Student pomohl zahraniční TV k vyšší sledovanosti. Získané zkušenosti jej teď dobře živí

  • Adam Poštolka
  • 20.05.2022
Czech-American TV (CATV) je neziskovým dobrovolnickým projektem Čechoameričana Johna Honnera, který se téměř před 20 lety rozhodl touto nezištnou formou propagovat Českou republiku ve své nové vlasti – USA. V tomto až neuvěřitelně altruistickém počinu jej mimo donátory přímo v USA podporují i mnohé české školy a instituce, mezi nimi i naše Slezská univerzita.

Autor: Karin Martínková
Foto: Lenka Přečková

K nápadu vybudovat v Americe udržitelný projekt neziskové televize, která bude propagovat pouze jednu malou republiku v srdci Evropy, musíte mít buď obrovskou odvahu, nebo být tak trochu „blázen“. Výhodou je pochopitelně kombinace obojího, což ve zkratce majitel této televize v tom dobrém slova smyslu je, a to i když mu v tom napomáhá nemalá odborná erudice a zkušenosti. S takovými lidmi je velmi příjemné se nejen potkat, obohacují svět už jen tím, že zkrátka jsou. Když se dozvíte, že John při své cestě do Evropy neváhal udělat si malou odbočku z Vídně do Karviné, aby se osobně setkal s lidmi z fakulty, ocenil jejich vedení studentů a k ukončenému projektu poděkoval jednomu z nich, pochopíte, jak takový projekt může fungovat a být dlouhodobě úspěšný. Jenže – i úspěšný produkt potřebuje dobrý marketing! A právě tady do děje vstupují student a vedoucí jeho bakalářské práce.

Student se jmenuje Adam Kuchař, právě dokončuje studium oboru Podniková ekonomika a management – Marketing a obchod. Pro CATV navrhoval provedení reklamních PPC kampaní v systému Google Ads pro Vyhledávací síť Google. Nastavování a optimalizaci této reklamní kampaně se věnoval cca 18 měsíců, kdy se za tuto dobu zvýšila sledovanost této televize o cca 50 %! Vysílání o České republice tak na 19. kanále aktuálně sleduje již cca 2, 5 milionu fanoušků v 60 městech USA.


John Honner návštěvu Vídně spojil s cestou do Karviné, aby se osobně setkal a poděkoval Adamovi John Honner návštěvu Vídně spojil s cestou do Karviné, aby se osobně setkal a poděkoval Adamovi
Oceněný student Adam Kuchař byl ústředním stratégem kampaně pro CATV Oceněný student Adam Kuchař byl ústředním stratégem kampaně pro CATV


Jak se Adam vůbec k tomuto projektu dostal, popisuje vedoucí jeho práce Ing. Martin Klepek, Ph.D., odborný asistent Katedry podnikové ekonomiky a managementu a garant studijního programu Digitální business: „Zadání této bakalářské práce jsme s Johnem ladili v několika kolech. Nakonec se povedlo postavit téma, jehož cíle byly dostatečně ambiciózní, ale zároveň zvládnutelné pro studenta v bakalářském programu. Na Adamovi pak bylo řadu věcí dostudovat, jelikož se jedná o specifickou část online reklamy, a díky formátu spolupráce rovnou vyzkoušet v praxi.“

Adam k tomu přidává svou zkušenost: „Zpočátku jsem měl k dispozici pouze teoretické základy učiva, nevěděl jsem pořádně, co jsou to online a PPC kampaně. Proniknout do jejich tajů pro mne bylo neuvěřitelnou zkušeností, kdy mne daná problematika natolik chytila, že jsem se rozhodl věnovat se jí ve svém profesionálním životě.“

Zní to jako pohádka s dobrým koncem, ale ono tak tomu skutečně je. Adam své získané zkušenosti využil beze zbytku, kdy s dalším absolventem Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné založili reklamní agenturu Adsvantage, která je situována lokálně, operuje však globálně v rámci EU i USA. Mladá agentura se zaměřuje na správu PPC reklamních systémů Google Ads, Sklik, Heureka, Zboží, Favi, Glami a Biano, mezi jejich klienty patří čím dál více velkých zahraničních firem – např. Honkee působící momentálně v 10 evropských zemích, VocalBooth, která má kořeny v USA a momentálně rozšiřuje svou působnost na celou západní Evropu nebo Stada Arzneimittel AG, což je jedna z největších světových farmaceutických firem z Německa, a další.


Adamovi předal John Honner čestný diplom. Přítomni byli u této příležitosti i zástupci univerzity a fakulty (zleva: autorka textu, Ing. Martin Klepek Ph.D, Ing. Miroslava Kostková Ph.D a proděkan OPF doc. Mgr. Petr Suchánek Ph.D.) Adamovi předal John Honner čestný diplom. Přítomni byli u této příležitosti i zástupci univerzity a fakulty (zleva: autorka textu, Ing. Martin Klepek Ph.D, Ing. Miroslava Kostková Ph.D a proděkan OPF doc. Mgr. Petr Suchánek Ph.D.)
Adamova práce může být inspirací řadě studentů, kteří mohou tápat nad tématem své závěrečné práce Adamova práce může být inspirací řadě studentů, kteří mohou tápat nad tématem své závěrečné práce


Příběh uzavírá opět Martin Klepek slovy: „Vzhledem k tomu, že Adam se na počátku spolupráce teprve rozhodoval, jakým směrem se bude profesně ubírat, byla to skvělá příležitost ověřit si, zda bude digitální reklama něco, čím by se mohl v budoucnosti živit. To se nakonec ukázalo jako správná volba. U závěrečných prací je běžné takové zapojení, jelikož se snažíme témata párovat s konkrétní firmou, ale tady se povedla opravdu raritní situace, kdy český student z Karviné nastavoval kampaně pro zákazníky na Floridě.“

Kdo nevěří, ať tam běží. Nebo se alespoň podívá na Adamovu bakalářskou práci, webové stránky Adamovy reklamní agentury nebo web Czech-American TV.