2025
PREISSOVÁ KREJČÍ, Andrea, Jana KOČÍ a Libuše STRÁNÍKOVÁ. Jazyk a kultura v životě národnostní menšiny. Krajanský tisk a literární tvorba Čechů v Chorvatsku. Praha: Karolinum, 2025. Studie Národohospodářského ústavu Josefa Hlávky 1/2025. ISBN 978-80-88018-66-7.
2024
DROTÁROVÁ, L. Edukácia v procese aktívneho starnutia v rámci digitálnej transformácie. In SIROTOVÁ, M., MICHVOCÍKOVÁ, V. Pedagogica actualis XV. Podpora a inklúzia ve vzdelávání II. Trnava, Univerzita sv. Cy-rila a Metoda, 2024, s. 82–87. ISBN 978-80-572-0431-2.
KOCOURKOVÁ, Vladimíra, Edita ONDŘEJOVÁ a Marta KOLAŘÍKOVÁ. Přístup a hodnocení vzdělávacích nabídek v oblasti primární prevence rizikového chování dětí z pohledu pedagogů mateřských a základních škol v České republice. Media4u Magazine. 2024, roč. 2024, č. 4, s. 8-16. ISSN 1214-9187.
PREISSOVÁ KREJČÍ, Andrea a Jana KOČÍ. Škola za války bez války: Organizace školního vzdělávání a mimoškolních aktivit pro dětské válečné uprchlíky z Corvatska na území České republiky. Porta Balkanica. Brno, 2024, XV, 1-2, s. 14-32. ISSN 1804-2449.
ŘÍMOVSKÁ, Zdeňka a Kamil JANIŠ. PROSTITUCE V PRŮŘEZU HISTORIE DO 15. STOLETÍ – ČÁST 1. Ošetřovatelské perspektivy. 2024/1, roč.7, s. 107–119. ISSN 2570 -785X (Print), ISSN 2571-0702 (Online).
SLOVÁČEK, Petr a Edita ONDŘEJOVÁ. TRANSGENERAČNÍ UČENÍ VE FILOSOFII, V MODERNÍCH VĚDÁCH O ČLOVĚKU A V ŽIVOTĚ NAŠICH STUDENTŮ. Media4u Magazine. 2024, roč. 21, č. 4, s. 35-42. ISSN 1214-9187.
2023
CABANOVÁ, Vlasta. The Influence of J.A. Comenius’ Ideology on the Development of Slovak Pedagogy. Online. Biuletyn Historii Wychowania. 2023, Issue 45, s. 47–60. Dostupné z: https://doi.org/10.14746/bhw.2021.45.3. [citováno 2023-10-17].
JANIŠ, Kamil. Rodina v průběhu 20. století. Třídní učitel a vedení třídy. 2023, č. 1, s. 7–11. ISSN 2570-8279.
KOCOURKOVÁ, Vladimíra; KOLAŘÍKOVÁ, Marta a ONDŘEJOVÁ, Edita. Kompetence pedagoga (ISCED 0-2) v systému pomoci dítěti s traumatem. Online. Media 4u Magazine. 2023, roč. 20, č. 1, s. 27–35. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mm012023.pdf. [citováno 2023-10-17].
KORNACKA–SKWARA, Elżbieta; NAPORA, Elżbieta; KIELIŃSKA, Julita; CABANOVÁ, Vlasta a KOCOURKOVÁ, Vladimíra. Obraz rodziny w międzykulturowych badaniach porównawczych studentów polskich i czeskich wykonanych Testem rysunku rodziny. In: Maria KAŹMIERCZAK a Aleksandra LEWANDOWSKA–WALTER (red.) Rodzina w cyklu życia - rozwój, zmiana, kryzysy. Warszawa: Wydawnictwo Liberi Libri, 2023. ISBN 978-83-63487-63-8. https://doi.org/10.47943/lib.9788363487638
NAPORA, Elżbieta; CABANOVÁ, Vlasta a KOLAŘÍKOVÁ, Marta. Certain predictors of coping with stress in adolescents. Health Psychology Report. 2023, volume 11, 1, s. 48–58. eISSN 2353-5571. Dostupné z: https://doi.org/10.5114/hpr/152330. [citováno 2023-10-17].
BECK, Wolfgang, KOLAŘÍKOVÁ, Marta a Marie SCISKALOVÁ. The scientific partnership between the Department of Administrative Sciences at the Harz University of Applied Sciences and the Faculty of Public Policies at the Silesian University in Opava. In Fachbereich Verwaltungswissenschaften der Hochschule Harz (Hg.). Verwaltung interdisziplinär denken. první. Berlin: LIT Verlag Dr. W. Hopf, 2023, s. 615-631. ISBN 978-3-643-15433-0.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Poradenství pro pozůstalé: principy, proces, metody. 3., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2023. 291 stran. Psyché. ISBN 978-80-271-3885-2.
2022
BRZOBOHATÝ, Robin, Lenka POLÁKOVÁ, Tomáš HORÁČEK, Veronika VRÁBEL PORTEŠ a Tereza HANAJOVÁ. Rukověť mediátora aneb co je dobré vědět nejen ke zkouškám mediátora. 2. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2022. ISBN 978-80-7676-037-0.
JANIŠ, Kamil. Vrcholné dílo autora K. J. Obrátila - Kryptadia. Online. In: Miroslav MITLÖHNER a Zuzana PROUZOVÁ (ed.). 30. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. Praha: Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu, z. s., 2022, s. 28–32. ISBN 978-80-907936-2-0. Dostupné z: https://www.planovanirodiny.cz/storage/sborniky/30_kongres_22.pdf. [citováno 2023-10-17].
JANIŠ, Kamil. Zvláštnosti pohledu na sexuální chování z pohledu jednotlivých generací. Online. In: Miroslav MITLÖHNER a Zuzana PROUZOVÁ (ed.). 30. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. Praha: Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu, z. s., 2022, s. 33–41. ISBN 978-80-907936-2-0. Dostupné z: https://www.planovanirodiny.cz/storage/sborniky/30_kongres_22.pdf. [citováno 2023-10-17].
