TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:
OBORY ZÁJMU:
BEZ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY:
JAZYK VÝUKY:

D

Čemu se budeme při studiu věnovat? - anatomii, patologii, zubnímu lékařství, první pomoci, mikrobiologii, epidemiologii a klinickým oborům zaměřeným na prevenci a základy diagnostiky ve stomatologii atd. - nácviku manipulace se zdravotnickou technikou a materiály využívanými v dentální hygieně a zubním lékařství - praktickému nácviku provedení komplexní dentální hygieny - provádění vstupního a kontrolního vyšetření ústní dutiny včetně získání anamnézy Kde se uplatníte? Ve stomatologických ambulancích, ambulancích dentální hygieny, edukačních programech pro veřejnost, po získání odborné praxe ve vzdělávání dalších studentů dentální hygieny a ve výzkumu. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/dentalnihygiena

E

Čemu se budeme při studiu věnovat? - andragogice, androdidaktice a gerontodidaktice, psychologii a sociologii stárnutí a stáří, sociální gerontologii, speciální gerontagogice, geriatrii a gerontopsychiatrii, reminiscenční terapii atd. - vzdělávacím aktivitám pro zvyšování kvality života seniorů - orientaci v problematice edukačně výchovné práce se seniory včetně schopnosti aplikace poznatků na konkrétní životní situace - organizaci edukace seniorů, využívání participačních metod ve vzdělávání, rozvíjení kompetencí seniorů v souladu s vývojovými trendy oboru Kde se uplatníte? Jako lektor či tvůrce vzdělávacích programů pro seniory, animátor, vedoucí kurzů univerzit a akademií třetího věku, v organizacích zajišťujících volnočasové aktivity pro seniory, v domovech seniorů, v klubech, ve stacionářích, v chráněných bydleních pro seniory apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramedukacnipeceoseniory
Čemu se budeme při studiu věnovat? - andragogice, androdidaktice a gerontodidaktice, psychologii a sociologii stárnutí a stáří, sociální gerontologii, speciální gerontagogice, geriatrii a gerontopsychiatrii, reminiscenční terapii atd. - vzdělávacím aktivitám pro zvyšování kvality života seniorů - orientaci v problematice edukačně výchovné práce se seniory včetně schopnosti aplikace poznatků na konkrétní životní situace - organizaci edukace seniorů, využívání participačních metod ve vzdělávání, rozvíjení kompetencí seniorů v souladu s vývojovými trendy oboru Kde se uplatníte? Jako lektor či tvůrce vzdělávacích programů pro seniory, animátor, vedoucí kurzů univerzit a akademií třetího věku, v organizacích zajišťujících volnočasové aktivity pro seniory, v domovech seniorů, v klubech, ve stacionářích, v chráněných bydleních pro seniory apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramedukacnipeceoseniory

