Pokud máte problém s počítačem, který potřebuje rychlé řešení, a správce IT (technik podpory) nemůže přijít osobně, lze se k vašemu počítači připojit na dálku přes internet. Díky tomu dokáže problém vyřešit, i když jste v jiné budově nebo doma. Tento způsob je často nejrychlejší a nejpohodlnější. Pro vzdálenou on-line pomoc používáme aplikaci Rustdesk.
- Nejprve stáhněte do svého počítače program z tohoto odkazu: https://go.slu.cz/rust (pro Windows)
- Stažený soubor u sebe v počítači spusťte (není nutná instalace).
- Následně byste měli IT podpoře nahlásit (telefonicky, SMSkou) vaše ID, které se vám objeví v okně a případně i jednorázové heslo uvedené pod ním.
Pak už by měl mít pracovník IT možnost zobrazit si plochu vašeho počítače a pracovat v něm.
Pozor! Vždy si ověřte, že se jedná opravdu o pracovníka podpory. Nikdy nezpřístupňujte svoji plochu někomu bez toho, že byste o podporu žádali!