TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:
OBORY ZÁJMU:
BEZ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY:
JAZYK VÝUKY:

E

Čemu se budeme při studiu věnovat? - andragogice, androdidaktice a gerontodidaktice, psychologii a sociologii stárnutí a stáří, sociální gerontologii, speciální gerontagogice, geriatrii a gerontopsychiatrii, reminiscenční terapii atd. - vzdělávacím aktivitám pro zvyšování kvality života seniorů - orientaci v problematice edukačně výchovné práce se seniory včetně schopnosti aplikace poznatků na konkrétní životní situace - organizaci edukace seniorů, využívání participačních metod ve vzdělávání, rozvíjení kompetencí seniorů v souladu s vývojovými trendy oboru Kde se uplatníte? Jako lektor či tvůrce vzdělávacích programů pro seniory, animátor, vedoucí kurzů univerzit a akademií třetího věku, v organizacích zajišťujících volnočasové aktivity pro seniory, v domovech seniorů, v klubech, ve stacionářích, v chráněných bydleních pro seniory apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramedukacnipeceoseniory
Čemu se budeme při studiu věnovat? - andragogice, androdidaktice a gerontodidaktice, psychologii a sociologii stárnutí a stáří, sociální gerontologii, speciální gerontagogice, geriatrii a gerontopsychiatrii, reminiscenční terapii atd. - vzdělávacím aktivitám pro zvyšování kvality života seniorů - orientaci v problematice edukačně výchovné práce se seniory včetně schopnosti aplikace poznatků na konkrétní životní situace - organizaci edukace seniorů, využívání participačních metod ve vzdělávání, rozvíjení kompetencí seniorů v souladu s vývojovými trendy oboru Kde se uplatníte? Jako lektor či tvůrce vzdělávacích programů pro seniory, animátor, vedoucí kurzů univerzit a akademií třetího věku, v organizacích zajišťujících volnočasové aktivity pro seniory, v domovech seniorů, v klubech, ve stacionářích, v chráněných bydleních pro seniory apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramedukacnipeceoseniory

P

1 Cíle týkající se přímého vztahu k dítěti, jeho rodině a komunitě 1.1 Absolvent/ka je schopen/schopna samostatně poskytovat individuální ošetřovatelskou péči a podporu dětem všech věkových skupin (zdravým, nemocným, zdravotně znevýhodněným, s poruchami duševního zdraví, umírajícím), jejich rodinám a komunitám v souladu s přírodním a společenským prostředím, ve kterém žijí. Je schopna vykonávat návštěvní službu, hodnotit domácí prostředí z hlediska zajištění zdravého vývoje dítěte, poskytovat rady a pomoc v oblasti hygieny, kojení, výživy, vyprazdňování, zajišťování plánu povinného očkování, preventivních prohlídek a dispenzární péče, prevence vzniku úrazů, domácího násilí, šikany a závislostí v dětském věku. 1.2 Absolvent/ka je schopen/schopna účastnit se porodů, provádět první ošetření novorozence, včetně případného zahájení resuscitace, sledovat termoneutrální prostředí a bezproblémovou adaptaci novorozence, edukovat matky v péči o novorozence. 1.3 Absolvent/ka je schopen/schopna zhodnotit aktuální zdravotní stav a biopsychosociální a spirituální potřeby dítěte ve všech věkových obdobích i v různých životních situacích, sledovat a vyhodnocovat psychomotorický vývoj dítěte ve zdravotnických i jiných dětských zařízeních, vytvářet stimulující prostředí pro zdravý vývoj dítěte, činit opatření k zamezení vzniku psychických deprivací, rozvíjet komunikační schopnosti dítěte, vyhledávat rizikové faktory ohrožující zdravý vývoj dítěte. 1.4 Absolvent/ka je schopen/schopna poskytnout a zajistit ošetřovatelskou péči o individuální potřeby dítěte všech věkových skupin. Tato péče směřuje k podpoře, posílení a udržení zdraví, k prevenci vzniku onemocnění a k prevenci komplikací. V případě nevyléčitelně nemocných a umírajících dětí je nedílnou součástí péče projevení úcty, podpory (dítěti i rodičům), zmírnění bolesti a utrpení a doprovázení. 1.5 Absolvent/ka je schopen/schopna metodicky vést a organizovat výchovnou péči o děti všech věkových skupin, vypracovávat programy výchovné péče a výchovných aktivit, doporučovat úpravu prostředí, vhodné hračky a výchovné pomůcky. Je schopen/schopna komunikovat s dětmi i jejich rodinami, a to i s ohledem na další komunity žijící v České republice (dále jen ?ČR?) a s ohledem na jejich kulturní zvyklosti. 1.6 Absolvent/ka je schopen/schopna edukovat dítě s ohledem na jeho věk, rodiče nebo jiného zákonného zástupce dítěte ve výchově a ošetřovatelské péči o dítě v jednotlivých vývojových obdobích, spolupracovat s ostatními institucemi v oblasti péče o dítě a rodinu, aktivně zvládat techniku rozhovoru s rodiči v náročné životní situaci. 1.7 Absolvent/ka je schopen/schopna samostatného rozhodování v oblasti ošetřovatelství, které se týká péče o zdraví, prevence vzniku onemocnění a úrazů, snižování negativního vlivu onemocnění na celkový stav dítěte všech věkových skupin, poskytování odborné první pomoci, ošetřovatelské péče o nemocné děti, o děti se zdravotním znevýhodněním a umírající. Tato rozhodnutí dokáže zdůvodnit, obhájit a nést za ně osobní odpovědnost.
1 Cíle týkající se přímého vztahu k dítěti, jeho rodině a komunitě 1.1 Absolvent/ka je schopen/schopna samostatně poskytovat individuální ošetřovatelskou péči a podporu dětem všech věkových skupin (zdravým, nemocným, zdravotně znevýhodněným, s poruchami duševního zdraví, umírajícím), jejich rodinám a komunitám v souladu s přírodním a společenským prostředím, ve kterém žijí. Je schopna vykonávat návštěvní službu, hodnotit domácí prostředí z hlediska zajištění zdravého vývoje dítěte, poskytovat rady a pomoc v oblasti hygieny, kojení, výživy, vyprazdňování, zajišťování plánu povinného očkování, preventivních prohlídek a dispenzární péče, prevence vzniku úrazů, domácího násilí, šikany a závislostí v dětském věku. 1.2 Absolvent/ka je schopen/schopna účastnit se porodů, provádět první ošetření novorozence, včetně případného zahájení resuscitace, sledovat termoneutrální prostředí a bezproblémovou adaptaci novorozence, edukovat matky v péči o novorozence. 1.3 Absolvent/ka je schopen/schopna zhodnotit aktuální zdravotní stav a biopsychosociální a spirituální potřeby dítěte ve všech věkových obdobích i v různých životních situacích, sledovat a vyhodnocovat psychomotorický vývoj dítěte ve zdravotnických i jiných dětských zařízeních, vytvářet stimulující prostředí pro zdravý vývoj dítěte, činit opatření k zamezení vzniku psychických deprivací, rozvíjet komunikační schopnosti dítěte, vyhledávat rizikové faktory ohrožující zdravý vývoj dítěte. 1.4 Absolvent/ka je schopen/schopna poskytnout a zajistit ošetřovatelskou péči o individuální potřeby dítěte všech věkových skupin. Tato péče směřuje k podpoře, posílení a udržení zdraví, k prevenci vzniku onemocnění a k prevenci komplikací. V případě nevyléčitelně nemocných a umírajících dětí je nedílnou součástí péče projevení úcty, podpory (dítěti i rodičům), zmírnění bolesti a utrpení a doprovázení. 1.5 Absolvent/ka je schopen/schopna metodicky vést a organizovat výchovnou péči o děti všech věkových skupin, vypracovávat programy výchovné péče a výchovných aktivit, doporučovat úpravu prostředí, vhodné hračky a výchovné pomůcky. Je schopen/schopna komunikovat s dětmi i jejich rodinami, a to i s ohledem na další komunity žijící v České republice (dále jen ?ČR?) a s ohledem na jejich kulturní zvyklosti. 1.6 Absolvent/ka je schopen/schopna edukovat dítě s ohledem na jeho věk, rodiče nebo jiného zákonného zástupce dítěte ve výchově a ošetřovatelské péči o dítě v jednotlivých vývojových obdobích, spolupracovat s ostatními institucemi v oblasti péče o dítě a rodinu, aktivně zvládat techniku rozhovoru s rodiči v náročné životní situaci. 1.7 Absolvent/ka je schopen/schopna samostatného rozhodování v oblasti ošetřovatelství, které se týká péče o zdraví, prevence vzniku onemocnění a úrazů, snižování negativního vlivu onemocnění na celkový stav dítěte všech věkových skupin, poskytování odborné první pomoci, ošetřovatelské péče o nemocné děti, o děti se zdravotním znevýhodněním a umírající. Tato rozhodnutí dokáže zdůvodnit, obhájit a nést za ně osobní odpovědnost.
Čemu se budeme při studiu věnovat? - porodnictví, porodní asistenci, gynekologii, neonatologii, prevenci, komunitní péči atd. - péči o zdraví i biopsychosociální potřeby ženy v období fyziologického těhotenství, fyziologického porodu, šestinedělí - péči o fyziologického novorozence, jeho prvnímu ošetření - samostatnému vedení fyziologického porodu, sledování a vyhodnocování stavu plodu v děloze - asistenci pod přímým vedením lékaře se specializovanou způsobilostí při komplikovaném porodu, gynekologických výkonech či instrumentaci na operačním sále Kde se uplatníte? V rámci gynekologicko-porodnických oddělení i v privátní sféře, jako zaměstnanci i řídící pracovníci zdravotnických zařízení poskytujících péči v oblasti porodní asistence. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/porodniasistence

