DOSUŠENO! Suchej únor: SUšte s rektorem zná své vítěze

  • Jiří Kubza
  • 08.03.2022
Slezská univerzita se v letošním roce již podruhé připojila k celostátní zdravotně – osvětové kampani Suchej únor a pro své studenty, pedagogy a absolventy si oddělení komunikace SU připravilo v únoru soutěž, kde mohli udělat něco pro své zdraví, ale měli také za úkol nekonzumovat alkoholické nápoje po celý měsíc únor a poté nám poslat pravdivě vyplněný speciální kalendář. Nakonec tak učinilo 32 soutěžících. Deset z nich odměníme hezkou cenou – powerbankou a velkým outdoorovým ručníkem s logem Slezské univerzity.

Autor: Jiří Kubza

Celostátní kampaň Suchej únor letos oslavila své jubilejní 10. narozeniny. Jejím smyslem bylo vydržet jeden měsíc bez alkoholu. Účastníci Suchého února mohli změnit svůj životní styl a zjistit, jak velkou roli hraje pití alkoholu v jejich životě. Slezská univerzita se k této kampani připojila soutěží pro své studenty, zaměstnance a absolventy, jejíž hlavní tváří se stal rektor SU doc. Ing. Pavel Tuleja, Ph.D. Soutěžní „suchý“ kalendář poctivě vyplnilo 32 soutěžících, ze kterých bylo vylosováno 10 výherců, kteří dostanou věcné ceny – powerbanku a velký outdoorový ručník s logem Slezské univerzity. Záznam z losování najdete níže ve videu a odkaz na dokument se seznamem výherců uvádíme pod článkem. Děkujeme všem, kdo se do soutěže zapojili a gratulujeme výhercům! Budeme vás kontaktovat a domluvíme se na předání výher.


Soutěž se u mnohých setkala s pozitivním ohlasem. Jedna ze soutěžících nám napsala, že měsíc bez alkoholu se má prostě dobře a uvedla: „S alkoholem a případnou kocovinou si pak věci beru moc k srdci a to není úplně dobré.“ Další ze soutěžících se dobrovolně přiznala, že alkohol pije jen výjimečně a to ji do toho musí ještě někdo nutit. Měsíc bez alkoholu to pro ni žádná oběť nebyla. Další soutěžící se s námi podělila o svůj příběh z návštěvy pivnice: „Na konci února jsme měli naplánovaný teambuilding s kolegy z práce. Celý den jsme hráli curling a po skončení turnaje jsme se rozhodli ještě v teambuildingu pokračovat. Poslední 2 roky díky covidu všichni pracujeme z domu a tím, že se náš kolektiv z 95% změnil, tak se vzájemně známe jen přes webkameru. Kolegové vybrali jednu pivnici v centru Brna. A já jen trnula, co si tam dám na pití…. Ne, že by to bylo první pokušení - v restauraci jsem s přáteli párkrát byla, Masopust doma jsem také zvládla bez alkoholu, ale přece jen, pivnice je pivnice. Nakonec jsem pila nealkoholickou Kofolu a na zahřátí čaj. Zjistila jsem, že alkohol ke svému životu vůbec nepotřebuji a hraje v mém životě jen společenskou záležitost.“

Důvod, proč se Slezská univerzita ke kampani přidala, je prostý: konzumace alkoholu je v naší společnosti hluboce zakořeněná. Také proto Češi patří na světě ke špičce v pití alkoholu. A právě měsíc bez alkoholu může být pro mnoho lidí velkou výzvou. Jak říká PhDr. Ladislav Csémy z Národního ústavu duševního zdraví: „Efekt abstinence, byť jen krátkodobé, zaregistrují zejména lidé, kteří pijí alkohol pravidelně a často. Po měsíci se zlepšují nejen jaterní funkce a psychický stav, ale nápadně se pozitivně proměňuje i vnější vzhled.“