském studiu. Naučíte se měřit a řídit rizika podnikání v bankovnictví. Dozvíte se víc o problematice fiskálního deficitu a veřejného dluhu a možnostech jejich řešení. Seznámíte se s vývojem mezinárodního finančního systému a s rolí jednotlivých mezinárodních finančních institucí. Budete rozumět finančnímu řízení velkých nadnárodních firem a vyznáte se i v investicích do složitějších finančních produktů. V průběhu studia se navíc naučíte se používat moderní softwarové produkty a zaměříme se i na vliv internetu a mobilních technologií na dynamický rozvoj finančnictví. Získáte tak komplexní předpoklady k tomu, abyste právě vy vnesli do bankovního sektoru svěží vítr, neotřelé myšlenky a nápady a přispěli k tomu, aby se svět financí více přiblížil obyčejným lidem.
V navazujícím magisterském studijním programu Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví si prohloubíte znalosti a dovednosti ve světě financí získané v bakalářském studiu. Naučíte se měřit a řídit rizika podnikání v bankovnictví. Dozvíte se víc o problematice fiskálního deficitu a veřejného dluhu a možnostech jejich řešení. Seznámíte se s vývojem mezinárodního finančního systému a s rolí jednotlivých mezinárodních finančních institucí. Budete rozumět finančnímu řízení velkých nadnárodních firem a vyznáte se i v investicích do složitějších finančních produktů. V průběhu studia se navíc naučíte se používat moderní softwarové produkty a zaměříme se i na vliv internetu a mobilních technologií na dynamický rozvoj finančnictví. Získáte tak komplexní předpoklady k tomu, abyste právě vy vnesli do bankovního sektoru svěží vítr, neotřelé myšlenky a nápady a přispěli k tomu, aby se svět financí více přiblížil obyčejným lidem.

C

Cílem studia ve studijním programu Computer Science je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? na řídících a vysoce kvalifikovaných pracovních pozicích ve specializovaných mezinárodních podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, včetně kybernetické bezpečnosti, nebo ve státní správě. Výuka probíhá v anglickém jazyce, u absolventů se počítá s působením v mezinárodních pracovních týmech. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v doktorském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika, ať už v českém nebo anglickém jazyce.

Č

Magisterské studium teoretické fyziky je věnováno zejména hlubším aspektům relativistické a kvantové fyziky a aplikaci numerických výpočetních metod ve fyzice. Specializace na částicovou fyziku vám umožní hlouběji proniknout to tajů mikrosvěta. Budete se moci zapojit do mezinárodního výzkumu, a to jak na poli čistě teoretickém, např. při studiu vlastností hypotetických částic jako jsou magnetické monopóly, nebo na poli fenomenologie, kde při efektivním rozšiřování současného modelu mikrosvěta budete konfrontovat své předpovědi s daty z urychlovače LHC apod.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Hlavním cílem studia je doplnit u studentů získané bakalářské bohemistické vzdělání na magisterské úrovni, což jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem doktorského stupně. Studium připravuje absolventa k činnostem vyžadujícím vysoce odbornou práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na systematizaci a doplnění bakalářských znalostí v oblasti současného českého jazyka na všech jazykových plánech, především se soustředěním na komplexnost přístupu k textu a na aktuální trendy, jakož i na metodologii; v diachronní lingvistice se poskytuje potřebný historický kontext pro poznání současné češtiny jako jazyka spisovného a jazyka indoevropského; absolvent je pak schopen posoudit dynamiku vývoje jazyka a uvést ji do vztahu s měnícícmi se komunikačními potřebami. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o dějinách české literatury se soustředěním na současnou literaturu a sebereflexi literární historie; znalosti z teorie literatury jsou prohlubovány a kontextualizovány ve vztahu k estetice a filozofii. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Hlavním cílem studia je doplnit u studentů získané bakalářské bohemistické vzdělání na magisterské úrovni, což jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem doktorského stupně. Studium připravuje absolventa k činnostem vyžadujícím vysoce odbornou práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na systematizaci a doplnění bakalářských znalostí v oblasti současného českého jazyka na všech jazykových plánech, především se soustředěním na komplexnost přístupu k textu a na aktuální trendy, jakož i na metodologii; v diachronní lingvistice se poskytuje potřebný historický kontext pro poznání současné češtiny jako jazyka spisovného a jazyka indoevropského; absolvent je pak schopen posoudit dynamiku vývoje jazyka a uvést ji do vztahu s měnícícmi se komunikačními potřebami. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o dějinách české literatury se soustředěním na současnou literaturu a sebereflexi literární historie; znalosti z teorie literatury jsou prohlubovány a kontextualizovány ve vztahu k estetice a filozofii. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.

D

Čemu se budeme při studiu věnovat? - anatomii, patologii, zubnímu lékařství, první pomoci, mikrobiologii, epidemiologii a klinickým oborům zaměřeným na prevenci a základy diagnostiky ve stomatologii atd. - nácviku manipulace se zdravotnickou technikou a materiály využívanými v dentální hygieně a zubním lékařství - praktickému nácviku provedení komplexní dentální hygieny - provádění vstupního a kontrolního vyšetření ústní dutiny včetně získání anamnézy Kde se uplatníte? Ve stomatologických ambulancích, ambulancích dentální hygieny, edukačních programech pro veřejnost, po získání odborné praxe ve vzdělávání dalších studentů dentální hygieny a ve výzkumu. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/dentalnihygiena

