TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:
OBORY ZÁJMU:
BEZ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY:
JAZYK VÝUKY:

A

Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání anglického jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí nebo jste tam strávili jen jeden semestr? Chcete se věnovat překladu literárních nebo odborných textů? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento program. Naučíte se číst jinak s pomocí zásadních literárně-kritických přístupů, seznámíte se současnými trendy anglické psané literatury a zjistíte, že lingvistika není jen morfologie a syntax. Budete se moci zdokonalovat v tom, co vás baví nejvíce a to díky široké nabídce volitelných předmětů. Kromě překladatelských kurzů z oblasti státní správy, biologie a ekologie si můžete rozšířit slovní zásobu nebo diskutovat o anglofonní hudbě a filmech. Už nyní víte, že byste se chtěli přihlásit na doktorské studium? Pak si nenechte ujít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáž nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.
Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Studijní program Angličtina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni C1 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení anglického jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích anglicky mluvících zemí. Angličtina pro odbornou praxi zároveň svým obsahem přesahuje profilaci akademického programu Anglická filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na zvyšování uplatnitelnosti absolventů na pracovním trhu. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle připravenosti jazykové také připraveni pro práci v hospodářské sféře v nejširším slova smyslu. Podstatný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaného vzdělání (znalosti, dovednosti, postoje) v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je prostřednictvím spolupráce se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a pomoci naplnit strategické cíle univerzity v prioritní oblasti 3. Vztahy k vnějšímu prostředí. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN (Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů v modulu Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo ještě lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.
Studiem fyziky se specializací na astrofyziku získáte ucelené bakalářské vzdělání v obecné i teoretické fyzice a matematice rozšířené o astrofyzikální aplikace. Čeká na vás přátelský kolektiv lidí nadšených pro studium vesmíru a poznávání fundamentálních přírodních zákonitostí. Spíše než pozorovat noční oblohu budete počítat a objevovat základní principy, které řídí chování hvězd, galaxií i celého vesmíru.
Studiem fyziky se specializací na astronomii a popularizaci získáte ucelené bakalářské fyzikální a matematické vzdělání doplněné o astronomii v její teoretické i praktické rovině. Čeká na vás přátelský kolektiv lidí nadšených pro zkoumání vesmíru, pozorování noční oblohy a poznávání fundamentálních přírodních zákonitostí. Budete moci sami pozorovat na naší observatoři WHOO! či využívat sférickou projekci Unisféry, jejíž součástí je také digitální planetárium. Rovněž se naučíte, jak srozumitelně a atraktivně předávat vědecké poznatky široké veřejnosti.