JANIŠ, Kamil a LUDVÍKOVÁ, Iveta. Volný čas v době covidové (výsledky k volnému času u žáků 2. stupně základní školy). Online. In: ZÁVRSKÁ, Vladislava (ed.). PROMĚNY RODINY 10 VZTAHY V RODINĚ V ČASE PANDEMIE SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ Z KONFERENCE. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2022. s. 74–80. ISBN 978-80-7510-513-4. Dostupné z: https://www.slu.cz/fvp/cz/ecpublikace. [citováno 2023-10-17].
KOCOURKOVÁ, Vladimíra a JANIŠ, Kamil ml. Saturování potřeb dítěte předškolního věku v mateřské škole a jeho úskalí v digitální době jako východisko primární prevence rizikového chování. Online. Media 4u Magazine. 2022, roč. 19, č. 4, s. 2–9. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mm042022.pdf. [citováno 2023-10-17].
PREISSOVÁ KREJČÍ, Andrea a Jana KOČÍ. Válka v Chorvatsku očima dětí. Kvalitativní analýza dětského časopisu Náš koutek z let 1991–1993. Slovanský přehled. 2022, roč. 108, č. 2, s. 251-273. ISSN 0037-6922.
SLOVÁČEK, Petr a ONDŘEJOVÁ, Edita. Filosofie, poznání a... a co „doba covidová“ jen zdůraznila. Aneb také, na příbězích záleží. Online. In: ZÁVRSKÁ, Vladislava (ed.). PROMĚNY RODINY 10 VZTAHY V RODINĚ V ČASE PANDEMIE SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ Z KONFERENCE. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2022. s. 65–73. ISBN 978-80-7510-513-4. Dostupné z: https://www.slu.cz/fvp/cz/ecpublikace. [citováno 2023-10-17].
OLECKÁ, Ivana a ŠPATENKOVÁ, Naděžda. ATTITUDES TOWARDS DEATH AMONG GERIATRIC CARE WORKERS IN THE CONTEXT OF THE COVID-19 PANDEMIC. Online. Acta Missiologica. 2022, volume 16, number 1, s. 7–17. ISSN 2453-7160 (online). Dostupné z: https://www.actamissiologica.com/sub/am-1,-2022.pdf. [citováno 2023-10-17].
ŘÍMOVSKÁ, Zdeňka a JANIŠ, Kamil st. ANTIKONCEPCE VE SVĚTLE HISTORIE. Online. Ošetřovatelské perspektivy. 2022, roč. 5, č. 2, s. 85–96. ISSN 2570-785X. Dostupné z: https://osp.slu.cz/pdfs/osp/2022/02/07.pdf. [citováno 2023-10-17].
ŠPATENKOVÁ, Naděžda. POHŘEBNÍ RITUÁLY NA VENKOVĚ. Online. Social Pathology and Prevention. 2022, roč. 8, č. 1, s. 11–29. Dostupné z: https://spp.slu.cz/pdfs/spp/2022/01/01.pdf. [citováno 2023-10-17].
ZÁVRSKÁ, Vladislava. VENKOV BEZPEČNÝ A NEBEZPEČNÝ: AMBIVALENCE KAŽDODENNÍCH INTERAKCÍ A VNÍMÁNÍ ODLIŠNOSTI VE VENKOVSKÉM PROSTORU. Online. Social Pathology and Prevention. 2022, roč. 8, č. 1, s. 57–65. Dostupné z: https://spp.slu.cz/pdfs/spp/2022/01/03.pdf. [citováno 2023-10-17].
ZÁVRSKÁ, Vladislava (ed.). PROMĚNY RODINY 10 VZTAHY V RODINĚ V ČASE PANDEMIE SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ Z KONFERENCE. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2022. ISBN 978-80-7510-513-4. Dostupné z: https://www.slu.cz/fvp/cz/ecpublikace. [citováno 2023-10-17].
2021
JANIŠ, K. Vědecko-technický pokrok v intimní (sexuální) komunikaci (včera, dnes a zítra). In: MITLÖHNER, M. a PROUZOVÁ, Z. (eds.) 29. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. Praha: SPRSV, 2021, s. 30-36. ISBN 978-80-907936-1-3.
KOCOURKOVÁ, V., JANIŠ, K. a V. WOZNICOVÁ. Nursery School Cooperation with the Family in the Field of Media Education in Children. Acta Educationis Generalis. Dubnica nad Váhom: DTI University, 2021, roč. 2021, č. 2, s. 83-98. ISSN 2585-7444. doi:10.2478/atd-2021-0014.
KOCOURKOVÁ, V., JANIŠ, K. Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O. In Petr Adamec, Michal Šimáně, Eliška Kovářová. Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. s. 68 - 76. ISBN 978-80-7509-781-1.
KOČÍ, Jana, Andrea PREISSOVÁ KREJČÍ a Ivo BARTEČEK. Podpora národní identity krajanů v Chorvatsku Československem a Českou republikou pohledem dějin dlouhého času a menšinového školství. In Stanislav Brouček. Místo a úloha zahraničních Čechů v bilaterálních vztazích. Pelhřimov: Nová tiskárna Pelhřimov, 2021, s. 53-67. ISBN 978-80-7415-225-2.
KOLAŘÍKOVÁ, M., ONDŘEJOVÁ, E. a L. DADU. Vnímaná sociální opora jako důležitý faktor kvality života seniorů. In Hana Georgi. STÁRNUTÍ 2021. Sborník příspěvků 5. gerontologické mezioborové konference. 1. vyd. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2021. s. 106-116. ISBN 978-80-906237-4-3.
SLOVÁČEK, P. Negativní antropologie Carla Schmitta. Studia Aloisiana. 2021, roč. 12, č. 2, s. 49-64. ISSN 1338-0508.
ŠPATENKOVÁ, N., OLECKÁ, I. COMPLICATED GRIEF IN THE ERA COVID-19 – SCOPING REVIEW. ACTA MISSIOLOGICA. 2021, roč. 15, č. 2, s. 52-67. ISSN 1337-7515.
ŠPATENKOVÁ, N., OLECKÁ, I. Invisible Older People: LGBTI+. Social Pathology and Prevention. 2021, roč. 6, č. 2, s. 29-41. ISSN 2464-5877. doi:10.25142/spp.2021.001.