E

The Bachelor's degree programme Economics and Management examines issues central to the world we live in: namely how the economy and organisations function, and how resources are allocated and coordinated to achieve the organisation?s objectives. Graduates of the programme are provided with basic, general preparation in the economic, corporate, quantitative and legal fields, as well as a solid methodological training in the analysis and critical interpretation of economic and corporate dynamics. They can work in management positions in a wide spectrum of companies. The degree programme prepares students to enter the job market immediately upon graduation or pursue a Master?s degree. WHAT ARE THE BENEFITS TO STUDY OUR DEGREE? - Essential knowledge and practical experience in the field of doing business. - You will get the awareness of how companies function in the market. - Understand the mission and vision of successful international companies. - Knowledge of business economics, corporate and international finance, management and marketing. - Understand international business environment and Europe?s specifics. - You will be able to process basic accounting financial statements in international company. - You will meet new friends from all over the world at recognized university. WHAT COURSES ARE YOU GOING TO STUDY? Microeconomics, Macroeconomics, Principles of finance, Principles of marketing, Management, Accounting, Quantitative methods, etc.
The Master's degree programme Economics and management is designed to prepare university-educated professionals with economic knowledge and managerial skills that are able to act in higher or top management positions not only in the business sphere after acquiring appropriate practice. Emphasis is placed on international accents of entrepreneurial activities during study. Successful graduates get the title of ?engineer? and are prepared to enter job market immediately or they have the opportunity to continue in PhD studies. WHAT ARE THE BENEFITS TO STUDY OUR DEGREE? - Professional knowledge and practical experience in the field of advanced microeconomics, advanced macroeconomics and managerial economics. - You will get the awareness of how business organizations function. - Understand the mission and vision of crisis management and international business law. - Acquire knowledge of international marketing, international financial management and retail management. - You will be able to process financial analyses and valuate the company?s assets and much more. - You will meet people from all over the world with similar aims and interests. WHAT COURSES ARE YOU GOING TO STUDY? Advanced microeconomics, Advanced macroeconomics, Strategic marketing, Strategic management, Human resource management, International taxation and tax systems, Managing innovation, etc.
Čemu se budeme při studiu věnovat? - andragogice, androdidaktice a gerontodidaktice, psychologii a sociologii stárnutí a stáří, sociální gerontologii, speciální gerontagogice, geriatrii a gerontopsychiatrii, reminiscenční terapii atd. - vzdělávacím aktivitám pro zvyšování kvality života seniorů - orientaci v problematice edukačně výchovné práce se seniory včetně schopnosti aplikace poznatků na konkrétní životní situace - organizaci edukace seniorů, využívání participačních metod ve vzdělávání, rozvíjení kompetencí seniorů v souladu s vývojovými trendy oboru Kde se uplatníte? Jako lektor či tvůrce vzdělávacích programů pro seniory, animátor, vedoucí kurzů univerzit a akademií třetího věku, v organizacích zajišťujících volnočasové aktivity pro seniory, v domovech seniorů, v klubech, ve stacionářích, v chráněných bydleních pro seniory apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramedukacnipeceoseniory
Čemu se budeme při studiu věnovat? - andragogice, androdidaktice a gerontodidaktice, psychologii a sociologii stárnutí a stáří, sociální gerontologii, speciální gerontagogice, geriatrii a gerontopsychiatrii, reminiscenční terapii atd. - vzdělávacím aktivitám pro zvyšování kvality života seniorů - orientaci v problematice edukačně výchovné práce se seniory včetně schopnosti aplikace poznatků na konkrétní životní situace - organizaci edukace seniorů, využívání participačních metod ve vzdělávání, rozvíjení kompetencí seniorů v souladu s vývojovými trendy oboru Kde se uplatníte? Jako lektor či tvůrce vzdělávacích programů pro seniory, animátor, vedoucí kurzů univerzit a akademií třetího věku, v organizacích zajišťujících volnočasové aktivity pro seniory, v domovech seniorů, v klubech, ve stacionářích, v chráněných bydleních pro seniory apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramedukacnipeceoseniory
Studijní část obsahuje pět povinných studijních aktivit s celkovou kreditovou dotací 60 ECTS. Jedná se o čtyři povinné předměty, které jsou vždy ukončeny zkouškou. Pátou povinnou aktivitou je prokázání znalostí odborné angličtiny formou vystoupení na odborné konferenci v rozsahu alespoň 20 minut nebo výuky v anglicky vyučovaném předmětu v rozsahu alespoň 45 minut. V rámci studijní části musí student dále absolvovat alespoň jeden předmět ze skupiny povinně volitelných. Výzkumná část se skládá ze dvou povinných aktivit, kterými jsou zapojení do výzkumného projektu spojené s publikací vědeckého článku a realizace zahraniční výzkumné stáže. Minimálně 60 ECTS musí student získat za publikační aktivity. Publikace jsou členěny dle zavedených kategorií a každý typ publikace je ohodnocen příslušným počtem kreditů. Volitelnými aktivitami v rámci výzkumné části jsou profesní stáž, jež má za cíl prohloubit schopnosti studenta realizovat aplikovaný a smluvní výzkum, a ohlas na vlastní publikační činnost dokumentovaný citacemi v publikacích jiných autorů. V rámci studia může student absolvovat také volitelnou pedagogickou část. Mezi pedagogické aktivity ohodnocené kredity patří celosemestrální výuka semináře a vedení bakalářské práce, která byla v termínu odevzdána k obhajobě. Za pedagogické aktivity může být přiděleno maximálně 30 ECTS za celou dobu studia.
Studijní část obsahuje pět povinných studijních aktivit s celkovou kreditovou dotací 60 ECTS. Jedná se o čtyři povinné předměty, které jsou vždy ukončeny zkouškou. Pátou povinnou aktivitou je prokázání znalostí odborné angličtiny formou vystoupení na odborné konferenci v rozsahu alespoň 20 minut nebo výuky v anglicky vyučovaném předmětu v rozsahu alespoň 45 minut. V rámci studijní části musí student dále absolvovat alespoň jeden předmět ze skupiny povinně volitelných. Výzkumná část se skládá ze dvou povinných aktivit, kterými jsou zapojení do výzkumného projektu spojené s publikací vědeckého článku a realizace zahraniční výzkumné stáže. Minimálně 60 ECTS musí student získat za publikační aktivity. Publikace jsou členěny dle zavedených kategorií a každý typ publikace je ohodnocen příslušným počtem kreditů. Volitelnými aktivitami v rámci výzkumné části jsou profesní stáž, jež má za cíl prohloubit schopnosti studenta realizovat aplikovaný a smluvní výzkum, a ohlas na vlastní publikační činnost dokumentovaný citacemi v publikacích jiných autorů. V rámci studia může student absolvovat také volitelnou pedagogickou část. Mezi pedagogické aktivity ohodnocené kredity patří celosemestrální výuka semináře a vedení bakalářské práce, která byla v termínu odevzdána k obhajobě. Za pedagogické aktivity může být přiděleno maximálně 30 ECTS za celou dobu studia.

