Pokud máte problém s počítačem, který potřebuje rychlé řešení, a správce IT (technik podpory) nemůže přijít osobně, lze se k vašemu počítači připojit na dálku přes internet. Díky tomu dokáže problém vyřešit, i když jste v jiné budově nebo doma. Tento způsob je často nejrychlejší a nejpohodlnější. Pro vzdálenou on-line pomoc používáme aplikaci Rustdesk.

Jak umožnit IT podpoře připojení k vašemu PC

  1. Nejprve stáhněte do svého počítače program z tohoto odkazu: https://go.slu.cz/rust (pro Windows)
  2. Stažený soubor u sebe v počítači spusťte (není nutná instalace).
  3. Následně byste měli IT podpoře nahlásit (telefonicky, SMSkou) vaše ID, které se vám objeví v okně a případně i jednorázové heslo uvedené pod ním.

Pak už by měl mít pracovník IT možnost zobrazit si plochu vašeho počítače a pracovat v něm.

Pozor! Vždy si ověřte, že se jedná opravdu o pracovníka podpory. Nikdy nezpřístupňujte svoji plochu někomu bez toho, že byste o podporu žádali!

Rustdesk v obrázcích

  1. Na obrázcích dole vidíte, jak zhruba vypadají okna aplikace Rustdesk po spuštění (obrázek 1).
  2. Ve většině případů bude stačit sdělit IT podpoře pouze vaše ID číslo a jakmile se externí pracovník pokusí přihlásit k vašemu počítači, vyskočí vám okno s žádostí o povolení přístupu. Pokud tedy povolíte připojení stisknutím tlačítka (vizte obrázek 2), není potřeba diktovat vaše jednorázové heslo.
  3. V případě, že budete chtít odpojit IT podporu od svého počítače, stačí stisknout příslušné tlačítko. (obrázek 3)
1. Rustdesk - spuštění klienta 1. Rustdesk - spuštění klienta
2. Rustdesk - povolit připojení 2. Rustdesk - povolit připojení
3. Rustdesk - odpojení IT správce 3. Rustdesk - odpojení IT správce