Text: Matěj Kaj Voňka
Jedním z hlavních témat byla inovace výuky. „Dnešní
studenti potřebují nejen teoretické znalosti, ale především praktické
dovednosti, které jim pomohou v budoucím profesním životě,“ uvedl rektor Tomáš
Gongol, který hovořil například o principu učení se praxí. Vzniknout by mohl
například celouniverzitní předmět, který by si měli možnost zapsat studenti
všech součástí univerzity. Zdůraznil rovněž, že studenti by měli mít prostor
pro experimentování, možnost chybovat, a hlavně se z těchto chyb učit. Tato
schopnost je klíčová nejen při studiu, ale i v profesním životě. Dalším
důležitým bodem jednání byla podpora skupinové práce a projektové výuky, která
by mohla propojit studenty různých studijních programů. Významná je přitom spolupráce
mezi Opavou a Karvinou. Diskutovalo se také o efektivní komunikaci – jakým
způsobem ji vést, jak organizovat setkávání a jak studenty inspirovat a
motivovat k aktivnímu zapojení do univerzitního dění.
Výsledkem setkání je nejen řada cenných podnětů, ale i vznik jedinečné skupiny studentů, kteří mají zájem se angažovat. Ukázalo se, že mezi studentskými senátory panuje silná vůle ke spolupráci a inovacím. Tato skupina se bude pravidelně scházet a hledat cesty, jak přetavit diskusi v konkrétní kroky a posunout vzdělávání na Slezské univerzitě na novou úroveň.