F

Navazující magisterský studijní program Ekonomika a management navazuje na stejnojmenný bakalářský program. V čem se ale odlišuje? Student získá hlubší porozumění fungování velkých nadnárodních organizací, které zaměstnávají desítky tisíc zaměstnanců v multikulturním mezinárodním prostředí. Během studia se seznámíte s prací v mezinárodním týmu ve firmách, se zvláštnostmi mezinárodních projektů, investic a hodnotou, která je smyslem jejich existence. Neopomeneme také dlouhodobé plánování různých podnikových činností, rizika, obchodních a finančních operací, mezinárodních daňových systémů a jejich dopad na svět kolem nás. Budeme se detailně věnovat marketingovým kampaním, úspěchu různých značek a poodkryjeme fungování byznysu v digitálním světě a na sociálních sítích. Po ukončení studia se budete schopni sebevědomě ucházet o práci ve velkých firmách nebo pokračovat ve studiu v našem doktorském programu. CO ZÍSKÁTE STUDIEM OBORU? - Odborné znalosti o tom, jak manažersky řídit hospodářské činnosti podniku. - Vhled do problematiky práva v mezinárodním obchodě a obchodních operací. - Porozumíte mezinárodnímu marketingu a marketingové komunikaci. - Budete schopni řídit finanční vztahy v rámci nadnárodní firmy. - Schopnost hodnotit investiční projekty včetně jejich rizika. - Budete se orientovat v získávání interních podnikových dat a zpracovat je.
Navazující magisterský studijní program Ekonomika a management navazuje na stejnojmenný bakalářský program. V čem se ale odlišuje? Student získá hlubší porozumění fungování velkých nadnárodních organizací, které zaměstnávají desítky tisíc zaměstnanců v multikulturním mezinárodním prostředí. Během studia se seznámíte s prací v mezinárodním týmu ve firmách, se zvláštnostmi mezinárodních projektů, investic a hodnotou, která je smyslem jejich existence. Neopomeneme také dlouhodobé plánování různých podnikových činností, rizika, obchodních a finančních operací, mezinárodních daňových systémů a jejich dopad na svět kolem nás. Budeme se detailně věnovat marketingovým kampaním, úspěchu různých značek a poodkryjeme fungování byznysu v digitálním světě a na sociálních sítích. Po ukončení studia se budete schopni sebevědomě ucházet o práci ve velkých firmách nebo pokračovat ve studiu v našem doktorském programu. CO ZÍSKÁTE STUDIEM OBORU? - Odborné znalosti o tom, jak manažersky řídit hospodářské činnosti podniku. - Vhled do problematiky práva v mezinárodním obchodě a obchodních operací. - Porozumíte mezinárodnímu marketingu a marketingové komunikaci. - Budete schopni řídit finanční vztahy v rámci nadnárodní firmy. - Schopnost hodnotit investiční projekty včetně jejich rizika. - Budete se orientovat v získávání interních podnikových dat a zpracovat je.
Bakalářské studium aplikované fyziky specializované na fyzikální diagnostické metody je určeno všem, které baví aplikovat fyzikální metody na řešení rozmanitých praktických problémů a vývojových úkolů. Seznámíte se s moderní analytickou a zobrazovací technikou (včetně medicínské) založenou na RTG záření používanou v oblasti zpracování surovin, metalurgie, medicíny i jiných. Naučíte se zvládat specializované a modelovací softwary, analyzovat, zpracovávat, interpretovat a prezentovat naměřená data, to vše na základě ucelené průpravy ve fyzikálních a informatických disciplínách. Jako absolventi budete schopni samostatné i týmové práce a adaptace na konkrétní problematiku.

G

Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.