ŠPATENKOVÁ, N., KOČÍ, J. Widows and widowers. In Hana Georgi. Ageing 2021: Proceedings of the 5th Gerontological Interdisciplinary Conference. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2021. s. 178-188. ISBN 978-80-906237-4-3.
2020
JANIŠ, K. st. Sexuální život v dospělosti. In: VAŠUTOVÁ, M. Biodromální psychologie pro pomáhající profese: dospělost, stárnutí a stáří. Ostrava: Repronis, 2020, s. 177–185. ISBN 978-80-7329-460-1.
JANIŠ, K. st. Příklad motivace v sexuální výchově. In: MITLÖHNER, M. a Z. PROUZOVÁ, eds. 28. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice (sborník referátů). Praha: SPRSV, 2020, s. 32–36. ISBN 978-80-907936-0-6.
JANIŠ, K. st. Aktuálnost realizace sexuální výchovy. In: MITLÖHNER, M. a Z. PROUZOVÁ, eds. 28. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice (sborník referátů). Praha: SPRSV, 2020, s. 37–42. ISBN 978-80-907936-0-6.
JANIŠ, K. ml. Výhody polovolného času v kontextu přeměny v antivolný čas u seniorů. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání. Brno, 2020, 10(1), s. 97–104. ISSN 1804-526X.
JANIŠ, K. ml. a K. JANIŠ st. Motivace frekventantů celoživotního vzdělávání pro výkon učitelské profese. Studia scientifica facultatis paedagogicae. Ružomberok, 2020, roč. 19, č. 3, s. 7–17. ISSN 1336-2232.
JANIŠ, K. st. a Z. ŘÍMOVSKÁ. Jedna z vybraných pandemií v minulosti. Ošetřovatelské perspektivy. 2020, 3(1), s. 13–26. ISSN 2570-785X.
JANIŠ, K. a J. SKOPALOVÁ. (Ne)dostupnost vzdělávacích aktivit na příkladu virtuálních univerzit třetího věku. In: ADAMEC, P., M. ŠIMÁNĚ a E. KOVÁŘOVÁ, eds. Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2019. První. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020, s. 108–115. ISBN 978-80-7509-702-6.
KOCOURKOVÁ, V. a K. JANIŠ ml. Mediální gramotnost dětí předškolního věku a její vnímání pedagogy mateřských škol Moravskoslezského kraje. Paidagogos [online]. 2020, č. 1., s. 5–33 [cit. 12. 1. 2021]. ISSN 1213-3809. Dostupné z: http://www.paidagogos.net/
KOCOURKOVÁ, V. Prostředí zdravé rodiny. Posel. Občasník psychiatrické nemocnice v Opavě. 2020, ročník XVII., č. 38, s. 8–11 [cit. 12. 1. 2021]. Dostupné z https://www.pnopava.cz/cs/page/1-o-nemocnici-obcasnik-posel/
PREISSOVÁ KREJČÍ, Andrea, Jitka STANJA BRDAR a Jana KOČÍ. Češství v nás: České školství a jeho vliv na zachování české národní identity v Chorvatsku. 1. vyd. Praha: Národohospodářský ústav Josefa Hlávky, 2020, 159 s. Studie Národohospodářského ústavu Josefa Hlávky 1/2020. ISBN 978-80-88018-30-8.
SLOVÁČEK, P. Unitary and dualistic aspects of anthropology by Thomas Aquinas in relation to a human being as imago Dei. Hybris. 2020, roč. 2020, č. 50, s. 1–18. ISSN 1689-4286.
ŠPATENKOVÁ, N. Sprevádzanie v zármutku, fázy smútenia a pomoc pozostalým. In doc. ThDr. Sidonia Horňanová, Ph.D., Mgr. Katarína Šoltésová, Ph.D. Sprevádzanie smútiacich. Bratislava: Bratislavský seniorát ECAV na Slovensku, 2020. s. 7-26. ISBN 978-80-972945-4-0.
VAŠUTOVÁ, M. Sociálně-patologické chování v období dětství a dospívání. Výzkumné studie tradiční a kybernetické šikany. In: Čo prinieslo sociálnej práci 100 rokov? Minulé a súčasné podoby sociálnej práce 8. ročník Košických dní sociálnej práce [online]. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2020 [cit. 2021-03-09]. Dostupné z: https://unibook.upjs.sk/img/cms/2020/ff/kosicke-dni-socialnej-prace2020.pdf
2019
ŘÍMOVSKÁ Z. a K. JANIŠ (2019) Experiment Lebesborn. Ošetřovatelské perspektivy č. 2. Roč. II, s. 81–91. Fakulta veřejných politik, Slezská univerzita v Opavě, ISSN 250-785X.
JANIŠ, K. Exlibris aneb Motýli vyšli z módy, tak lákám na sbírku kondomů. In: Rejzek, Michal a kol. Bohemian taboo stories: kniha o lidech, kteří dělají něco sexy. Praha: Bohemian Taboo s.r.o., 2019. s. 74-85. ISBN 978-80-270-6226-3.
JANIŠ, K. Quo vadis – sexuální výchovo? In: WALANCIK, M., HOFERKOVÁ, S. (eds.) Zagrozenia jednostki we wspolczesnym spoleczenstwie (Ohrožení jedince v současné společnosti) Dabrowa Górnicza: Wydawnictvwo Naukove Akademii WSB, 2019. s. 351-357. ISBN 978-8365621-65-8.
JANIŠ, K. ml. Mohou školy reagovat na aktuální požadavky? In: Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa. Ostrava: Česká pedagogická společnost, 2017, s. 51-56. ISBN 978-80-905245-6-9. (vyšlo 2019)
JANIŠ, K. ml. Jak zvýšit u žáků zájem o technické a učební obory? - Historická paralela. Pedagogická orientace. 2019, roč. 29, č. 1, s. 103-110. ISSN 1211-4669.
JANIŠ, K. ml. a I. PROCHÁZKA ŠEBÖKOVÁ. Finanční gramotnost a prevence ageismu. Prevence. 2019, roč. 16, č. 5, s. 7-9. ISSN 1214-8717.