M

Studijní program, studijní obor jsou koncipovány v souladu s principem strukturovaného třístupňového vysokoškolského studia a patří k rozvojovým prioritám Slezské univerzity v Opavě. Nabízejí postgraduální vzdělávání absolventům magisterského studia v oblasti historických věd a příbuzných oborů zvláště se zaměřením na dějiny a současnost středoevropských zemí, kteří usilují o prohloubení svých teoretických znalostí a odborných dovedností historického i interdisciplinárního charakteru. Příprava studijního programu, oboru a jejich následná realizace je svěřena Ústavu středoevropských studií Fakulty veřejných politik v Opavě. Jeho kmenoví pracovníci se dlouhodobě a zevrubně věnují ve své badatelské a publikační činnosti problematice českých a československých dějin 20. století ve středo a východoevropském kontextu, zvláště se zaměřením na otázky vývoje postavení národností a národnostních menšin a národnostně smíšených regionů střední Evropy a na dějiny totalitních režimů, politické perzekuce a odškodňování jejich obětí. Svými výzkumy navazují na aktivity Slezského ústavu v Opavě, kde řada z nich dříve působila. Pracovníci ústavu úzce spolupracují s odborníky z dalších pracovišť Fakulty veřejných politik i Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě, zejména s Ústavem historických věd. Badatelské kontakty udržuje Ústav středoevropských studií i další pracoviště Fakulty veřejných politik rovněž s řadou vědeckých a univerzitních pracovišť v České republice (Ústav pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky, Ústav právních dějin Univerzity Karlovy v Praze ad.), na Slovensku (Fakulta verejnej správy Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Spoločenskovedný ústav Slovenskej akadémie vied v Košiciach) a v Polsku (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Opolski w Opolu, Państwowy Instytut Naukowy - Instytut Śląski w Opolu ad.). V rámci pedagogických a studentských mobilit spolupracují s vysokými školami v Německu, Polsku, Slovensku, Slovinsku ad.
Studijní program, studijní obor jsou koncipovány v souladu s principem strukturovaného třístupňového vysokoškolského studia a patří k rozvojovým prioritám Slezské univerzity v Opavě. Nabízejí postgraduální vzdělávání absolventům magisterského studia v oblasti historických věd a příbuzných oborů zvláště se zaměřením na dějiny a současnost středoevropských zemí, kteří usilují o prohloubení svých teoretických znalostí a odborných dovedností historického i interdisciplinárního charakteru. Příprava studijního programu, oboru a jejich následná realizace je svěřena Ústavu středoevropských studií Fakulty veřejných politik v Opavě. Jeho kmenoví pracovníci se dlouhodobě a zevrubně věnují ve své badatelské a publikační činnosti problematice českých a československých dějin 20. století ve středo a východoevropském kontextu, zvláště se zaměřením na otázky vývoje postavení národností a národnostních menšin a národnostně smíšených regionů střední Evropy a na dějiny totalitních režimů, politické perzekuce a odškodňování jejich obětí. Svými výzkumy navazují na aktivity Slezského ústavu v Opavě, kde řada z nich dříve působila. Pracovníci ústavu úzce spolupracují s odborníky z dalších pracovišť Fakulty veřejných politik i Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě, zejména s Ústavem historických věd. Badatelské kontakty udržuje Ústav