H

Studijní program poskytuje studentům prakticky zaměřené vzdělání v oblasti filmu, televize a jiných médií s ohledem na všechny fáze jejich tvorby a existence (příprava, produkce, postprodukce, distribuce a recepce) a zároveň poskytuje široký rozhled v problematice obecné historické vědy, kulturní historie, teorie umění, masové komunikace a publicistiky tak, aby byli jeho absolventi schopni inovativním, tvůrčím a teoreticky fundovaným způsobem prezentovat historické poznatky prostřednictvím audiovizuální tvorby a médií.
Navrhovaný SP je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd a je koncipován jako navazující na bakalářský stupeň SP Historické vědy a příbuzné SP v souladu s koncepcí oblasti vzdělávání Historické vědy Národního kvalifikačního rámce terciárního vzdělávání ČR (2012). Vychází z moderního pojetí široce chápaných historických disciplín včetně disciplín zabývajících se ochranou kulturního dědictví, které sledují daný historický, hospodářský, sociální a kulturní vývoj ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a to v korelaci ?jedinec ? společnost ? kultura?. Široká nabídka historických, kulturněhistorických a monumentických předmětů pokrývá hlavní proudy humanitních disciplín v souladu s dnešními interdisciplinárními přístupy a metodami. Navrhovaný SP rovněž rozvíjí kompetence studentů v oblasti metodologie historických věd získané v bakalářském stupni. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá aktuálním poznatkům na poli historických věd, reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je přitom věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností.
Navrhovaný obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách (metodologie historických věd, pomocné vědy historické) včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a zároveň je připravuje k různým činnostem v historických, muzeologických a památkově zaměřených disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie, muzeologie a památkové péče. Reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků.
Navrhovaný SP je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd a je koncipován jako navazující na bakalářský stupeň SP Historické vědy a příbuzné SP v souladu s koncepcí oblasti vzdělávání Historické vědy Národního kvalifikačního rámce terciárního vzdělávání ČR (2012). Vychází z moderního pojetí široce chápaných historických disciplín včetně disciplín zabývajících se ochranou kulturního dědictví, které sledují daný historický, hospodářský, sociální a kulturní vývoj ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a to v korelaci ?jedinec ? společnost ? kultura?. Široká nabídka historických, kulturněhistorických a monumentických předmětů pokrývá hlavní proudy humanitních disciplín v souladu s dnešními interdisciplinárními přístupy a metodami. Navrhovaný SP rovněž rozvíjí kompetence studentů v oblasti metodologie historických věd získané v bakalářském stupni. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá aktuálním poznatkům na poli historických věd, reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je přitom věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností.
Studijní program reaguje na nedostatek odborně vzdělaných pracovníků připravených působit ve sféře prezentace a animace historie a kulturního dědictví, ale zejména na potřeby praxe v regionech se specifickými rysy (ekonomickými, sociálními a kulturními), včetně regionů příhraničních, které současně vykazují potřebu vyšší míry zájmu o oblast poznání, uchovávání, prezentace a společenského využívání kulturního dědictví v širokém významu toho slova. Cílem profesně zaměřeného studijního programu je poskytnout základní teoretické znalosti z českých a obecných dějin v chronologicko-věcném pojetí, včetně metodologických aspektů jejich výzkumu, a znalosti z oblasti kulturního dědictví, které umožňují jeho základní identifikaci, deskripci a výzkum. Kulturní dědictví je přitom vnímáno jako komplex hmotných a nehmotných reliktů, činností a projevů duchovní kultury, ukotvený svými kořeny v minulosti, ovlivňující však přímo či nepřímo současnou společnost a jednotlivce, uchovávaný a předávaný dalším generacím. Cílem studijního programu je dále poskytnout základní teoretické znalosti a praktické dovednosti potřebné k prezentaci a animaci kulturního dědictví v kontextu historických souvislostí, a to zvláště v rámci volnočasových aktivit, jež tvoří podstatnou složku současné každodennosti sociálních entit, ať už jsou uvedené aktivity poskytovány paměťovými institucemi zabývajícími se uchováním, ochranou a zpřístupněním kulturního dědictví (muzea, galerie, muzea v přírodě, instalované objekty, pracoviště památkové péče ad.), kulturními zařízeními na regionální i lokální úrovni, zařízeními a programy cestovního ruchu (kulturního turismu) ad. Důraz je kladen rovněž na prohloubení jazykových kompetencí. Příslušný rozsah a kvalitu praktických dovedností studijní program poskytuje ve spolupráci s odborníky z profesní sféry, kteří se podílejí na teoretické výuce, seminářích v terénu a vedení průběžné i souvislé praxe ve vybraných institucích. V obecné rovině je cílem studijního programu přispět k výchově odborníků, jež přispějí k posílení vědomostí společnosti o minulosti, k orientaci v kulturně historických souvislostech, k ocenění kulturního dědictví a významu jeho zachování na úrovni lokalit, regionů a zemí ve sjednocující se Evropě, s vědomím nutnosti zachování tradic, zvyků, kořenů a identit.
Cílem studijního programu je připravit absolventa disponujícího potřebnými teoretickými znalostmi a profesními dovednostmi, otevírajícími mu možnosti uplatnit se v praxi a reagovat na potřeby trhu práce v oblasti historizace a prezentace kulturního dědictví v celé jeho šíři. Zvláště se zaměřuje na podporu rozvoje restrukturalizujících se provinčních regionů se specifickými rysy a příhraničí s potenciálem k rozvoji v oblasti terciální sféry a k prezentaci a společenskému využití kulturního dědictví v širokém významu toho slova; na nutnost výchovy odborníků jako předpokladu podpory vzdělávání a kulturně historické kultivace společnosti, práce s klienty s vyšší mírou odborných znalostí a s osobami se specifickými potřebami. Studijní program poskytuje prohloubené teoretické znalosti z českých kulturních dějin v mezinárodním kontextu a z oblasti hmotného a nehmotného kulturního dědictví v jeho tematické struktuře ve smyslu komplexu reliktů, činností a projevů duchovní kultury vzniklých v minulosti, ovlivňující přímo či nepřímo současnou společnost a jednotlivce; klade důraz na schopnost vyhodnocení kulturního dědictví a možnosti optimálního způsobu jeho využití v regionální praxi, zejména v oblasti prezentace a animace historie a kulturního dědictví v paměťových institucích, při volnočasových aktivitách a vybraných službách v cestovním ruchu (kulturním turismu), včetně služeb pro klienty se specifickými potřebami (rodiny s dětmi, senioři, handicapovaní) a specifickými zájmy (osoby s požadavky na kulturně historicky orientované volnočasové a vzdělávací aktivity). Studijní program prohlubuje jazykové kompetence (angličtina, němčina) nezbytné pro odbornou činnost v oblasti historizace, prezentace a využívání kulturního dědictví, pro komunikaci s profesními partnery a klienty v kulturních, kulturně historických a volnočasových zařízeních. Příslušný rozsah a kvalitu praktických dovedností studijní program poskytuje ve spolupráci s odborníky z profesní sféry, kteří se podílejí na teoretické výuce, seminářích v terénu a vedení praxe ve vybraných institucích.
Cílem studijního programu (dále SP) je poskytnutí vysokoškolského vzdělání odpovídajícího skladbě předmětů ve studijním plánu. Studijní program zdůrazňuje specifický historický a legislativní kontext, s nímž se muzeologie v České republice musí vyrovnat. SP reaguje na nedostatek odborných profesionálních pracovníků, kteří by disponovali jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednostmi, jež by odpovídaly rozsahu problematiky muzejní praxe v paměťových institucích, především v různých typech muzeí, galerií, ale též na instalovaných památkových objektech, a tak byli schopni reagovat na rozmanitost sbírkových fondů v českých zemích, jejich správu, ochranu, prezentaci, dokumentaci a péči o ně. SP představuje muzeologii v historickém kontextu jako činnost překračující horizont servisu paměťovým institucím a speciálně síti muzeí a galerií v ČR. Muzeologie, resp. muzeografie je chápána jako historicky a teoreticky zdůvodněná aktivita, jejíž základ tkví v historii, dějinách umění a dalších společenskovědních disciplínách. Vedle teoretického zaměření, ukotveného ve sféře historie, pomocných věd historických a příbuzných oborů (kulturní a přírodní dědictví, dějiny hmotné kultury, archeologie, památková péče), získá absolvent zkušenosti s praktickým prováděním péče o sbírky a sbírkové fondy, čemuž odpovídá zapojení odborníků z praxe, kteří disponují znalostmi a zkušenostmi, získanými v praktickém výkonu muzejní praxe v různých jejích podobách (evidence a dokumentace sbírkových předmětů, legislativa a organizace, komunikace s odbornou i laickou veřejností apod.). Studenti získají praktické dovednosti potřebné k následnému profesnímu uplatnění v rámci odborné praxe vykonávané v muzejní, galerijní, případně jiné paměťové instituci. Absolvent ovládá faktografii z českých a světových dějin od starověku po nejnovější dějiny, kterou je schopen využít v praxi. Zároveň disponuje znalostmi o muzejní praxi nutnými pro uplatnění zejména v paměťových institucích. Je schopen pečovat o svěřené sbírkové předměty či mobiliární fondy, dokumentovat a prezentovat je ve výstavních projektech, vykonávat komplexní odbornou, prezentační a organizační činnost v paměťových institucích.

I

Cílem studia ve studijním programu Moderní informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblasti vzdělávání Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, evidencí a zprostředkováváním informací, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě.
Cílem studia ve studijním programu Moderní informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblasti vzdělávání Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, evidencí a zprostředkováváním informací, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v navazujícím magisterském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v navazujícím magisterském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? na řídících a vysoce kvalifikovaných pracovních pozicích ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, včetně kybernetické bezpečnosti, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v doktorském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika a angličtina je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblastech Informatika a Filologie (se zaměřením na anglický jazyk). V předmětech z oblasti vzdělávání Informatika připravujeme studenty na profesní dráhu v podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů. V předmětech z oblasti vzdělávání Filologie si studenti výrazně zlepšují svůj projev a schopnost komunikace zejména v jazyce anglickém a možnými zaměstnavateli jsou kulturní a vzdělávací instituce, mezinárodní společnosti (především technologicky zaměřené), marketingové firmy a další. Obecně se absolventi mohou uplatňovat zejména na pracovních pozicích vyžadujících technologické a komunikační kompetence. Také mohou pořizovat překlady odborných publikací z oblasti Informatika.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Studijní program Italština pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni C1 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení italského jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích Itálie. Italština pro odbornou praxi zároveň přesahuje rámec oblasti vzdělávání Filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na lepší uplatnitelnost absolventa. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle obecné jazykové připravenosti také připraveni pro práci v hospodářské sféře v širokém slova smyslu. Silný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaných znalostí, dovedností a postojů v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je ve spolupráci se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a napomáhat k naplnění strategických cílů univerzity v prioritní oblasti ?3. Vztahy k vnějšímu prostředí?. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe (např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN BPS Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů zejména v bloku Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.