JANIŠ, K. ml. Jak jsou rodiče žáků základních škol v Ostravě informováni o rizikovém chování? Media4u Magazine [online]. 2019, roč. 16, č. 2, s. 1-4 [cit. 14. 6. 2019]. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://media4u.cz/aktualvyd.pdf
JANIŠ, K. ml. Volný čas ve zdravotnických zařízeních - teoretické vymezení pro praktické užití. Ošetřovatelské perspektivy. 2019, roč. 2, č. 1, s. 87-97. ISSN 2570-785X.
JANIŠ, K. ml. a V. KOCOURKOVÁ. Rizikové faktory médií jako činitele vývoje jedince. In SOCIALIA 2019: Quo vadis sociálna pedagogika v 21. storočí? Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. s. 238-242, 5 s. ISBN 978-80-557-1646-6.
JANIŠ, K. ml. a V. KOCOURKOVÁ. Média u dětí předškolního věku. Media4u Magazine [online]. 2019, roč. 16, č. 4, s. 1-9 [cit. 15. 12. 2019]. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/aktualvyd.pdf.
KOCOURKOVÁ, V. Podpora mediální gramotnosti dětí předškolního věku. Metodický materiál pro pedagogy mateřských škol. FVP SLU: Opava, 2019. ISBN 978-80-7510-396-3.
KOLAŘÍKOVÁ, M. Uchazeč o studium na vysoké škole a konfrontace s realitou studia. In Kaleja Martin. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019. s. 47-54, 122 s. ISBN 978-80-7510-329-1.
SLOVÁČEK, P. Ageing from a pluralistic perspective. Človek a spoločnosť 22, 2019, 2, s. 1˗9.
SLOVÁČEK, P., SLOVÁČEK HAGENOVÁ, V. Smysl života, narativní identita a stáří. Studia Aloisiana 10, 2019, č. 2, s. 5˗19.
SLOVÁČEK, P. Moderní člověk a kritika moderny v díle Carla Schmitta. Sofia 18 (forthcoming 2019).
VAŠUTOVÁ, M., GREGOR, R. Different perspective on addictions-case reports from forensic psychology, psychiatry, and sexology In: PROFESEONLINE roč.12/1. Recenzovaný časopis pro nelékařské obory. Olomouc: Fakulta zdravotnických věd Univerzity Palackého v Olomouci, 2019. s. 19-29. DOI:10.5507/pol.2019.003. ISSN 1803-4330.
VAŠUTOVÁ, M. Research studies of traditional and cybernetic bullying. In: Sborník z VI. Mezinárodní konference: Uwarunkowania rozwoju turystyki i rekreacji w regionie w swietle potrzeb zdrowotnych. Gorzów Wielkopolski: Akademia im. Jakuba z Paradyża, 2019. s. 8-21. ISSN 2544-8684.
2018
JANIŠ, Kamil ml. a Zdeňka SZTURCOVÁ. "Učitel učitelů" - Gustav Adolf Lindner (1828-1887). Pedagogická orientace. 2018, roč. 28, č. 3, s. 541-544. ISSN 1211-4669.
JANIŠ, Kamil ml. Kariérní řád - profesní rozvoj pedagogických pracovníků v reflexi dokumentu historického. Lifelong Learning. 2018, roč. 8, č. 3, s. 82-88. ISSN 1804-526X.
JANIŠ, K. st. a LOUDOVÁ, I. (50 %) Obecná didaktika: (vybraná témata). 2. vyd. Ústí nad Orlicí: Oftis, 2018. 104 s. ISBN 978-80-7405-444-0.
KALNICKÝ, J. Od androdidaktiky ke gerontodidaktice. Ostrava: Repronis, 2018, 121 s. ISBN 978-80-7329-443-4.
KALNICKÝ, J. Vilém Klega - jeden z popredných českých andragógov. s. 109 -114 in MATULČÍK, J. (ed.) Acta Andragogica 6. Bratislava: Univerzita Komenského, Fil. fak., 2018. 326 s. ISBN 978-80-223-4587-3.
KOLAŘÍKOVÁ, M Sibling of Disabled Child at the Inclusive School. Journal of Community Medicine & Health Education. 2018, Vol 8(2): 609. DOI: 10.4172/2161-0711.1000609.
KOLAŘÍKOVÁ, M. The Needs of Families with Children with a Disability. Berlin: Lambert Academia Publishing, 2018. 104 s. ISBN 978-613-9-58318-8.
SLOVÁČEK, P. Polemos jako odpověď na krizi modernity. Studie k základním epistemologickým východiskům C. Schmitta a jejich souvislost s teorií politična. Filozofia 74, 2018, č. 4, s. 168-179.
VAŠUTOVÁ, M., KONIECZNA, A., JUNKOVÁ, P. Změny v systému poradenství u dětí s podpůrnými opatřeními. In: Sborník Proměny sociální práce v čase. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2018. s. 56-70. ISBN 978-80-8152-601-5.
2017
JANIŠ, Kamil. Převládající informační zdroje v oblasti lidské sexuality a sexuálního chování. In MITLÖHNER, PROUZOVÁ. 25. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. 1. vydání. Praha: SPRSV, 2017, s. 56-61. ISBN 978-80-905696-5-2.
JANIŠ, Kamil a Iveta LUDVÍKOVÁ. Vycházky, výlety a výchova k partnerství a manželství. In MITLÖHNER, PROUZOVÁ. 25. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice. 1. vydání. Praha: SPRSV, 2017, s. 46-56. ISBN 978-80-905696-5-2.
JANIŠ, K., J. SKOPALOVÁ a K. JANIŠ. Slovník vybraných pojmů k oblasti prevence rizikového chování. 1. vydání. Opava: Slezská univerzita, 2017. 144 s. Fakulta veřejných politik. ISBN 978-80-7510-237-9.
KOLAŘÍKOVÁ, M., PETROVÁ, A. a URBANOVSKÁ, E. Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji II PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2017. ISBN 978-80-7510-236-2.
KALNICKÝ, J. Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů. Ostrava: Repronis, 2017, 118 s. ISBN 978-80-7329-430-4.