středoevropských studií i další pracoviště Fakulty veřejných politik rovněž s řadou vědeckých a univerzitních pracovišť v České republice (Ústav pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky, Ústav právních dějin Univerzity Karlovy v Praze ad.), na Slovensku (Fakulta verejnej správy Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Spoločenskovedný ústav Slovenskej akadémie vied v Košiciach) a v Polsku (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Opolski w Opolu, Państwowy Instytut Naukowy - Instytut Śląski w Opolu ad.). V rámci pedagogických a studentských mobilit spolupracují s vysokými školami v Německu, Polsku, Slovensku, Slovinsku ad.

P

Absolvent/ka je schopen/schopna samostatně poskytovat individuální ošetřovatelskou péči a podporu dětem všech věkových skupin. Je schopen/na vykonávat návštěvní službu, hodnotit domácí prostředí z hlediska zajištění zdravého vývoje dítěte, poskytovat rady a pomoc v oblasti hygieny, kojení, výživy, vyprazdňování, zajišťování plánu povinného očkování, preventivních prohlídek a dispenzární péče, prevence vzniku úrazů, domácího násilí, šikany a závislostí v dětském věku. Účastní se porodů, provádí první ošetření novorozence, včetně případného zahájení resuscitace, edukije matky v péči o novorozence. Hodnotí aktuální zdravotní stav a biopsychosociální a spirituální potřeby dítěte ve všech věkových obdobích. Absolvent/ka je schopen/schopna metodicky vést a organizovat výchovnou péči o děti všech věkových skupin, vypracovávat programy výchovné péče a výchovných aktivit, doporučovat úpravu prostředí, vhodné hračky a výchovné pomůcky.
Absolvent/ka je schopen/schopna samostatně poskytovat individuální ošetřovatelskou péči a podporu dětem všech věkových skupin. Je schopen/na vykonávat návštěvní službu, hodnotit domácí prostředí z hlediska zajištění zdravého vývoje dítěte, poskytovat rady a pomoc v oblasti hygieny, kojení, výživy, vyprazdňování, zajišťování plánu povinného očkování, preventivních prohlídek a dispenzární péče, prevence vzniku úrazů, domácího násilí, šikany a závislostí v dětském věku. Účastní se porodů, provádí první ošetření novorozence, včetně případného zahájení resuscitace, edukije matky v péči o novorozence. Hodnotí aktuální zdravotní stav a biopsychosociální a spirituální potřeby dítěte ve všech věkových obdobích. Absolvent/ka je schopen/schopna metodicky vést a organizovat výchovnou péči o děti všech věkových skupin, vypracovávat programy výchovné péče a výchovných aktivit, doporučovat úpravu prostředí, vhodné hračky a výchovné pomůcky.
Čemu se budeme při studiu věnovat? - porodnictví, porodní asistenci, gynekologii, neonatologii, prevenci, komunitní péči atd. - péči o zdraví i biopsychosociální potřeby ženy v období fyziologického těhotenství, fyziologického porodu, šestinedělí - péči o fyziologického novorozence, jeho prvnímu ošetření - samostatnému vedení fyziologického porodu, sledování a vyhodnocování stavu plodu v děloze - asistenci pod přímým vedením lékaře se specializovanou způsobilostí při komplikovaném porodu, gynekologických výkonech či instrumentaci na operačním sále Kde se uplatníte? V rámci gynekologicko-porodnických oddělení i v privátní sféře, jako zaměstnanci i řídící pracovníci zdravotnických zařízení poskytujících péči v oblasti porodní asistence. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/porodniasistence