K

Cílem studia je příprava kvalifikovaných a kompetentních pracovníků pro práci v odborných, specializovaných i vědeckých knihovnách všech typů a dále v informačních střediscích spravujících a zpracovávajících informace. Studijní program nabízí poznatky potřebné k doplňování, zpracování a organizaci knihovního fondu a informačních zdrojů, dále teoretické a praktické znalosti pro poskytování knihovnických a informačních služeb, včetně práce s uživateli se specifickými potřebami, a s uživateli a čtenáři v dětském a v mladistvém věku. Důraz je kladen na poskytnutí teoretických a praktických dovedností budoucím informačním profesionálům, včetně knihovníků pro specializované knihovny a informační střediska. Zaměřuje se na přípravu odborníků v oblasti knihovědy, rozvoje a využívání metod akvizice, organizace, uchovávání, vyhledávání, distribuce a využívání dokumentů a informačních zdrojů, dále v oblasti organizace poznání, tvorby a uplatňování informační politiky a podpory informační společnosti. Nedílnou součástí výuky je kvalifikovaná příprava pracovníků, informačních odborníků a vedoucích pracovníků středního stupně řízení, a to zejména pro informační instituce a vědecké knihovny, kteří budou schopni kompetentně provozovat a budovat knihovnicko-informační služby, zpřístupňovat informace z vědy, techniky, hospodářství, kultury, umění, legislativy, výzkumu a vývoje, s využitím všech soudobých metod, informačních technologií a technických prostředků.
Cílem studia je příprava kvalifikovaných a kompetentních pracovníků pro práci v odborných, specializovaných i vědeckých knihovnách všech typů a dále v informačních střediscích spravujících a zpracovávajících informace. Studijní program nabízí poznatky potřebné k doplňování, zpracování a organizaci knihovního fondu a informačních zdrojů, dále teoretické a praktické znalosti pro poskytování knihovnických a informačních služeb, včetně práce s uživateli se specifickými potřebami, a s uživateli a čtenáři v dětském a v mladistvém věku. Důraz je kladen na poskytnutí teoretických a praktických dovedností budoucím informačním profesionálům, včetně knihovníků pro specializované knihovny a informační střediska. Zaměřuje se na přípravu odborníků v oblasti knihovědy, rozvoje a využívání metod akvizice, organizace, uchovávání, vyhledávání, distribuce a využívání dokumentů a informačních zdrojů, dále v oblasti organizace poznání, tvorby a uplatňování informační politiky a podpory informační společnosti. Nedílnou součástí výuky je kvalifikovaná příprava pracovníků, informačních odborníků a vedoucích pracovníků středního stupně řízení, a to zejména pro informační instituce a vědecké knihovny, kteří budou schopni kompetentně provozovat a budovat knihovnicko-informační služby, zpřístupňovat informace z vědy, techniky, hospodářství, kultury, umění, legislativy, výzkumu a vývoje, s využitím všech soudobých metod, informačních technologií a technických prostředků.
Předkládaný bakalářský studijní program Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (KDDP) poskytuje studentům ? v souladu se svým profesním a uměleckým zaměřením ? teoretické a praktické vzdělání v oblasti dramaturgie, animace, prezentace a organizace kultury a umění, přičemž těžištěm i východiskem jeho vzdělávacího systému je umění divadelní, v širším smyslu pak scénické. Cílem takto koncipovaného studijního programu je otevřít studentům cestu do profesního prostředí, a to jak z hlediska teoretického a praktického vzdělání, tak z hlediska kontaktů, během studia přirozeně získávaných. Teoretické a praktické předměty, které jsou ve výuce zastoupeny vyváženou měrou a s důrazem na jejich kompatibilitu, jsou po celou dobu studia vzájemně provázány. Zvláštní důraz kladený na teorii a praxi divadla, a to praxi uměleckou i organizační, má hluboké opodstatnění v samotném specifickém charakteru divadelního umění, které jednak tvoří přirozený základ pro jakékoli scénické projevy, jednak se jako umění syntetické stýká či svazuje s řadou umění jiných, a je tedy ze své podstaty uměním kolektivním ? tj. týmovým, tedy ze své podstaty posilujícím organizační dovednosti, pro funkční kulturní dramaturgii nezbytné. Právě divadlo tak představuje nejvhodnější platformu pro dosažení vytyčených cílů, a tím i kvalitně, mnohostranně vzdělaného absolventa. Cílem takto koncipovaného studijního programu je poskytnout studentům ucelené vědomosti a dovednosti v uvedených oblastech, s důrazem na scénická umění, jež jim umožní tvůrčí i praktické profesní působení v oblasti umění a kultury, zejména jejich organizace a animace.
Předkládaný bakalářský studijní program Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (KDDP) poskytuje studentům ? v souladu se svým profesním a uměleckým zaměřením ? teoretické a praktické vzdělání v oblasti dramaturgie, animace, prezentace a organizace kultury a umění, přičemž těžištěm i východiskem jeho vzdělávacího systému je umění divadelní, v širším smyslu pak scénické. Cílem takto koncipovaného studijního programu je otevřít studentům cestu do profesního prostředí, a to jak z hlediska teoretického a praktického vzdělání, tak z hlediska kontaktů, během studia přirozeně získávaných. Teoretické a praktické předměty, které jsou ve výuce zastoupeny vyváženou měrou a s důrazem na jejich kompatibilitu, jsou po celou dobu studia vzájemně provázány. Zvláštní důraz kladený na teorii a praxi divadla, a to praxi uměleckou i organizační, má hluboké opodstatnění v samotném specifickém charakteru divadelního umění, které jednak tvoří přirozený základ pro jakékoli scénické projevy, jednak se jako umění syntetické stýká či svazuje s řadou umění jiných, a je tedy ze své podstaty uměním kolektivním ? tj. týmovým, tedy ze své podstaty posilujícím organizační dovednosti, pro funkční kulturní dramaturgii nezbytné. Právě divadlo tak představuje nejvhodnější platformu pro dosažení vytyčených cílů, a tím i kvalitně, mnohostranně vzdělaného absolventa. Cílem takto koncipovaného studijního programu je poskytnout studentům ucelené vědomosti a dovednosti v uvedených oblastech, s důrazem na scénická umění, jež jim umožní tvůrčí i praktické profesní působení v oblasti umění a kultury, zejména jejich organizace a animace.