KALNICKÁ, Z. - KALNICKÝ, J. První žena s doktorátem: filosofka Lucretia Cornarová Piscopiová. Pro-Fil - Internet Journal of Philosophy, 2017, roč. 18, č. 1, s. 2-22. ISSN 1212-9097; dostupné z http://www.pfil.muni.cz/journals/index.php/profil/article/view/1599
KALNICKÝ, J. Determinanty efektivnosti edukačního procesu. Ostrava: Repronis, 2017. 92 s. ISBN 978-80-7329-428-1.
SLOVÁČEK, P. Antropologické předpoklady politického myšlení C. Schmitta. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2017. ISBN 978-80-7510-250-8. 188 s.
2016
Knihy, odborné monografie
JANIŠ, Kamil ml. a Jitka SKOPALOVÁ. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5535-9.
Kapitoly v knihách, odborných monografiích
TALLOVÁ, B., PETROVÁ, A. Vybraná specifika institucionálního vzdělávání seniorů a charakteristika účastníků tohoto vzdělávání. In: Tomczyk, L., Špatenková N., Határ C. Edukacja seniorów w róžnych perspektywach uwarunkowaniach oraz došwiadczeniach. Edukace seniorů, přístupy, podmínky, přínos. Edukácia seniorov, prístupy, podmienky a prínos. Krakow: Uniwersytet pedagogiczny w Krakove, 2016, s. 89–108. ISBN 978-83-941568-5-5.
Články v recenzovaných neimpaktovaných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Státní maturita jako "mlátička" a jak se k ní dostat. Pedagogická orientace. 2016, roč. 26, č. 1, s. 135-141. ISSN 1211-4669.
JANIŠ, Kamil ml. Jak Fučík založil Junák a Komenský jezdil autem. Pedagogická orientace. 2016, roč. 26, č. 2, s. 179-181. ISSN 1211-4669. (editorial)
Články v odborných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Rozvoj finanční gramotnosti v pojetí A. S. Makarenka. Prevence. 2016, roč. 13, č. 5, s. 16-17. ISSN 1214-8717.
2015
KIMPLOVÁ, Tereza a Marta KOLAŘÍKOVÁ. Jak žít s těžkým zrakovým postižením? Praha: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-831-3.
KOLAŘÍKOVÁ, Marta. Dítě předškolního věku v prostředí sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-161-7.
KOLAŘÍKOVÁ, Marta. Nutnost rozšíření poradenství speciálních pedagogů a psychologů pro sourozence dětí s postižením. Speciální pedagogika. 2015, roč. 25, č. 2, s. 171-176. ISSN 1211-2720.
KOLAŘÍKOVÁ, M., JANIŠ, K. ml. Sociologická analýza zaměřená na popis a identifikaci bariér účasti dětí z prostředí sociální exkluze v předškolním vzdělávání. Závěrečná zpráva klíčové aktivity 3. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-158-7.
2014
Knihy, odborné monografie
KALNICKÝ, Juraj. Celoživotní učení, edukace dospělých a seniorů (relační a kauzální analýza geneze). Ostrava: Repronis, 2014. 104 s. ISBN 978-80-7329-403-8.
Články v recenzovaných neimpaktovaných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Jak tedy reflektovat socialistickou pedagogiku? Pedagogická orientace. 2014, roč. 24, č. 1, s. 128-132. ISSN 1211-4669.
Články v odborných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Školní řád - letmý pohled do minulosti. Prevence. 2014, roč. 11, č. 6, s. 13-14. ISSN 1214-8717.
KOLAŘÍKOVÁ, Marta. Key Factors Supporting or inhibiting the Process Of Identity Acceptance Related to Families with Disabled Children. Journal of Psychology and Psychotherapy. 2014, Volume 4, Issue 6, 10 pgs. doi: 10.4172/2161-0487.1000160.
2013
Kapitoly v knihách
JANIŠ, Kamil ml. Využití městského prostředí ke hře jako pozitivního faktoru socializace jedince. In: JEZIERSKA, B., REJZNER, A., SZCZEPANIAK, P., SZECÓWKA, A. (eds). Profilaktyka społeczna i resocjalizacja w nurtach inkluzji. Doświadczenia, problemy, perspektywy międzynarodowe. Warszawa: Uniwersytet Warszawski, 2013, s. 411-417. ISBN 978-83-60260-34-0.
Články v odborných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Arthur Schopenhauer, Červená Karkulka, Jára Cimrman, Otakar Kádner a ... současnost. Prevence. 2013, roč. 10, č. 8, s. 16-17. ISSN 1214-8717.
2012
Knihy, odborné monografie
KALNICKÝ, Juraj. HRM – řízení lidských zdrojů. Ostrava: Repronis, 2012. 190 s. ISBN 978-80-7329-300-0.
KALNICKÝ , Juraj (ed.), MALČÍK, Martin, UHLAŘ, Michal. Obecný management. Ostrava: Repronis, 2012. 121 s. ISBN 978-80-7329-305-5.
KALNICKÝ, Juraj (ed.), UHLAŘOVÁ, Jana, HAPLOVÁ, Miloslava. Efektivnost a ekonomika edukace dospělých. Ostrava: Repronis, 2012. 146 s. ISBN 978-80-7329-323-9.
PILÁT, Miroslav, KAMÁNOVÁ, Irena, OKÁĽOVÁ, Oľga. Komunitné plánovanie sociálnych služieb (teoretické prístupy, manažment, fázy procesu plánovania). Ružomberok: VERBUM, 2012. 166 s. ISBN 978-80-8084-886-6.
Kapitoly v knihách
JANÁK, Dušan, PILÁT, Miroslav. Vývoj právních norem k sociální péči a sociálním službám v Československu a v České republice od roku 1956. In: KRAJČÍK, V., et al. Mikropodnikání v sociálních službách. Ostrava-Opava: Vysoká škola podnikání a.s. a Slezská univerzita v Opavě, 2012, s. 13-64. ISBN 978-80-72-48-766-0.
JANIŠ, Kamil. ml. Senior a změny v seniorském věku. In: ONDRÁKOVÁ, J. et al. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012, s. 11-31. ISBN 978-80-7465-038-3.
JANIŠ, Kamil. ml. Vzdělávání seniorů. In: ONDRÁKOVÁ, J. et al. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012, s. 33-50. ISBN 978-80-7465-038-3.
