Cílem předmětu je seznámit účastníky s vymezením, úlohami a rolemi informačního managementu se zaměřením na: data, informace, znalosti, dokumenty, informační podporu, informační zdroje a problematiku získávání, vyhledávání a správy informací. Dále budou účastníci seznámeni se zásadami pro definování informační strategie organizace a budou jim představeny vybrané modely řízení informačních a komunikačních technologií (ICT) a využití informačních systémů jako podpory pro zvyšování výkonnosti organizace.
Požadavky na ukončení předmětu
Zkouška
Obsah předmětu
Informační management
Informační podpora komerčních a nekomerčních subjektů
Práce s dokumenty
Informační zdroje a správa informací
Informační strategie organizace
Trendy v informačním managementu.
Hodinová dotace
9 vyučovacích hodin
Ing. Radim Dolák, Ph.D.
Ph.D. – v oboru Podniková ekonomika a management (Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné)
Ing. – v oboru Manažerská informatika (Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné)
Profesní zaměření výuky, výzkumných aktivit a spolupráce s praxí je orientováno zejména do oblasti informačního managementu, podnikání na internetu, informačních systémů ve veřejné správě a využití ICT v rámci cestovního ruchu. Má pracovní zkušenosti jako konzultant ERP informačního systému, správce počítačové sítě a lektor IT kurzů. Od roku 2015 působí jako odborný asistent na Katedře informatiky a matematiky. Je autorem nebo spoluautorem více než 30 vědeckých článků publikovaných ve vědeckých časopisech a sbornících z konferencí.