M

Jistě byste chtěli vybudovat a řídit vlastní moderní digitalizovanou firmu. Chcete-li proniknout do tajů moderních informačních technologií, informačních systémů, počítačových sítí, webových aplikací a dalších oblastí současné informatiky, pak se přihlaste ke studiu programu Manažerská informatika, který můžete studovat v prezenční nebo kombinované formě studia. Studijní program je směřován zejména do segmentu uplatnění informačních technologií v různých typech firem nebo institucích veřejné správy.
Jistě byste chtěli vybudovat a řídit vlastní moderní digitalizovanou firmu. Chcete-li proniknout do tajů moderních informačních technologií, informačních systémů, počítačových sítí, webových aplikací a dalších oblastí současné informatiky, pak se přihlaste ke studiu programu Manažerská informatika, který můžete studovat v prezenční nebo kombinované formě studia. Studijní program je směřován zejména do segmentu uplatnění informačních technologií v různých typech firem nebo institucích veřejné správy.
Jistě byste chtěli vybudovat a řídit vlastní moderní digitalizovanou firmu. Chcete-li proniknout do tajů moderních informačních technologií, informačních systémů, počítačových sítí, webových aplikací a dalších oblastí současné informatiky, pak se přihlaste ke studiu programu Manažerská informatika, který můžete studovat v prezenční nebo kombinované formě studia. Studijní program je směřován zejména do segmentu uplatnění informačních technologií v různých typech firem nebo institucích veřejné správy. Navazující magisterský studijní program je zaměřen na přípravu inženýrů se znalostmi systémového přístupu a aplikačního využití a řízení informačních a komunikačních technologií v různých typech podniků a organizací.
Jistě byste chtěli vybudovat a řídit vlastní moderní digitalizovanou firmu. Chcete-li proniknout do tajů moderních informačních technologií, informačních systémů, počítačových sítí, webových aplikací a dalších oblastí současné informatiky, pak se přihlaste ke studiu programu Manažerská informatika, který můžete studovat v prezenční nebo kombinované formě studia. Studijní program je směřován zejména do segmentu uplatnění informačních technologií v různých typech firem nebo institucích veřejné správy. Navazující magisterský studijní program je zaměřen na přípravu inženýrů se znalostmi systémového přístupu a aplikačního využití a řízení informačních a komunikačních technologií v různých typech podniků a organizací.
Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.
Cílem programu je příprava odborníků v oblasti matematiky schopných jak samostatné vědecké práce, tak uplatnění v praxi na pozicích vyžadujících vysoké znalosti a dovednosti z oblasti matematiky.
Cílem programu je příprava odborníků v oblasti matematiky schopných jak samostatné vědecké práce, tak uplatnění v praxi na pozicích vyžadujících vysoké znalosti a dovednosti z oblasti matematiky.
Bakalářské studium aplikované fyziky specializované na monitorování životního prostředí je určeno všem, kteří mají ambice zabývat se ve své budoucí profesi racionálním posuzováním stavu a vývoje životního a pracovního prostředí. Na základě ucelené průpravy ve fyzikálních a informatických disciplínách se seznámíte s metodami měření a monitorování fyzikálních veličin popisujících životní a pracovní prostředí, typicky těch spojených s ovzduším, vodami a půdami a jejich znečištěním. Naučíte se monitoringu environmentálních jevů souvisejících s akustikou, vibracemi a elektromagnetickým polem. Jako absolventi budete schopni samostatné i týmové práce a adaptace na konkrétní problematiku.
1. Připravit samostatné tvůrce audiovizuálních děl, kteří budou rozumět komunikované problematice především z oblasti fyziky/astrofyziky. Část studentů bude směřovat svou tvorbu ke komunikaci a popularizaci vědy. 2. Absolventi studia budou schopni pořídit vlastní filmový materiál, fotografie, zvukové nahrávky a budou umět tyto materiály dokončit ve finální audiovizuální (multimediální) produkt. 3. Kvalitní příprava na samostatnou profesionální práci s multimediální technikou a efektivní spolupráci s umělci, vědci a dalšími specialisty v široké oblasti multimediální tvorby. Absolventi budou schopni samostatně zvládnout zejména řemeslnou stránku realizace audiovizuálních děl nejrůznějších žánrů (film, rozhlas, multimediální pořad, pořady pro sférické projekce apod.). Budou rozumět obsahu tvůrčích děl a budou o něm schopni s odborníky komunikovat a budou schopni aplikovat kritické myšlení a porozumět podstatě problematiky také z fyzikálního hlediska. 4. Připravit studenty na navazující studium fyziky nebo navazující studium uměleckých programů v oblasti multimédií a audiovize. 5. Připravit studenty v rámci výuky také na možnost, zapojit se již během studia do tvorby populárně naučných pořadů v rámci významných vědecko-výzkumných projektů. Pracovníci Ústavu fyziky jsou například spoluřešiteli a členy týmu Centra excelence Alberta Einsteina pro gravitaci a astrofyziku (projekt excelence GAČR 14-37086G).
V magisterském studiu multimediálních technik na vás čeká neobvyklá pokročilá filmová škola. Nabízené předměty jsou jak z oblasti vědy, tak z umění. Ale jsou zaměřeny natolik prakticky, že už během studia budete schopni vytvářet svá autorská díla. Kromě dokumentárního filmového žánru je možné tvořit pro imerzivní média, tedy virtuální realitu nebo sférickou projekci (Unisféra). Tematicky je těžiště v komunikaci vědy. Navíc si rozšíříte své poznání základních fyzikálních zákonitostí a hlouběji porozumíte vědecké metodě poznávání světa.