JANIŠ, Kamil ml. a TAUCHMANOVÁ, V. Seniors and Their Education. In: TAUCHMANOVÁ, V. et al. Seniors and Their Training in Foreign Languages. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, s. 7-20. ISBN 978-80-7435-240-9.
JANIŠ, Kamil. ml., RÝDL, Karel (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Norska. In: Autoevaluace školy v zahraničí. Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, s. 197-224. ISBN 978-80-87063-75-0.
VRABCOVÁ, Daniela, JANIŠ, Kamil ml. Autoevaluace školy a její postavení v zahraničním administrativně-legislativním a evaluačním rámci. In: Autoevaluace školy v zahraničí. Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, s. 345-355. ISBN 978-80-87063-75-0.
Články v recenzovaných neimpaktovaných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Učitelská profese pohledy Otakara Kádnera a současnosti. Media4u Magazine. 2012, ročník 9, č. 1, s. 6-9. ISSN 1214-9187.
JANIŠ, Kamil. Vývoj cílené pohlavní výchovy v 1. polovině minulého století. Speciální pedagogika. 2012, ročník 22, č. 3, s. 198 – 209. ISSN 1211-2720.
JANIŠ, Kamil. Sexuální výchova v kontextu společenských změn od druhé poloviny minulého století do současnosti. Speciální pedagogika. 2012, roč. 22, č. 4, s. 295-305. ISSN 1211-2720.
PILÁT, Miroslav. Projekt Bezbariérová Olomouc – deset let historie. Sociální práce/sociálná práca. 2012, ročník 12, č. 1, s. 132-134. ISSN 1213-6204.
Články v odborných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Volný čas jako prostředek ke zlepšení mezigeneračních vztahů. Prevence, 2012, roč. 9, č. 2, s. 10-11. ISSN 1214-8717.
JANIŠ, Kamil ml. Výchova k fair play ve školní praxi. Tělesná výchova a sport mládeže, 2012, roč. 78, č. 2, s. 13-18. ISSN 1210-7689.
JANIŠ, Kamil ml. (Ne)obhajoba testování žáků 5. s 9. tříd ZŠ. Prevence, 2012, roč. 9, č. 8, s. 10-11. ISSN 1214-8717.
2011
Kapitoly v knihách
JANIŠ, Kamil. Historie cílené pohlavní výchovy na našem území. In: ŠULOVÁ, L., FAIT, T., WEISS, P. a kol. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. Praha: MAXDORF, 2011, s. 378-385. ISBN 978-80-7345-238-4.
JANIŠ, Kamil ml. Zvýšení kvality života seniorů pomocí pohybových aktivit. In: DOLEŽALOVÁ, J., ONDRÁKOVÁ, J., NOWOSAD, I. a kol. Kvalita života v kontextech vzdělávání: vědecká monografie. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2011, s. 155-174. ISBN 978-83-7481-402-7.
Články v recenzovaných neimpaktovaných časopisech
CALOŇOVÁ, Darina. Vliv násilí v médiích na vývoj dětí a mládeže. Prevence úrazů, otrav a násilí. 2011, roč. 7, č. 2, s. 181-186. ISSN 1801-0261.
CALOŇOVÁ, Darina. Vliv třídního učitele na klima školní třídy. Media4u Magazine. 2011, roč. 8, č. 4, s. 29-32. ISSN 1214-9187.
HENDRYCH, Igor. Specifické vzdělávání personálu ve vězeňské službě České republiky. e-Pedagogium. 2011, č. 3, s. 9-19. ISSN 1213-7499.
JANIŠ, Kamil. ml. Aktuálnost díla Otakara Kádnera. Pedagogická orientace. 2011, roč. 21, č. 4, s. 493-496. ISSN 1211-4669.
Články v odborných časopisech
CALOŇOVÁ, Darina. Programy sociální integrace jako nástroj prevence sociálního vyloučení. Prevence. 2011, roč. 8, č. 8, s. 12-13. ISSN 1214-8717.
JANIŠ, Kamil ml. Kdy začít sledovat fotbalový zápas kvůli gólům? Tělesná výchova a sport mládeže. 2011, roč. 77, č. 1, s. 39-41. ISSN 1210-7689.
JANIŠ, Kamil ml. Tělesné tresty do škol? nebo Tělesné tresty do škol!. Prevence. 2011, roč. 8, č. 4, s. 7-9. ISSN 1214-8717.
JANIŠ, Kamil ml. Nevyslyšené pokrokové názory O. Kádnera na zvyšování tělesné zdatnosti a pohybové aktivnosti ve školní tělesné výchově – historická paralela. Tělesná výchova a sport mládeže. 2011, roč. 77, č. 4, s. 4-5. ISSN 1210-7689.
2010
Kapitoly v knihách
ILJUK, Boris. Kulturní a národnostní identity migrantů z oblasti Černobylu. In: BITTNEROVÁ, D., MORAVCOVÁ, M. Etnické komunity: v kulturní a sociální různosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií, 2010, s. 83-88. ISBN 978-80-87398-08-1.
Články v recenzovaných neimpaktovaných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Prostředí jako činitel socializace jedince v pojetí R. Owena, G. A. Lindnera a A. S. Makarenka. Media4u Magazine. 2010, roč. 7, č. 4, s. 47-50. ISSN 1214-9187.
Články v odborných časopisech
JANIŠ, Kamil ml. Pohled do historie vztahů tělesné výchovy a zdravotních benefitů. Tělesná výchova a sport mládeže, 2010, roč. 76, č. 4, s. 10-12. ISSN 1210-7689.
2009
Knihy, odborné monografie
JANIŠ, Kamil. K. J. Obrátil - Komenský sexuální osvěty. 1. vyd. Ústí nad Orlicí: OFTIS, 2008. 103 s. ISBN 978-80-7405-027-5.
Kapitoly v knihách
ILJUK, Boris. Výtvarná činnost studentů jako prostředek sebereflexe a autoterapie. In: KOZÁKOVÁ, M., SLAVÍK, J. eds. Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii. Praha: Vydavatelství Univerzity Karlovy – Pedagogické fakulty, 2009, s.132-133. ISBN 978-80-7290-415-0.
JANIŠ, Kamil. Sexuální výchova. In PRŮCHA, J. ed. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, s. 862-866. ISBN 978-80-7367-546-2.
