Cílem předmětu je seznámit účastníky se strategickou rovinou marketingu, konkrétně budou účastníci seznámeni s vývojem marketingu, vznikem strategického marketingu a novými marketingovými trendy. Dále budou účastníci seznámeni s plátny obchodních modelů jako novou alternativou ke klasickým marketingovým plánům, situačními analýzami nutnými pro správné plánování strategií, samotnými strategiemi a jednotlivými taktikami podle marketingového mixu. V neposlední řadě budou probrány i firemní trhy.
Požadavky na ukončení předmětu
Zkouška
Obsah předmětu
Úvod do strategické marketingu
Plátna obchodních modelů
Marketingové situační analýzy
Firemní trhy
Strategie a plánování
Strategie podle marketingového mixu
Hodinová dotace
9 vyučovacích hodin
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Ph.D. – v oboru Podniková ekonomika a management (Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné)
Ing. – v oboru Evropská integrace (Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné)
Profesní zaměření výuky, výzkumných aktivit a spolupráce s praxí je orientováno zejména do oblasti strategického marketingu a marketingového výzkumu, tedy výzkumy chování spotřebitelů v rámci ochranného značení produktů v ČR. Svou pedagogickou činnost zahájil v září 2009 na Slezské univerzitě v Opavě, Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné, kde nastoupil jako asistent na katedru marketingu. Od roku 2014 působí jako odborný asistent na katedře podnikové ekonomiky a managementu. Je autorem, nebo spoluautorem 2 monografií, 15 učebních textů a dalších 30 odborných příspěvků, publikovaných v domácích i zahraničních vědeckých časopisech a sbornících.