N

V rámci studijního programu Němčina si vytvoříte základ pro úspěšnou kariéru jazykovědce, tlumočníka, překladatele či projektového manažera v oblasti kultury, vzdělávání nebo turismu. Osvojíte si němčinu na vysoké úrovni (B2-C1), seznámíte se s německým jazykovým systémem, německou literaturou a německou kulturou. V rámci prakticky zaměřených předmětů se naučíte tvořit akademické, administrativní i obchodní texty. Prohloubíte své komunikační dovednosti. Budete moci strávit jeden nebo dva semestry na některé z našich partnerských univerzit a rozvinout své interkulturní kompetence. Už během studia se budete moci zapojit do vědecké činnosti, podílet se na projektech a jezdit na konference.
Studijní program Němčina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program s praktickým zaměřením. Díky velkému počtu hodin jazykových cvičení a seminářů, zaměřených na komunikaci v běžném životě i profesním prostředí, nabízí možnost zdokonalit se v německém jazyce a dosáhnout úrovně B2. Studenti získají přehled o literatuře, kultuře a zajímavotech německy mluvících zemí, mají možnost účastnit se nejen vybraných seminářů vzahraničí, ale také půlročních pobytů na zahraničních univezitách. Program je unikátní díky vysokému počtu hodin praxe ve firmách, podnicích a institucích spolupracujících s německy mluvícími zeměmi. Mezi atraktivní předměty patří odborné předměty zaměřené na firemní kulturu a komunikaci ve firemním prostředí, xxx a prezentační techniky ad., vedené zkušenými odborníky z praxe. Nabízeny jsou také další cizí jazyky, např. angličtina a italština. Studenti tak získají potřebné znalosti a dovednosti pro své uplatnění v zajímavých povoláních, ale také potřebné předpoklady pro další studium v navazujícím studijním programu Německý jazyk.
Studijní program Němčina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program s praktickým zaměřením. Díky velkému počtu hodin jazykových cvičení a seminářů, zaměřených na komunikaci v běžném životě i profesním prostředí, nabízí možnost zdokonalit se v německém jazyce a dosáhnout úrovně B2. Studenti získají přehled o literatuře, kultuře a zajímavotech německy mluvících zemí, mají možnost účastnit se nejen vybraných seminářů vzahraničí, ale také půlročních pobytů na zahraničních univezitách. Program je unikátní díky vysokému počtu hodin praxe ve firmách, podnicích a institucích spolupracujících s německy mluvícími zeměmi. Mezi atraktivní předměty patří odborné předměty zaměřené na firemní kulturu a komunikaci ve firemním prostředí, xxx a prezentační techniky ad., vedené zkušenými odborníky z praxe. Nabízeny jsou také další cizí jazyky, např. angličtina a italština. Studenti tak získají potřebné znalosti a dovednosti pro své uplatnění v zajímavých povoláních, ale také potřebné předpoklady pro další studium v navazujícím studijním programu Německý jazyk.
Zajímá Vás němčina a oblíbili jste si německy mluvící země a jejich kulturu? Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání německého jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí a rádi byste tuto zkušenost získali? Chcete proniknout do tajů německé kultury, frazeologie, překladatelských technik, ale také didaktiky výuky cizích jazyků? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento studijní program. Ukážeme Vám, jakým směrem se vyvíjí německý jazyk, jak se v německé kultuře projevuje vliv ostatních zemí, seznámíme Vás se současnými trendy německy psané literatury. Budete se moci zdokonalovat v oblastech, které vás baví nejvíce, a to díky široké nabídce volitelných předmětů od překladatelských seminářů po semináře metodické, které Vás seznámí s celou řadou tipů, jak cizí jazyk efektně a zajímavě vyučovat. Budete mít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáže nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.
Zajímá Vás němčina a oblíbili jste si německy mluvící země a jejich kulturu? Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání německého jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí a rádi byste tuto zkušenost získali? Chcete proniknout do tajů německé kultury, frazeologie, překladatelských technik, ale také didaktiky výuky cizích jazyků? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento studijní program. Ukážeme Vám, jakým směrem se vyvíjí německý jazyk, jak se v německé kultuře projevuje vliv ostatních zemí, seznámíme Vás se současnými trendy německy psané literatury. Budete se moci zdokonalovat v oblastech, které vás baví nejvíce, a to díky široké nabídce volitelných předmětů od překladatelských seminářů po semináře metodické, které Vás seznámí s celou řadou tipů, jak cizí jazyk efektně a zajímavě vyučovat. Budete mít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáže nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.

O

Studijní plán specializace Obecná matematika.
Navazující magisterský studijní program Ekonomika a management navazuje na stejnojmenný bakalářský program. V čem se ale odlišuje? Student získá hlubší porozumění fungování velkých nadnárodních organizací, které zaměstnávají desítky tisíc zaměstnanců v multikulturním mezinárodním prostředí. Během studia se seznámíte s prací v mezinárodním týmu ve firmách, se zvláštnostmi mezinárodních projektů, investic a hodnotou, která je smyslem jejich existence. Neopomeneme také dlouhodobé plánování různých podnikových činností, rizika, obchodních a finančních operací, mezinárodních daňových systémů a jejich dopad na svět kolem nás. Budeme se detailně věnovat marketingovým kampaním, úspěchu různých značek a poodkryjeme fungování byznysu v digitálním světě a na sociálních sítích. Po ukončení studia se budete schopni sebevědomě ucházet o práci ve velkých firmách nebo pokračovat ve studiu v našem doktorském programu. CO ZÍSKÁTE STUDIEM OBORU? - Odborné znalosti o tom, jak manažersky řídit hospodářské činnosti podniku. - Vhled do problematiky práva v mezinárodním obchodě a obchodních operací. - Porozumíte mezinárodnímu marketingu a marketingové komunikaci. - Budete schopni řídit finanční vztahy v rámci nadnárodní firmy. - Schopnost hodnotit investiční projekty včetně jejich rizika. - Budete se orientovat v získávání interních podnikových dat a zpracovat je.
Navazující magisterský studijní program Ekonomika a management navazuje na stejnojmenný bakalářský program. V čem se ale odlišuje? Student získá hlubší porozumění fungování velkých nadnárodních organizací, které zaměstnávají desítky tisíc zaměstnanců v multikulturním mezinárodním prostředí. Během studia se seznámíte s prací v mezinárodním týmu ve firmách, se zvláštnostmi mezinárodních projektů, investic a hodnotou, která je smyslem jejich existence. Neopomeneme také dlouhodobé plánování různých podnikových činností, rizika, obchodních a finančních operací, mezinárodních daňových systémů a jejich dopad na svět kolem nás. Budeme se detailně věnovat marketingovým kampaním, úspěchu různých značek a poodkryjeme fungování byznysu v digitálním světě a na sociálních sítích. Po ukončení studia se budete schopni sebevědomě ucházet o práci ve velkých firmách nebo pokračovat ve studiu v našem doktorském programu. CO ZÍSKÁTE STUDIEM OBORU? - Odborné znalosti o tom, jak manažersky řídit hospodářské činnosti podniku. - Vhled do problematiky práva v mezinárodním obchodě a obchodních operací. - Porozumíte mezinárodnímu marketingu a marketingové komunikaci. - Budete schopni řídit finanční vztahy v rámci nadnárodní firmy. - Schopnost hodnotit investiční projekty včetně jejich rizika. - Budete se orientovat v získávání interních podnikových dat a zpracovat je.
V magisterském studiu observační astrofyziky vysokých energií, které je u nás realizováno ve spolupráci se zahraničními špičkovými vědeckými pracovišti INAF ? Osservatorio Astronomico di Roma a ISSI ? International Space Scinece Institute v Bernu, získáte unikátní možnost spolupráce se světově uznávanými kolegy v oboru. Část studia je realizována přímo na zahraničních institucích.