Publikace vydané v roce 2012: | |
![]() | CALOŇOVÁ, D. Metodika herních činností. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2012. ISBN 978-80-7248-774-5. Studijní text vymezuje základní pojmy související s teorií her a rovněž využívá praktických návodů pro práci instruktora se skupinou. |
![]() | KALNICKÝ, J. Základy pedagogiky I. 2. doplněné vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2012. 80 s. ISBN: 978-80-7248-787-5. Studijní opora pro kombinované studium. |
![]() | KALNICKÝ, J. (ed.), UHLAŘOVÁ, J., HAPLOVÁ, M. Efektivnost a ekonomika edukace dospělých. Ostrava: Repronis, 2012. 146 s. ISBN 978-80-7329-323-9. Publikace zaměřená na ekonomickou stránku edukace dospělých. |
![]() | KALNICKÝ , J. (ed.), MALČÍK, M., UHLAŘ, M. Obecný management. Ostrava: Repronis, 2012. 121 s. ISBN 978-80-7329-305-5. Publikace o systému řízení, managementu, obsahuje tři části věnované různým pohledům na toto téma: pohled na historické mezníky a významné osobnosti, část systematickou, kapitolu objasňující podstatu obecného řízení. |
![]() | KALNICKÝ, J. HRM – řízení lidských zdrojů. Ostrava: Repronis, 2012. 190 s. ISBN: 978-80-7329-300-0. Odborná publikace zaměřující se na manažerské schopnosti v oblasti personalistiky, rozvoje a řízení lidských zdrojů. |
![]() | KRAJČÍK, V., JANÁK ML., D. A KOL. Mikropodnikání v sociálních službách. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola podnikání; Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2012. ISBN 978-80-7410-056-7. Monografie vznikla v rámci výzkumného projektu „ZVZ 267 Mikropodnikání v oblasti sociálních služeb a dalších modelů zajištění péče o osoby závislé na pomoci jiných osob ve smyslu zákona o sociálních službách (asistent sociální péče)“ v rámci veřejné zakázky Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. |
![]() | PILÁT, M., KAMANOVÁ, I., OKÁLOVÁ, O. Komunitné plánovanie sociálnych služieb. Teoretické prístupy, manažment, fázy procesu plánovania. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo KU, 2012. ISBN 978-80-8084-886-6. Monografia je zameraná na popis teoretických východisk, s úmyslom tvorby vedeckého rámca, ktorý bude základom pre plánovanie sociálnych služieb v Slovenskej republike. |
![]() | KOLAŘÍKOVÁ, M., CALOŇOVÁ, D., HERMANOVÁ, M., HENDRYCH, I., JANIŠ, K.(Eds.) Sborník příspěvků z konferencí Ústavu pedagogických a psychologických věd a Dětského centra Čtyřlístek z let 2008 – 2010.Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2012. ISBN 978-80-7248-755-4. Sborník příspěvků z konferencí pořádaných Ústavem pedagogických a psychologických věd ve spolupráci s Dětským centrem Čtyřlístek konaných v letech 2008 – 2010. Konference potvrdily nutnost multidisciplinárního přístupu vedoucího ke zdravému vývoji rodin. Společným jmenovatelem bylo zefektivnění práce s rodinami, které se nacházejí v náročných životních situacích a možnosti pozitivního rozvoje „funkčních“ rodin. |
Publikace vydané v roce 2011: | |
![]() | JANIŠ, K., LOUDOVÁ, I., JANIŠ ML., K. Frekventované pojmy z oblasti teorie výchovy: (slovník). Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. 84 s. ISBN 978-80-7435-124-2. |
![]() | KOLAŘÍKOVÁ, M.,ONDŘEJOVÁ, E. (Eds.) Sborník příspěvků z pracovního semináře "K realizaci sexuální výchovy v základní škole". Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2011. ISBN 978-80-7248-634-2. Sborník příspěvků z pracovního semináře „K realizaci sexuální výchovy v základní škole“ obsahuje nové a aktuální poznatky z oblasti sexuální a rodinné výchovy. Bezprostředně souvisejí s výukou těchto témat v prostředí základní školy a dalších školských zařízení. Součástí sborníku jsou metodické listy, které z didaktického hlediska pomohou učitelům prezentovat témata sexuální výchovy ve vyučování. Akce byla akreditována jako vzdělávací akce programu Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č.j. 2930/2009-25-23. |
![]() | VALEČKOVÁ, H. Základy psychologie osobnosti. Studijní opora.Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2011. ISBN978-80-7248-667-0. Studijní text podává základní přehled témat psychologie osobnosti. Zabývá se vymezením oboru psychologie osobnosti v systému jiných vědních disciplín, vymezuje základní pojem této oblasti psychologie – pojem „Já“, podává přehled teoretických východisek psychologie osobnosti, přibližuje základní typologie osobnosti. V neposlední řadě popisuje strukturu a dynamiku osobnosti. V závěru je uveden přehled zátěžových životních situací a způsoby vyrovnávání se s nimi. |
![]() | KUŠNÍROVÁ, H. Základy psychoterapie. Studijní opora.Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2011. ISBN 978-80-7248-673-1. Cílem studijní opory je poskytnout studentům základní přehled trendů psychoterapie, s nimiž se mohou ve své profesní praxi setkat a jejichž pomoci mohou využít pro práci s klienty. Studenti získají základní přehled o základních psychoterapeutických směrech a psychoterapeutických metodách užívaných v praxi. |
Publikace vydané v roce 2010: | |
---|---|
![]() | HENDRYCH, I. Vybrané kapitoly z penologie. Učební texty. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2010. ISBN 978-80-7248-574-1. Studijní texty Vybrané kapitoly z penologie přinášejí stručný, ale ucelený přehled všeho podstatného, co je důležité k pochopení institutů výkonu trestu, výkonu vazby a zabezpečovací detence. Nechybí zde ani historický exkurz ke kořenům trestání, výklad odborné terminologie užívané při zacházení s vězni, či charakteristika negativních sociálních jevů, které se ve vězeňských zařízeních vyskytují. V textech je rovněž věnována pozornost související problematice institucionálního zabezpečení postpenitenciární péče o propuštěné vězně. |
