Obchodně podnikatelská fakulta otevírá nový studijní program Digitální business

  • Jakub Plaskura
  • 23.04.2021
Nacházíme se v době plné digitalizace a momentálně tomu hodně nahrává i pandemie, která zapříčinila, že většina podniků a služeb se musela fyzicky zavřít a přesunout se do internetového prostředí, například v rámci e-shopu. Vstoupit ale na takový digitální trh může být pro některé oříškem. Proto se Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné (dále jen OPF) rozhodla otevřít nový studijní program, který příhodně nese název Digitální business.

Autor: Kristýna Hanačíková – studentská redakce Slezské univerzity

Studenti se díky novému studijnímu programu Digitální business mohou naučit spoustu věcí, které v rámci digitalizace produktů i služeb mohou plně využívat. Naučí se komunikovat se zákazníky, řídit produktová portfolia anebo si osvojí proces automatizace v oblasti distribuce. Během studia budou také vedeni k tvorbě vlastních projektů, například v rámci mobilních aplikací nebo digitalizace služby. „Tento studijní program je průnikem marketingu, informačních technologií a podnikání, tzn. nakombinuje všechny tři disciplíny, což je na něm unikátní,“ uvedl v rozhovoru pro televizi Polar garant oboru Ing. Martin Klepek, Ph.D., který působí jako odborný asistent na Katedře podnikové ekonomiky a managementu na OPF.


Garant oboru Ing. Martin Klepek, Ph.D. (Zdroj: screen reportáže TV Polar) Garant oboru Ing. Martin Klepek, Ph.D. (Zdroj: screen reportáže TV Polar)


Na tvorbě studijního programu se podílela řada firem. Patří mezi ně ostravský Shopsys, Moravio, Raynet a také mnoho dalších. „My si od toho slibujeme větší propojení s praxí, větší spolupráci studentů s konkrétními firmami v daném oboru,“ nechal se slyšet děkan OPF prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. Na studenty tak čeká větší objem praxe, spolupráce s odborníky a mnoho prakticky zaměřených úkolů. Studenti si projdou spoustou zajímavých předmětů, jako jsou například podnikání na internetu, sociální média, kreativní myšlení anebo business modely.

Po ukončení studia se tak student může uplatnit jako provozovatel či správce e-shopů, najde své místo také ve firmách, ve kterých dochází k digitalizaci či automatizaci. Rovněž bude uplatnitelný jako obchodník v softwarových firmách či jako specialista pro online reklamu a komunikaci.

Nový studijní program je studentům v rámci přihlášek ke studiu otevřen již od 1. dubna 2021, hlásit se mohou až do konce srpna. Jedná se o prakticky orientovaný bakalářský studijní program, jehož standardní doba studia je tři roky, a bude nabízen v prezenční formě.

Pokud se chcete o programu dozvědět více informací, můžete zde na portálu TV Polar nebo na webové stránce Studuj OPF.

Obchodní partneři programu. (Zdroj: Webový portál Studuj OPF) Obchodní partneři programu. (Zdroj: Webový portál Studuj OPF)