P

Cílem studijního programu (dále SP) je poskytnutí vysokoškolského vzdělání v oblasti vzdělávání Historické vědy, v oboru historie se specializací na památkovou péči. Studijní program zdůrazňuje specifický historický kontext, s nímž se odborná památková péče v České republice musí vyrovnat. SP reaguje na nedostatek odborných profesionálních pracovníků, kteří by disponovali jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednostmi, jež by odpovídaly rozsahu problematiky daném agendami příslušných odborů krajských, městských, místních a obecních úřadů, povinností církví vůči památkám, zejména v případě římskokatolické církve (vzhledem k ustanovení funkce diecézních konzervátorů a vikariátních stavebních techniků) a židovské náboženské obce, a tak byli schopni reagovat na rozmanitost památkového fondu českých zemí. SP představuje památkovou péči v historickém kontextu jako činnost překračující horizont servisu památkám, daným běžnou agendou příslušného orgánu státní správy a Národního památkového ústavu. Památková péče je chápána jako historicky a teoreticky zdůvodněná aktivita, jejíž základ tkví v historii, dějinách umění a dalších společenskovědních disciplínách. Vedle teoretického zaměření, ukotveného ve sféře historie, pomocných věd historických a příbuzných oborů (dějiny hmotné kultury, archeologie, muzeologie), získá absolvent zkušenosti s praktickým prováděním péče o kulturní dědictví, čemuž odpovídá zapojení odborníků z praxe, kteří disponují znalostmi a zkušenostmi, získanými v praktickém výkonu památkové péče v různých jejích podobách (evidence a dokumentace památek, legislativa a organizace, komunikace s vlastníky památek apod.). Studenti získají praktické dovednosti potřebné k následnému profesnímu uplatnění v rámci odborné praxe vykonávané v památkové, případně příbuzné paměťové instituci.
Magisterské studium teoretické fyziky je věnováno zejména hlubším aspektům relativistické a kvantové fyziky a aplikaci numerických výpočetních metod ve fyzice. Specializace na počítačovou fyziku vám nabízí skvělou možnost zapojit se do mezinárodního výzkumu v oblasti náročných numerických výpočtů či zpracování velkého objemu dat, a to nejen ryze fyzikálního charakteru.
Navazující magisterský studijní program Ekonomika a management navazuje na stejnojmenný bakalářský program. V čem se ale odlišuje? Student získá hlubší porozumění fungování velkých nadnárodních organizací, které zaměstnávají desítky tisíc zaměstnanců v multikulturním mezinárodním prostředí. Během studia se seznámíte s prací v mezinárodním týmu ve firmách, se zvláštnostmi mezinárodních projektů, investic a hodnotou, která je smyslem jejich existence. Neopomeneme také dlouhodobé plánování různých podnikových činností, rizika, obchodních a finančních operací, mezinárodních daňových systémů a jejich dopad na svět kolem nás. Budeme se detailně věnovat marketingovým kampaním, úspěchu různých značek a poodkryjeme fungování byznysu v digitálním světě a na sociálních sítích. Po ukončení studia se budete schopni sebevědomě ucházet o práci ve velkých firmách nebo pokračovat ve studiu v našem doktorském programu. CO ZÍSKÁTE STUDIEM OBORU? - Odborné znalosti o tom, jak manažersky řídit hospodářské činnosti podniku. - Vhled do problematiky práva v mezinárodním obchodě a obchodních operací. - Porozumíte mezinárodnímu marketingu a marketingové komunikaci. - Budete schopni řídit finanční vztahy v rámci nadnárodní firmy. - Schopnost hodnotit investiční projekty včetně jejich rizika. - Budete se orientovat v získávání interních podnikových dat a zpracovat je.
Navazující magisterský studijní program Ekonomika a management navazuje na stejnojmenný bakalářský program. V čem se ale odlišuje? Student získá hlubší porozumění fungování velkých nadnárodních organizací, které zaměstnávají desítky tisíc zaměstnanců v multikulturním mezinárodním prostředí. Během studia se seznámíte s prací v mezinárodním týmu ve firmách, se zvláštnostmi mezinárodních projektů, investic a hodnotou, která je smyslem jejich existence. Neopomeneme také dlouhodobé plánování různých podnikových činností, rizika, obchodních a finančních operací, mezinárodních daňových systémů a jejich dopad na svět kolem nás. Budeme se detailně věnovat marketingovým kampaním, úspěchu různých značek a poodkryjeme fungování byznysu v digitálním světě a na sociálních sítích. Po ukončení studia se budete schopni sebevědomě ucházet o práci ve velkých firmách nebo pokračovat ve studiu v našem doktorském programu. CO ZÍSKÁTE STUDIEM OBORU? - Odborné znalosti o tom, jak manažersky řídit hospodářské činnosti podniku. - Vhled do problematiky práva v mezinárodním obchodě a obchodních operací. - Porozumíte mezinárodnímu marketingu a marketingové komunikaci. - Budete schopni řídit finanční vztahy v rámci nadnárodní firmy. - Schopnost hodnotit investiční projekty včetně jejich rizika. - Budete se orientovat v získávání interních podnikových dat a zpracovat je.

R

Magisterské studium teoretické fyziky je věnováno zejména hlubším aspektům relativistické a kvantové fyziky a aplikaci numerických výpočetních metod ve fyzice. Specializace na relativistickou astrofyziku vám umožní zaměřit se na zkoumání procesů v poli neutronových hvězd, černých i červích děr a na kosmologii. Čeká vás mezinárodní kolektiv lidí nadšených pro studium vesmíru a poznávání fundamentálních zákonů přírody, který vás ochotně zapojí do vlastního výzkumu na mezinárodní úrovni.

S

Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr

T

V

Navazující magisterské studium oboru Veřejná ekonomika a správa nabízí prohloubení doposud získaných znalostí a dovedností, což vás bude předurčovat k výkonu vyšších manažerských funkcí nejen ve veřejném sektoru. Budete umět plánovat příjmy a výdaje obcí, krajů a státu a rovněž hodnotit jejich hospodaření. Získáte schopnosti aplikovat nástroje pokročilejší ekonomické analýzy v podmínkách veřejného sektoru. Nespornou výhodou je, že výuku zajišťují na základě individuálního a přátelského přístupu nejen kvalifikovaní členové Katedry ekonomie a veřejné správy, ale i experti z praxe, kteří mají přehled o aktuálním dění, problémech a trendech ve veřejné správě.
Navazující magisterské studium oboru Veřejná ekonomika a správa nabízí prohloubení doposud získaných znalostí a dovedností, což vás bude předurčovat k výkonu vyšších manažerských funkcí nejen ve veřejném sektoru. Budete umět plánovat příjmy a výdaje obcí, krajů a státu a rovněž hodnotit jejich hospodaření. Získáte schopnosti aplikovat nástroje pokročilejší ekonomické analýzy v podmínkách veřejného sektoru. Nespornou výhodou je, že výuku zajišťují na základě individuálního a přátelského přístupu nejen kvalifikovaní členové Katedry ekonomie a veřejné správy, ale i experti z praxe, kteří mají přehled o aktuálním dění, problémech a trendech ve veřejné správě.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Nalezeno záznamů: 93