![]() | ČÍŽKOVÁ, Š., JANIŠ, K. ml. Stručný průvodce studiem na vysoké škole. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2010. ISBN 978-80-7248-569-7. |
Publikace vydané v roce 2009: | |
![]() | ČÍŽKOVÁ, Š. Vybrané kapitoly z funkční anatomie I. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. 80 s. ISBN 978-80-7248-523-9. Anotace: První díl funkční anatomie je zaměřen na dělení lékařských věd, základní orientaci na lidském těle, stavbu a funkci buňky, tkání, orgánů a orgánových soustav. Dále se věnuje několika tělesným systémům - pohybovému, krevnímu a oběhovému včetně mízního. Skripta si nekladou za cíl postihnout celý rozsah anatomicko-fyziologické problematiky ve vybraných tématech, neboť jsou orientována na posluchače humanitních oborů, zejména v oblasti pomáhajících profesí. Rozsah obsahového zaměření tedy odpovídá potenciálním čtenářům. Každá kapitola je doplněna obrázky s popisky, klíčovými slovy a kontrolními otázkami. Skripta umožňují studentům pochopit stavbu a funkce lidského těla ve své jednotě a návaznosti a dávají tak dobrý základ pro celou řadu dalších disciplín, zejména pedagogických a psychologických. |
![]() | HERMANOVÁ, M., JANIŠ, K. ml. (Eds.) Sborník prací Ústavu pedagogických a psychologických věd Fakulty veřejných politik Slezské univerzity v Opavě. Řada pedagogicko-psychologická P3. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. ISBN 978-80-7248-529-1. ISSN 1214-8083. Anotace: Sborník prací Ústavu pedagogických a psychologických věd Fakulty veřejných politik Slezské univerzity v Opavě, řada pedagogicko-psychologická P3, prezentuje příspěvky, jejichž tematická orientace vychází z odborné specializace jednotlivých autorů, kteří na uvedeném pracovišti působí v akademickém roce 2008-09 jako kmenoví pedagogové, nebo tady vyučují externě. |
![]() | JANIŠ, K. ml. Vybrané kapitoly z dějin výchovy. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. 82 s. ISBN 978-80-7248-512-3. Anotace: Jednotlivé kapitoly pojednávají o vývoji rozličných etap pedagogického vývoje, jednotlivých názorů či pedagogických systémů. Jednotlivá období jsou většinou reprezentována významnými osobnostmi, které ovlivnily výchovu a vzdělávání příslušné doby a někdy dob následujících. |
![]() | JANIŠ, K. ml. Úvod do problematiky volného času. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. 64 s. ISBN 978-80-7248-530-7. |
![]() | KALNICKÁ, Z. Úvod do Gender Studies. Otázky rodové identity.1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. 120 s. ISBN 978-80-7248-528-4. |
![]() | KALNICKÝ, J. Základy pedagogiky I. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. 120 s. ISBN 978-80-7248-543-7. |
![]() | ONDŘEJOVÁ, E. (ed.) Sborník přednášek Ústavu pedagogických a psychologických věd Dětství - dospělost - stáří; Variace na lidský život. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. ISBN 978-80-7248-511-6. |
![]() | QUISOVÁ, S. Sociální komunikace v pomáhajících profesích. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. 74 s. ISBN 978-80-7248-551-2. |
Publikace vydané v roce 2008: | |
ČÍŽKOVÁ, Š., ONDŘEJOVÁ, E. (eds.) Sborník příspěvků z konference Rodina očima naší doby. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2008. s. 19-20. ISBN 978-80-7248-491-1. ISSN 1803-6163. (vydáno na CD) | |
Publikace vydané v roce 2007: | |
![]() | JANIŠ, K., ČÍŽKOVÁ, Š. Slovník frekventovaných pojmů k rodinné a sexuální výchově. Texty k sociální práci. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 59 s. ISBN 978-80-7041-153-7. |
Publikace vydané v roce 2006: | |
![]() | JANIŠ, K. Obecná didaktika - vybraná témata. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. 108 s. ISBN 80-7041-584-3. |
![]() | JANIŠ, K., ONDŘEJOVÁ, E. Slovník pojmů z obecné didaktiky. Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2006. ISBN 80-7248-352-8. |
![]() | KRATOCHVÍL, M. Jean Piaget - filosof a psycholog. Uvedení do genetické epistemologie. 1. vyd. Praha: TRITON, 2006. ISBN 80-7254-852-2. |
![]() | ONDŘEJOVÁ, E. (ed.) Sborník prací Ústavu pedagogických a psychologických věd Filozoficko-přírodovědecká fakulta Slezské univerzity v Opavě.Řada pedagogicko-psychologická P2. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2006. ISBN 80-7248-399-4. ISSN 1214-8083. Sborník prací Ústavu pedagogických a psychologických věd obsahuje příspěvky z pedagogiky, psychologie, speciální pedagogiky, sexuální výchovy, sociální práce a didaktické technologie. |
Publikace vydané v roce 2005: | |
![]() | JANIŠ, K. Úvod do sexuální výchovy. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2005. ISBN 80-7248-305-6. Studijní text naznačuje základní trendy v sexuální výchově, vymezuje základní pojmový aparát tohoto typu výchovy a snaží se položit "základ" pro další složky výchovy. |
![]() | SVATOŠ, T. Sociální a pedagogická komunikace. Teoretická minima a praktické náměty v učitelském studiu. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2005. ISBN 80-7248-292-0. Skriptum je zaměřeno na rozvoj sociálně komunikativní kompetence studentů učitelských oborů a některých neučitelských oborů sociální povahy. Přibližuje 10 kapitol z oblasti rétory, sociální a pedagogické komunikace, a to nejprve v podobě základních teoretických poznatků, později s praktickými náměty pro komunikační nácvik. |
Publikace vydané v roce 2004: | |
![]() | ONDŘEJOVÁ, E., SVATOŠ, T. (Eds.) Sborník prací Ústavu pedagogických a psychologických věd Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě. Řada pedagogicko-psychologická P1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2004. ISBN 80-7248-256-4. ISSN 1214-8083. Sborník prací Ústavu pedagogických a psychologických věd obsahuje příspěvky z pedagogiky, psychologie, speciální pedagogiky a psychiatrie. |