S

Čemu se budeme při studiu věnovat? - sociální patologii, speciální pedagogice, psychopatologii, sociologii deviantního jednání, sociálně-právnímu poradenství, sociální komunikaci v pomáhajících profesích - působení v oblasti prevence a řešení rizikového chování, pomoci osobám ohroženým sociálně patologickými jevy - organizaci zájmového vzdělávání a preventivních programů Kde se uplatníte? V oblasti prevence, pedagogiky volného času se zaměřením na prevenci projevů rizikového chování, v zařízeních pro osoby se zdravotním postižením a pro seniory, v oblasti vězeňství a postpenitenciární péče, v zařízeních ústavní nebo ochranné výchovy, v nízkoprahových a kontaktních centrech a azylových domech apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramsocialnipatologie
Čemu se budeme při studiu věnovat? - sociální patologii, speciální pedagogice, psychopatologii, sociologii deviantního jednání, sociálně-právnímu poradenství, sociální komunikaci v pomáhajících profesích - působení v oblasti prevence a řešení rizikového chování, pomoci osobám ohroženým sociálně patologickými jevy - organizaci zájmového vzdělávání a preventivních programů Kde se uplatníte? V oblasti prevence, pedagogiky volného času se zaměřením na prevenci projevů rizikového chování, v zařízeních pro osoby se zdravotním postižením a pro seniory, v oblasti vězeňství a postpenitenciární péče, v zařízeních ústavní nebo ochranné výchovy, v nízkoprahových a kontaktních centrech a azylových domech apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramsocialnipatologie
Čemu se budete při studiu věnovat? - předmětům souvisejícím s právem, zvláště ve vazbě na problematiku veřejné správy a sociální práce - předmětům souvisejícím se sociální prací a sociální politikou, rodinnou politikou, mezigeneračním soužitím, - humanitně zaměřených předmětům, které tvoří nezbytné zázemí pro aplikované disciplíny, např. psychologie, sociologie, filozofie, etika - praxe v rozsahu 12 týdnů bude rozdělena do 4 předmětů, přičemž vždy je součástí i supervizní seminář, takže nemusí mít student strach, že mu někdo neporadí, když na praxi něco nepůjde nebo se zkomplikuje.
Čemu se budete při studiu věnovat? - předmětům souvisejícím s právem, zvláště ve vazbě na problematiku veřejné správy a sociální práce - předmětům souvisejícím se sociální prací a sociální politikou, rodinnou politikou, mezigeneračním soužitím, - humanitně zaměřených předmětům, které tvoří nezbytné zázemí pro aplikované disciplíny, např. psychologie, sociologie, filozofie, etika - praxe v rozsahu 12 týdnů bude rozdělena do 4 předmětů, přičemž vždy je součástí i supervizní seminář, takže nemusí mít student strach, že mu někdo neporadí, když na praxi něco nepůjde nebo se zkomplikuje.
Čemu se budeme při studiu věnovat? - pedagogice, speciální pedagogice, psychologii, filozofii, somatologii, znakovému jazyku atd. - principům podpory rovných příležitostí v procesu socializace osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální - diagnostice speciálních potřeb dětí, žáků a studentů a plánování intervenčních programů v rámci inkluzivního vzdělávání s důrazem na motivaci k celoživotnímu učení - aplikaci speciálně pedagogických konceptů a metod při kontaktních vzdělávacích a aktivizačních činnostech v kontextu prevence sekundárních důsledků zdravotního postižení a znevýhodnění Kde se uplatníte? Jako asistenti pedagoga ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, v základních a středních školách, jako speciální pedagogové a asistenti pedagoga v mateřských školách, vychovatelé ve speciálních školách a školských zařízeních, jako osobní asistenti v zařízeních poskytujících sociální služby, v neziskových organizacích atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpedbc
Čemu se budeme při studiu věnovat? - pedagogice, speciální pedagogice, psychologii, filozofii, somatologii, znakovému jazyku atd. - principům podpory rovných příležitostí v procesu socializace osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální - diagnostice speciálních potřeb dětí, žáků a studentů a plánování intervenčních programů v rámci inkluzivního vzdělávání s důrazem na motivaci k celoživotnímu učení - aplikaci speciálně pedagogických konceptů a metod při kontaktních vzdělávacích a aktivizačních činnostech v kontextu prevence sekundárních důsledků zdravotního postižení a znevýhodnění Kde se uplatníte? Jako asistenti pedagoga ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, v základních a středních školách, jako speciální pedagogové a asistenti pedagoga v mateřských školách, vychovatelé ve speciálních školách a školských zařízeních, jako osobní asistenti v zařízeních poskytujících sociální služby, v neziskových organizacích atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpedbc
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr
Čemu se budeme při studiu věnovat? - školní pedagogice, speciální pedagogice předškolního a školního věku, pedagogické a školní psychologii, psychopatologii, terapeutickým metodám ve speciální pedagogice, speciálněpedagogické diagnostice a poradenství atd. - metodickým a koordinačním dovednostem při tvorbě systému speciálněpedagogických preventivních a poradenských služeb ve školství - metodám a formám práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a propagaci jejich zavádění do výuky - vhodným způsobům komunikace při spolupráci se zákonnými zástupci osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální při aplikaci stimulačních, nápravných, reedukačních a kompenzačních činností Kde se uplatníte? Jako speciální pedagogové ve střediscích výchovné péče, školách a školských poradenských zařízeních (speciálně pedagogické centrum, pedagogicko-psychologická poradna), učitelé mateřských škol (prvního stupně základních škol) vykonávající přímou pedagogickou činnost ve škole či třídě zřízené pro děti (žáky) se speciálními vzdělávacími potřebami, vychovatelé vykonávající přímou pedagogickou činnost ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uspspecpednmgr

