Autor:
Kristýna Hanačíková – studentská redakce Slezské univerzity
Studenti se díky novému studijnímu programu Digitální business mohou naučit spoustu věcí, které v rámci digitalizace produktů i služeb mohou plně využívat. Naučí se komunikovat se zákazníky, řídit produktová portfolia anebo si osvojí proces automatizace v oblasti distribuce. Během studia budou také vedeni k tvorbě vlastních projektů, například v rámci mobilních aplikací nebo digitalizace služby. „Tento studijní program je průnikem marketingu, informačních technologií a podnikání, tzn. nakombinuje všechny tři disciplíny, což je na něm unikátní,“ uvedl v rozhovoru pro televizi Polar garant oboru Ing. Martin Klepek, Ph.D., který působí jako odborný asistent na Katedře podnikové ekonomiky a managementu na OPF.
Na tvorbě studijního programu se podílela řada firem. Patří mezi ně ostravský Shopsys, Moravio, Raynet a také mnoho dalších. „My si od toho slibujeme větší propojení s praxí, větší spolupráci studentů s konkrétními firmami v daném oboru,“ nechal se slyšet děkan OPF prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. Na studenty tak čeká větší objem praxe, spolupráce s odborníky a mnoho prakticky zaměřených úkolů. Studenti si projdou spoustou zajímavých předmětů, jako jsou například podnikání na internetu, sociální média, kreativní myšlení anebo business modely.
Po ukončení
studia se tak student může uplatnit jako provozovatel či správce e-shopů, najde své místo také ve firmách, ve kterých dochází k digitalizaci či automatizaci. Rovněž
bude uplatnitelný jako obchodník v softwarových firmách či jako specialista pro
online reklamu a komunikaci.
Nový
studijní program je studentům v rámci přihlášek ke studiu otevřen již od 1.
dubna 2021, hlásit se mohou až do konce srpna. Jedná se o prakticky orientovaný
bakalářský studijní program, jehož standardní doba studia je tři roky, a bude
nabízen v prezenční formě.
Pokud se
chcete o programu dozvědět více informací, můžete zde na portálu TV Polar nebo na webové stránce
Studuj OPF.