S

Čemu se budeme při studiu věnovat? - sociální patologii, speciální pedagogice, psychopatologii, sociologii deviantního jednání, sociálně-právnímu poradenství, sociální komunikaci v pomáhajících profesích - působení v oblasti prevence a řešení rizikového chování, pomoci osobám ohroženým sociálně patologickými jevy - organizaci zájmového vzdělávání a preventivních programů Kde se uplatníte? V oblasti prevence, pedagogiky volného času se zaměřením na prevenci projevů rizikového chování, v zařízeních pro osoby se zdravotním postižením a pro seniory, v oblasti vězeňství a postpenitenciární péče, v zařízeních ústavní nebo ochranné výchovy, v nízkoprahových a kontaktních centrech a azylových domech apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramsocialnipatologie
Čemu se budeme při studiu věnovat? - sociální patologii, speciální pedagogice, psychopatologii, sociologii deviantního jednání, sociálně-právnímu poradenství, sociální komunikaci v pomáhajících profesích - působení v oblasti prevence a řešení rizikového chování, pomoci osobám ohroženým sociálně patologickými jevy - organizaci zájmového vzdělávání a preventivních programů Kde se uplatníte? V oblasti prevence, pedagogiky volného času se zaměřením na prevenci projevů rizikového chování, v zařízeních pro osoby se zdravotním postižením a pro seniory, v oblasti vězeňství a postpenitenciární péče, v zařízeních ústavní nebo ochranné výchovy, v nízkoprahových a kontaktních centrech a azylových domech apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramsocialnipatologie
Cílem bakalářského, profesně zaměřeného studijního programu je vybavit studenty potřebnými výstupními kompetencemi tak, aby byli zodpovědně připraveni na práci v oblasti sociální práce, sociální politiky a veřejné správy a jejichž jednání bude konzistentní s etickými principy sociální práce. Absolventi mohou najít uplatnění jako sociální pracovníci v různých státních i neziskových organizacích, na různých úrovních veřejné správy, státní správy a samosprávy. Studenti v průběhu studia získají znalosti a dovednosti určené Minimálním standardem vzdělávání v sociální práci, požadované a potřebné pro kvalifikovaný výkon sociální práce a další rozvoj profesních kompetencí. V rámci studia hraje významnou roli praxe, která bude tematicky odpovídat zaměření studijního programu a reflektovat současné trendy v oblasti sociální politiky, sociální práce či veřejné správy.
Cílem bakalářského, profesně zaměřeného studijního programu je vybavit studenty potřebnými výstupními kompetencemi tak, aby byli zodpovědně připraveni na práci v oblasti sociální práce, sociální politiky a veřejné správy a jejichž jednání bude konzistentní s etickými principy sociální práce. Absolventi mohou najít uplatnění jako sociální pracovníci v různých státních i neziskových organizacích, na různých úrovních veřejné správy, státní správy a samosprávy. Studenti v průběhu studia získají znalosti a dovednosti určené Minimálním standardem vzdělávání v sociální práci, požadované a potřebné pro kvalifikovaný výkon sociální práce a další rozvoj profesních kompetencí. V rámci studia hraje významnou roli praxe, která bude tematicky odpovídat zaměření studijního programu a reflektovat současné trendy v oblasti sociální politiky, sociální práce či veřejné správy.
Čemu se budeme při studiu věnovat? - pedagogice, speciální pedagogice, psychologii, filozofii, somatologii, znakovému jazyku atd. - principům podpory rovných příležitostí v procesu socializace osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální - diagnostice speciálních potřeb dětí, žáků a studentů a plánování intervenčních programů v rámci inkluzivního vzdělávání s důrazem na motivaci k celoživotnímu učení - aplikaci speciálně pedagogických konceptů a metod při kontaktních vzdělávacích a aktivizačních činnostech v kontextu prevence sekundárních důsledků zdravotního postižení a znevýhodnění Kde se uplatníte? Jako asistenti pedagoga ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, v základních a středních školách, jako speciální pedagogové a asistenti pedagoga v mateřských školách, vychovatelé ve speciálních školách a školských zařízeních, jako osobní asistenti v zařízeních poskytujících sociální služby, v neziskových organizacích atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramspecialnipedagogika
Čemu se budeme při studiu věnovat? - pedagogice, speciální pedagogice, psychologii, filozofii, somatologii, znakovému jazyku atd. - principům podpory rovných příležitostí v procesu socializace osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální - diagnostice speciálních potřeb dětí, žáků a studentů a plánování intervenčních programů v rámci inkluzivního vzdělávání s důrazem na motivaci k celoživotnímu učení - aplikaci speciálně pedagogických konceptů a metod při kontaktních vzdělávacích a aktivizačních činnostech v kontextu prevence sekundárních důsledků zdravotního postižení a znevýhodnění Kde se uplatníte? Jako asistenti pedagoga ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, v základních a středních školách, jako speciální pedagogové a asistenti pedagoga v mateřských školách, vychovatelé ve speciálních školách a školských zařízeních, jako osobní asistenti v zařízeních poskytujících sociální služby, v neziskových organizacích atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramspecialnipedagogika

V

Čemu se budeme při studiu věnovat? - správnímu právu, veřejné správě, psychologickým disciplínám, sociální politice a práci, veřejné ekonomice a financím, evropské integraci atd. - práci s lidmi v institucích veřejné správy či neziskových organizacích - posuzování, výkonu a rozhodování v odborné správní, kontrolní a poradenské činnosti v rámci veřejné správy - praktickým znalostem zdrojů i nástrojů ve veřejné správě a sociální politice v ČR i EU - přípravě k výkonu profese úředníka ve veřejné správě Kde se uplatníte? Na všech stupních řízení v oblasti veřejné správy, na pozicích úředníků při výkonu státní správy, ve veřejné správě (úřady práce, Policie ČR, Celní správa ČR, probační a mediační služby). Při realizaci projektů regionálního rozvoje a projektů z fondů EU. Jako pracovník v sociálních službách nebo při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve školách a školských zařízeních, u poskytovatelů zdravotních služeb, ve věznicích, v zařízeních pro zajištění cizinců a v azylových zařízeních. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uvsspprogram
Čemu se budeme při studiu věnovat? - správnímu právu, veřejné správě, psychologickým disciplínám, sociální politice a práci, veřejné ekonomice a financím, evropské integraci atd. - práci s lidmi v institucích veřejné správy či neziskových organizacích - posuzování, výkonu a rozhodování v odborné správní, kontrolní a poradenské činnosti v rámci veřejné správy - praktickým znalostem zdrojů i nástrojů ve veřejné správě a sociální politice v ČR i EU - přípravě k výkonu profese úředníka ve veřejné správě Kde se uplatníte? Na všech stupních řízení v oblasti veřejné správy, na pozicích úředníků při výkonu státní správy, ve veřejné správě (úřady práce, Policie ČR, Celní správa ČR, probační a mediační služby). Při realizaci projektů regionálního rozvoje a projektů z fondů EU. Jako pracovník v sociálních službách nebo při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve školách a školských zařízeních, u poskytovatelů zdravotních služeb, ve věznicích, v zařízeních pro zajištění cizinců a v azylových zařízeních. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uvsspprogram
Program Všeobecné ošetřovatelství připravuje odborníky schopné samostatně poskytovat individuální péči a podporu jednotlivcům (zdravým, nemocným, handicapovaným a umírajícím), rodinám a komunitám v jejich geografickém a společenském prostředí ve kterém žijí. Na základě získaných vědomostí a dovedností jsou schopni zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích. Všeobecné sestry se připravují na základní, specializované a vysoce specializované intervence v oblasti ošetřovatelské péče. Profesionální ošetřovatelskou péči poskytují dětem, dospívajícím, dospělým a seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při různých somatických a psychických potížích. Cíl studia Program připravuje všeobecné sestry, které jsou kompetentní poskytovat profesionální ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Na základě získaných vědomostí a dovedností umí zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích.
Program Všeobecné ošetřovatelství připravuje odborníky schopné samostatně poskytovat individuální péči a podporu jednotlivcům (zdravým, nemocným, handicapovaným a umírajícím), rodinám a komunitám v jejich geografickém a společenském prostředí ve kterém žijí. Na základě získaných vědomostí a dovedností jsou schopni zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích. Všeobecné sestry se připravují na základní, specializované a vysoce specializované intervence v oblasti ošetřovatelské péče. Profesionální ošetřovatelskou péči poskytují dětem, dospívajícím, dospělým a seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při různých somatických a psychických potížích. Cíl studia Program připravuje všeobecné sestry, které jsou kompetentní poskytovat profesionální ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Na základě získaných vědomostí a dovedností umí zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích.
Nalezeno záznamů: 15