V

Studijní obor je založen na znalostech, získaných studiem veřejné správy a anticipační analýzou jejích potřeb, na vyhodnocování efektivnosti uplatňované sociální politiky s mírným přesahem do sociální práce, a na analýze nezbytného zapojení právních předmětů, ekonomie, ale i společenskovědních disciplín, které jsou nezbytnou základnou pro nabytí odpovídajících výstupních kompetencí. Pohled na tento obor trochu JINAK Čemu se budeme při studiu věnovat? - správnímu právu, veřejné správě, psychologickým disciplínám, sociální politice a práci, veřejné ekonomice a financím, evropské integraci atd. - práci s lidmi v institucích veřejné správy či neziskových organizacích - posuzování, výkonu a rozhodování v odborné správní, kontrolní a poradenské činnosti v rámci veřejné správy - praktickým znalostem zdrojů i nástrojů ve veřejné správě a sociální politice v ČR i EU - přípravě k výkonu profese úředníka ve veřejné správě Kde se uplatníte? Na všech stupních řízení v oblasti veřejné správy, na pozicích úředníků při výkonu státní správy, ve veřejné správě (úřady práce, Policie ČR, Celní správa ČR, probační a mediační služby). Při realizaci projektů regionálního rozvoje a projektů z fondů EU. Jako pracovník v sociálních službách nebo při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve školách a školských zařízeních, u poskytovatelů zdravotních služeb, ve věznicích, v zařízeních pro zajištění cizinců a v azylových zařízeních. Více informací zde
Studijní obor je založen na znalostech, získaných studiem veřejné správy a anticipační analýzou jejích potřeb, na vyhodnocování efektivnosti uplatňované sociální politiky s mírným přesahem do sociální práce, a na analýze nezbytného zapojení právních předmětů, ekonomie, ale i společenskovědních disciplín, které jsou nezbytnou základnou pro nabytí odpovídajících výstupních kompetencí. Pohled na tento obor trochu JINAK Čemu se budeme při studiu věnovat? - správnímu právu, veřejné správě, psychologickým disciplínám, sociální politice a práci, veřejné ekonomice a financím, evropské integraci atd. - práci s lidmi v institucích veřejné správy či neziskových organizacích - posuzování, výkonu a rozhodování v odborné správní, kontrolní a poradenské činnosti v rámci veřejné správy - praktickým znalostem zdrojů i nástrojů ve veřejné správě a sociální politice v ČR i EU - přípravě k výkonu profese úředníka ve veřejné správě Kde se uplatníte? Na všech stupních řízení v oblasti veřejné správy, na pozicích úředníků při výkonu státní správy, ve veřejné správě (úřady práce, Policie ČR, Celní správa ČR, probační a mediační služby). Při realizaci projektů regionálního rozvoje a projektů z fondů EU. Jako pracovník v sociálních službách nebo při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve školách a školských zařízeních, u poskytovatelů zdravotních služeb, ve věznicích, v zařízeních pro zajištění cizinců a v azylových zařízeních. Více informací zde
Čemu se budeme při studiu věnovat? - správnímu právu, veřejné správě, psychologickým disciplínám, sociální politice a práci, veřejné ekonomice a financím, evropské integraci atd. - práci s lidmi v institucích veřejné správy či neziskových organizacích - posuzování, výkonu a rozhodování v odborné správní, kontrolní a poradenské činnosti v rámci veřejné správy - praktickým znalostem zdrojů i nástrojů ve veřejné správě a sociální politice v ČR i EU - přípravě k výkonu profese úředníka ve veřejné správě Kde se uplatníte? Na všech stupních řízení v oblasti veřejné správy, na pozicích úředníků při výkonu státní správy, ve veřejné správě (úřady práce, Policie ČR, Celní správa ČR, probační a mediační služby). Při realizaci projektů regionálního rozvoje a projektů z fondů EU. Jako pracovník v sociálních službách nebo při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve školách a školských zařízeních, u poskytovatelů zdravotních služeb, ve věznicích, v zařízeních pro zajištění cizinců a v azylových zařízeních. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uvsspprogram
Čemu se budeme při studiu věnovat? - správnímu právu, veřejné správě, psychologickým disciplínám, sociální politice a práci, veřejné ekonomice a financím, evropské integraci atd. - práci s lidmi v institucích veřejné správy či neziskových organizacích - posuzování, výkonu a rozhodování v odborné správní, kontrolní a poradenské činnosti v rámci veřejné správy - praktickým znalostem zdrojů i nástrojů ve veřejné správě a sociální politice v ČR i EU - přípravě k výkonu profese úředníka ve veřejné správě Kde se uplatníte? Na všech stupních řízení v oblasti veřejné správy, na pozicích úředníků při výkonu státní správy, ve veřejné správě (úřady práce, Policie ČR, Celní správa ČR, probační a mediační služby). Při realizaci projektů regionálního rozvoje a projektů z fondů EU. Jako pracovník v sociálních službách nebo při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve školách a školských zařízeních, u poskytovatelů zdravotních služeb, ve věznicích, v zařízeních pro zajištění cizinců a v azylových zařízeních. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uvsspprogram
