TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:
OBORY ZÁJMU:
BEZ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY:
JAZYK VÝUKY:

P

Absolvent/ka je schopen/schopna samostatně poskytovat individuální ošetřovatelskou péči a podporu dětem všech věkových skupin. Je schopen/na vykonávat návštěvní službu, hodnotit domácí prostředí z hlediska zajištění zdravého vývoje dítěte, poskytovat rady a pomoc v oblasti hygieny, kojení, výživy, vyprazdňování, zajišťování plánu povinného očkování, preventivních prohlídek a dispenzární péče, prevence vzniku úrazů, domácího násilí, šikany a závislostí v dětském věku. Účastní se porodů, provádí první ošetření novorozence, včetně případného zahájení resuscitace, edukije matky v péči o novorozence. Hodnotí aktuální zdravotní stav a biopsychosociální a spirituální potřeby dítěte ve všech věkových obdobích. Absolvent/ka je schopen/schopna metodicky vést a organizovat výchovnou péči o děti všech věkových skupin, vypracovávat programy výchovné péče a výchovných aktivit, doporučovat úpravu prostředí, vhodné hračky a výchovné pomůcky.
Čemu se budeme při studiu věnovat? - porodnictví, porodní asistenci, gynekologii, neonatologii, prevenci, komunitní péči atd. - péči o zdraví i biopsychosociální potřeby ženy v období fyziologického těhotenství, fyziologického porodu, šestinedělí - péči o fyziologického novorozence, jeho prvnímu ošetření - samostatnému vedení fyziologického porodu, sledování a vyhodnocování stavu plodu v děloze - asistenci pod přímým vedením lékaře se specializovanou způsobilostí při komplikovaném porodu, gynekologických výkonech či instrumentaci na operačním sále Kde se uplatníte? V rámci gynekologicko-porodnických oddělení i v privátní sféře, jako zaměstnanci i řídící pracovníci zdravotnických zařízení poskytujících péči v oblasti porodní asistence. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/porodniasistence

