Obecné informace
Michal
učí u nás na katedře marketingové předměty. Vystudoval na OPF všechny svoje
tituly, doktorát má v oboru Podniková ekonomika a management
s dizertační prací na téma „Využití regionálního značení produktů pohledem
cross-kulturního marketingu“. Už během studia Michal pracoval na různých
projektech a kampaních, práce na univerzitě jej ale oslovila natolik, že se
rozhodl s námi zůstat. Se svými dvěma dětmi a manželkou bydlí v Karviné.
Kromě výuky na univerzitě se věnuje i projektům a kampaním jako freelancer.
Otázky a odpovědi
Co
pro mě práce znamená: „Nikdy jsem si
nemyslel, že budu povoláním pedagog, ale učení mě hrozně baví, protože
marketingové předměty jsou hodně kreativní a můžu mít výuku zábavnou, a přitom
velmi praktickou. Jsem rád, když pak po letech za mnou někdo přijde nebo mi
napíše, jak mu moje předměty pomohly a někam ho posunuly.“
O
co se v práci snažím: „Chci u
studentů vytvořit nějakou novou znalost, schopnost, donutit je přemýšlet,
posunout je dál. Abych to dokázal, musím se i já neustále přizpůsobovat stylem
výuky novým generacím.“
Co
bych chtěl v práci dosáhnout: „Chtěl
bych dostat další ocenění za nejoblíbenějšího pedagoga roku :) To je pro mě zpětná vazba, že to dělám dobře. Byl bych rád i za publikaci
v nějakém prestižním zahraničním impaktovaném časopise.“
Co
dělám mimo práci na univerzitě: „Dělám i
na různých projektech a kampaních, např. jsem vytvořil několik webů, reklamních
kampaní, pomáhal studentům založit jejich start-up a na jednom i v současné
době makám.“
Životní
sen: „Dosáhnout životní harmonie :) Mít práci, která mě baví, dost času na rodinu i moje koníčky.“
Nejlepší
dovolená: „Nejsem na válení u moře,
nejraději bych jel do hor, Švýcarské Alpy mám rád.“
Životní
motto: „Marketing hýbe světem.“
Koníčky:
„Na koníčky už s dětmi nemám moc času,
ale rád hraju počítačové hry, vařím, koukám na Netflix a čtu sci-fi knížky.“
Oblíbené
jídlo: „Jakékoliv maso, ale nejvíc asi hamburgery, pizza.“
Výuka
Ve
výuce se Michal soustředí na strategický
marketing, kde rozebírá ne/funkční strategie, třeba na příkladech
z her, filmů apod., hraje se studenty simulační hry a učí je analyzovat
situaci firmy. Dále se Michal soustředí na digitální marketing,
kde řeší online kampaně, nové technologie a chování spotřebitele. Věnuje se
také marketingovému výzkumu,
protože bez správných dat se nedokážeme správně rozhodnout. A jeho poslední
oblastí zájmu je mezinárodní
marketing – dle jeho slov „je
to v Evropě všude kousek a naše firmy by toho měly umět využít“.
Vzorová témata závěrečných
prací
Marketingová
strategie firmy
Regionální
značky v ČR
Obsahová
analýza sociálních sítí
Marketingová
komunikační strategie firmy
Spotřebitelské
chování na zvoleném trhu
Směry výzkumu
Michal
publikuje nejčastěji na téma regionální značky,
kde se zabývá např. hodnotou značky, spotřebitelským chováním, kulturními
odlišnostmi, přechodem regionálních značek do online prostředí.
Vybrané projekty
Spoluřešitel
projektu OP VK Reg. č. CZ.1.07/2.3.0016 „Cíleným výzkumem v oblasti malého a
středního podnikání k dosažení konkurenceschopné znalostní ekonomiky.“
Spoluřešitel
projektu ERASMUS+ Strategic Partnership s názvem „ECMT+ Effective Communication
in Multicultural Teams“.
Spoluřešitel
projektu SGS/7/2017 s názvem „Akceptace technologie z pohledu
marketingových nástrojů“.
Detailní informace o
Michalovi v IS SU
Publikace a vedené závěrečné práce.
Orcid ID: https://orcid.org/0000-0002-4968-7777
Obchodně podnikatelská fakulta
Katedra podnikové ekonomiky a managementu
8 447