Tento obor patří mezi tzv. regulované nelékařské profese a platí pro něj direktivy Evropské komise (77/452/EHS, 77/453/EHS z roku 1977, dále 81/1057/EHS z roku 1981,89/48/EEC z roku 1989, 92/51 EEC z roku 1992) a doporučení Evropské komise (XV/E/8301/4/94-DE z roku 1984, XV/E/9432/796-DE z roku 1996, XV/E/8391/3/96-DE a XV/E/8481/4/97-DE z roku 1998). Obor připravuje všeobecné sestry, které poskytnou všeobecnou ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Pohled na tento obor trochu JINAK Čemu se budeme při studiu věnovat? - preklinickým oborům (anatomie, fyziologie, patologie) - společenskovědním předmětům (psychologie, pedagogika, etika) - přímé praxi ve zdravotnických zařízeních - základům ošetřovatelství (ošetřovatelské postupy, teorie ošetřovatelství, management v ošetřovatelství) - klinickému ošetřovatelství (ošetřovatelská péče o nemocné ve vnitřním lékařství, chirurgických oborech, pediatrii) Kde se uplatníte? Ve zdravotnických zařízeních, v privátní praxi, agenturách poskytujících služby v oblasti ošetřovatelské péče, ve vedení ošetřovatelského týmu. Pracovní uplatnění je možno nacházet rovněž ve státech Evropské unie. Více informací zde
Tento obor patří mezi tzv. regulované nelékařské profese a platí pro něj direktivy Evropské komise (77/452/EHS, 77/453/EHS z roku 1977, dále 81/1057/EHS z roku 1981,89/48/EEC z roku 1989, 92/51 EEC z roku 1992) a doporučení Evropské komise (XV/E/8301/4/94-DE z roku 1984, XV/E/9432/796-DE z roku 1996, XV/E/8391/3/96-DE a XV/E/8481/4/97-DE z roku 1998). Obor připravuje všeobecné sestry, které poskytnou všeobecnou ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Pohled na tento obor trochu JINAK Čemu se budeme při studiu věnovat? - preklinickým oborům (anatomie, fyziologie, patologie) - společenskovědním předmětům (psychologie, pedagogika, etika) - přímé praxi ve zdravotnických zařízeních - základům ošetřovatelství (ošetřovatelské postupy, teorie ošetřovatelství, management v ošetřovatelství) - klinickému ošetřovatelství (ošetřovatelská péče o nemocné ve vnitřním lékařství, chirurgických oborech, pediatrii) Kde se uplatníte? Ve zdravotnických zařízeních, v privátní praxi, agenturách poskytujících služby v oblasti ošetřovatelské péče, ve vedení ošetřovatelského týmu. Pracovní uplatnění je možno nacházet rovněž ve státech Evropské unie. Více informací zde
Program Všeobecné ošetřovatelství připravuje odborníky schopné samostatně poskytovat individuální péči a podporu jednotlivcům (zdravým, nemocným, handicapovaným a umírajícím), rodinám a komunitám v jejich geografickém a společenském prostředí ve kterém žijí. Na základě získaných vědomostí a dovedností jsou schopni zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích. Všeobecné sestry se připravují na základní, specializované a vysoce specializované intervence v oblasti ošetřovatelské péče. Profesionální ošetřovatelskou péči poskytují dětem, dospívajícím, dospělým a seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při různých somatických a psychických potížích. Cíl studia Program připravuje všeobecné sestry, které jsou kompetentní poskytovat profesionální ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Na základě získaných vědomostí a dovedností umí zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích.
Program Všeobecné ošetřovatelství připravuje odborníky schopné samostatně poskytovat individuální péči a podporu jednotlivcům (zdravým, nemocným, handicapovaným a umírajícím), rodinám a komunitám v jejich geografickém a společenském prostředí ve kterém žijí. Na základě získaných vědomostí a dovedností jsou schopni zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích. Všeobecné sestry se připravují na základní, specializované a vysoce specializované intervence v oblasti ošetřovatelské péče. Profesionální ošetřovatelskou péči poskytují dětem, dospívajícím, dospělým a seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při různých somatických a psychických potížích. Cíl studia Program připravuje všeobecné sestry, které jsou kompetentní poskytovat profesionální ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Na základě získaných vědomostí a dovedností umí zhodnotit aktuální zdravotní stav a bio-psycho-sociální potřeby člověka v různých věkových obdobích a v různých životních situacích.
Nalezeno záznamů: 26