S

Čemu se budeme při studiu věnovat? - sociální patologii, speciální pedagogice, psychopatologii, sociologii deviantního jednání, sociálně-právnímu poradenství, sociální komunikaci v pomáhajících profesích - působení v oblasti prevence a řešení rizikového chování, pomoci osobám ohroženým sociálně patologickými jevy - organizaci zájmového vzdělávání a preventivních programů Kde se uplatníte? V oblasti prevence, pedagogiky volného času se zaměřením na prevenci projevů rizikového chování, v zařízeních pro osoby se zdravotním postižením a pro seniory, v oblasti vězeňství a postpenitenciární péče, v zařízeních ústavní nebo ochranné výchovy, v nízkoprahových a kontaktních centrech a azylových domech apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramsocialnipatologie
Čemu se budeme při studiu věnovat? - sociální patologii, speciální pedagogice, psychopatologii, sociologii deviantního jednání, sociálně-právnímu poradenství, sociální komunikaci v pomáhajících profesích - působení v oblasti prevence a řešení rizikového chování, pomoci osobám ohroženým sociálně patologickými jevy - organizaci zájmového vzdělávání a preventivních programů Kde se uplatníte? V oblasti prevence, pedagogiky volného času se zaměřením na prevenci projevů rizikového chování, v zařízeních pro osoby se zdravotním postižením a pro seniory, v oblasti vězeňství a postpenitenciární péče, v zařízeních ústavní nebo ochranné výchovy, v nízkoprahových a kontaktních centrech a azylových domech apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramsocialnipatologie
Navazující magisterský studijní program je profesně zaměřený studijní program, který je koncipován v souladu s potřebami trhu práce. Studijní program je zaměřen na problematiku realizace sociální politiky ve veřejné správě, a to jak na úrovni centrální, tak i na úrovni místní a regionální, zejména v otázkách organizace, financování a řízení sociálních služeb, sociálně právní ochrany dětí a mládeže a s nimi úzce souvisejících otázek chudoby, sociálního vyloučení a sociálního zabezpečení v jednotlivých sociálních situacích. Cílem studia je vybavit studenty potřebnými výstupními kompetencemi tak, aby byli profesně zodpovědně připraveni na práci v sociální oblasti na všech úrovních veřejné správy. Celková koncepce studia a jeho poměrně široký společenskovědní základ podporují komplexní a interdisciplinární přístup studentů k řešení jednotlivých sociálních problémů, schopnost jejich kritické analýzy a schopnost hledání jejich samostatných řešení. Studijní program má multidisciplinární charakter, který umožňuje získat teoretické, praktické a metodické kompetence v oblasti sociální politiky na všech úrovních veřejné správy. Nedílnou součástí studia je zvyšování odborných jazykových kompetencí, které je prioritně orientováno na seznámení s aktuálními zahraničními poznatky v oblasti sociální politiky na centrální, regionální a místní úrovni. Cílem studia je připravit studenty pro řídící, metodickou, koncepční a analytickou práci v oblasti sociální politiky na všech úrovních veřejné správy. Výuku doprovází souběžně realizovaná supervidovaná odborná praxe, v jejímž rámci mají studenti možnost navázat přímý kontakt s odborníky z praxe a seznámit se s postupy, které jsou uplatňovány v jednotlivých sociálních oblastech na jednotlivých úrovních veřejné správy. Navazující magisterské studium prohlubuje kompetence sociálního pracovníka, které studenti získali v rámci bakalářského studia, jeho obsah naplňuje aktualizovaný Minimální standard vzdělávání v sociální práci Asociace vzdělavatelů v sociální práci.
Navazující magisterský studijní program je profesně zaměřený studijní program, který je koncipován v souladu s potřebami trhu práce. Studijní program je zaměřen na problematiku realizace sociální politiky ve veřejné správě, a to jak na úrovni centrální, tak i na úrovni místní a regionální, zejména v otázkách organizace, financování a řízení sociálních služeb, sociálně právní ochrany dětí a mládeže a s nimi úzce souvisejících otázek chudoby, sociálního vyloučení a sociálního zabezpečení v jednotlivých sociálních situacích. Cílem studia je vybavit studenty potřebnými výstupními kompetencemi tak, aby byli profesně zodpovědně připraveni na práci v sociální oblasti na všech úrovních veřejné správy. Celková koncepce studia a jeho poměrně široký společenskovědní základ podporují komplexní a interdisciplinární přístup studentů k řešení jednotlivých sociálních problémů, schopnost jejich kritické analýzy a schopnost hledání jejich samostatných řešení. Studijní program má multidisciplinární charakter, který umožňuje získat teoretické, praktické a metodické kompetence v oblasti sociální politiky na všech úrovních veřejné správy. Nedílnou součástí studia je zvyšování odborných jazykových kompetencí, které je prioritně orientováno na seznámení s aktuálními zahraničními poznatky v oblasti sociální politiky na centrální, regionální a místní úrovni. Cílem studia je připravit studenty pro řídící, metodickou, koncepční a analytickou práci v oblasti sociální politiky na všech úrovních veřejné správy. Výuku doprovází souběžně realizovaná supervidovaná odborná praxe, v jejímž rámci mají studenti možnost navázat přímý kontakt s odborníky z praxe a seznámit se s postupy, které jsou uplatňovány v jednotlivých sociálních oblastech na jednotlivých úrovních veřejné správy. Navazující magisterské studium prohlubuje kompetence sociálního pracovníka, které studenti získali v rámci bakalářského studia, jeho obsah naplňuje aktualizovaný Minimální standard vzdělávání v sociální práci Asociace vzdělavatelů v sociální práci.
Čemu se budete při studiu věnovat? - předmětům souvisejícím s právem, zvláště ve vazbě na problematiku veřejné správy a sociální práce - předmětům souvisejícím se sociální prací a sociální politikou, rodinnou politikou, mezigeneračním soužitím, - humanitně zaměřených předmětům, které tvoří nezbytné zázemí pro aplikované disciplíny, např. psychologie, sociologie, filozofie, etika - praxe v rozsahu 12 týdnů bude rozdělena do 4 předmětů, přičemž vždy je součástí i supervizní seminář, takže nemusí mít student strach, že mu někdo neporadí, když na praxi něco nepůjde nebo se zkomplikuje.
Čemu se budete při studiu věnovat? - předmětům souvisejícím s právem, zvláště ve vazbě na problematiku veřejné správy a sociální práce - předmětům souvisejícím se sociální prací a sociální politikou, rodinnou politikou, mezigeneračním soužitím, - humanitně zaměřených předmětům, které tvoří nezbytné zázemí pro aplikované disciplíny, např. psychologie, sociologie, filozofie, etika - praxe v rozsahu 12 týdnů bude rozdělena do 4 předmětů, přičemž vždy je součástí i supervizní seminář, takže nemusí mít student strach, že mu někdo neporadí, když na praxi něco nepůjde nebo se zkomplikuje.
Čemu se budeme při studiu věnovat? - pedagogice, speciální pedagogice, psychologii, filozofii, somatologii, znakovému jazyku atd. - principům podpory rovných příležitostí v procesu socializace osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální - diagnostice speciálních potřeb dětí, žáků a studentů a plánování intervenčních programů v rámci inkluzivního vzdělávání s důrazem na motivaci k celoživotnímu učení - aplikaci speciálně pedagogických konceptů a metod při kontaktních vzdělávacích a aktivizačních činnostech v kontextu prevence sekundárních důsledků zdravotního postižení a znevýhodnění Kde se uplatníte? Jako asistenti pedagoga ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, v základních a středních školách, jako speciální pedagogové a asistenti pedagoga v mateřských školách, vychovatelé ve speciálních školách a školských zařízeních, jako osobní asistenti v zařízeních poskytujících sociální služby, v neziskových organizacích atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpedbc
Čemu se budeme při studiu věnovat? - pedagogice, speciální pedagogice, psychologii, filozofii, somatologii, znakovému jazyku atd. - principům podpory rovných příležitostí v procesu socializace osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální - diagnostice speciálních potřeb dětí, žáků a studentů a plánování intervenčních programů v rámci inkluzivního vzdělávání s důrazem na motivaci k celoživotnímu učení - aplikaci speciálně pedagogických konceptů a metod při kontaktních vzdělávacích a aktivizačních činnostech v kontextu prevence sekundárních důsledků zdravotního postižení a znevýhodnění Kde se uplatníte? Jako asistenti pedagoga ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, v základních a středních školách, jako speciální pedagogové a asistenti pedagoga v mateřských školách, vychovatelé ve speciálních školách a školských zařízeních, jako osobní asistenti v zařízeních poskytujících sociální služby, v neziskových organizacích atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpedbc
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr

V

Program Všeobecné ošetřovatelství připravuje odborníky schopné samostatně poskytovat individuální péči a podporu jednotlivcům (zdravým, nemocným, handicapovaným a umírajícím), rodinám a komunitám v jejich geografickém a společenském prostředí ve kterém žijí. Na základě získaných vědomostí a dovedností jsou schopni zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích. Všeobecné sestry se připravují na základní, specializované a vysoce specializované intervence v oblasti ošetřovatelské péče. Profesionální ošetřovatelskou péči poskytují dětem, dospívajícím, dospělým a seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při různých somatických a psychických potížích. Cíl studia Program připravuje všeobecné sestry, které jsou kompetentní poskytovat profesionální ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Na základě získaných vědomostí a dovedností umí zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích.
Program Všeobecné ošetřovatelství připravuje odborníky schopné samostatně poskytovat individuální péči a podporu jednotlivcům (zdravým, nemocným, handicapovaným a umírajícím), rodinám a komunitám v jejich geografickém a společenském prostředí ve kterém žijí. Na základě získaných vědomostí a dovedností jsou schopni zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích. Všeobecné sestry se připravují na základní, specializované a vysoce specializované intervence v oblasti ošetřovatelské péče. Profesionální ošetřovatelskou péči poskytují dětem, dospívajícím, dospělým a seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při různých somatických a psychických potížích. Cíl studia Program připravuje všeobecné sestry, které jsou kompetentní poskytovat profesionální ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Na základě získaných vědomostí a dovedností umí zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích.
Nalezeno záznamů: 15