B

Možná si banku představujete jako nepružnou a zkostnatělou instituci a bankéře jako stárnoucího nudného týpka v nepadnoucím obleku, kterému vůbec nerozumíte. O pojišťovnách nevíte skoro nic a finančním poradcům se vyhýbáte, protože se vám snaží vnutit služby, které vůbec nepotřebujete. Věřte, že svět financí tak špatný ve skutečnosti není. My vás naučíme penězům rozumět a navíc vás to bude i bavit. Studijní program Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví vám umožní blíže poznat svět financí a bankovnictví v celé jeho šíři. Naučíte se dobře starat o vaše osobní a rodinné finance. Porozumíte tomu, co se děje na burze, proč rostou a klesají ceny akcií, a budete vědět, kdy se do čeho vyplatí investovat. Pochopíte, proč máme centrální banku, proč zvyšuje úrokové sazby a jak se stará o to, aby nezkrachovaly banky. Naučíte se, na jaké detaily si dát pozor v pojistných smlouvách. Dozvíte se víc o tom, jak se tvoří rozpočet v obci, kde bydlíte, s jakými příjmy a výdaji obce, kraje i stát hospodaří. Budete schopni posoudit finanční situaci v podniku a navrhnout kroky k jejímu zlepšení.
Možná si banku představujete jako nepružnou a zkostnatělou instituci a bankéře jako stárnoucího nudného týpka v nepadnoucím obleku, kterému vůbec nerozumíte. O pojišťovnách nevíte skoro nic a finančním poradcům se vyhýbáte, protože se vám snaží vnutit služby, které vůbec nepotřebujete. Věřte, že svět financí tak špatný ve skutečnosti není. My vás naučíme penězům rozumět a navíc vás to bude i bavit. Studijní program Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví vám umožní blíže poznat svět financí a bankovnictví v celé jeho šíři. Naučíte se dobře starat o vaše osobní a rodinné finance. Porozumíte tomu, co se děje na burze, proč rostou a klesají ceny akcií, a budete vědět, kdy se do čeho vyplatí investovat. Pochopíte, proč máme centrální banku, proč zvyšuje úrokové sazby a jak se stará o to, aby nezkrachovaly banky. Naučíte se, na jaké detaily si dát pozor v pojistných smlouvách. Dozvíte se víc o tom, jak se tvoří rozpočet v obci, kde bydlíte, s jakými příjmy a výdaji obce, kraje i stát hospodaří. Budete schopni posoudit finanční situaci v podniku a navrhnout kroky k jejímu zlepšení.
V navazujícím magisterském studijním programu Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví si prohloubíte znalosti a dovednosti ve světě financí získané v bakalářském studiu. Naučíte se měřit a řídit rizika podnikání v bankovnictví. Dozvíte se víc o problematice fiskálního deficitu a veřejného dluhu a možnostech jejich řešení. Seznámíte se s vývojem mezinárodního finančního systému a s rolí jednotlivých mezinárodních finančních institucí. Budete rozumět finančnímu řízení velkých nadnárodních firem a vyznáte se i v investicích do složitějších finančních produktů. V průběhu studia se navíc naučíte se používat moderní softwarové produkty a zaměříme se i na vliv internetu a mobilních technologií na dynamický rozvoj finančnictví. Získáte tak komplexní předpoklady k tomu, abyste právě vy vnesli do bankovního sektoru svěží vítr, neotřelé myšlenky a nápady a přispěli k tomu, aby se svět financí více přiblížil obyčejným lidem.
V navazujícím magisterském studijním programu Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví si prohloubíte znalosti a dovednosti ve světě financí získané v bakalářském studiu. Naučíte se měřit a řídit rizika podnikání v bankovnictví. Dozvíte se víc o problematice fiskálního deficitu a veřejného dluhu a možnostech jejich řešení. Seznámíte se s vývojem mezinárodního finančního systému a s rolí jednotlivých mezinárodních finančních institucí. Budete rozumět finančnímu řízení velkých nadnárodních firem a vyznáte se i v investicích do složitějších finančních produktů. V průběhu studia se navíc naučíte se používat moderní softwarové produkty a zaměříme se i na vliv internetu a mobilních technologií na dynamický rozvoj finančnictví. Získáte tak komplexní předpoklady k tomu, abyste právě vy vnesli do bankovního sektoru svěží vítr, neotřelé myšlenky a nápady a přispěli k tomu, aby se svět financí více přiblížil obyčejným lidem.

C

Baví vás cestovat, objevovat nové destinace, seznamovat se s kulturou, novými lidmi a tradicemi cizích zemí? Pokud ano, tak vám nabízíme možnost studovat atraktivní studijní program Cestovní ruch a turismus. Pokud chcete, aby vaše práce byla současně zábavou, koníčkem i neustálým obohacováním sama sebe, pak je zaměstnání v cestovním ruchu pro vás to pravé. Cestovní ruch je perspektivní oblastí s velkým potenciálem a širokým uplatněním na trhu práce jak doma, tak i v zahraničí. Hlavním cílem tohoto programu je umožnit vám kvalitní profilové vzdělání, které splňuje požadavky zaměstnavatelů v podmínkách neustále se rozvíjejícího odvětví. V rámci výuky budete mít také možnost zdokonalit své dovednosti v nově budovaném moderním profesním centru cestovního ruchu a účastnit se vybraných exkurzí a pobytů u nás i v zahraničí.

Č

Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Hlavním cílem studia je doplnit u studentů získané bakalářské bohemistické vzdělání na magisterské úrovni, což jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem doktorského stupně. Studium připravuje absolventa k činnostem vyžadujícím vysoce odbornou práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na systematizaci a doplnění bakalářských znalostí v oblasti současného českého jazyka na všech jazykových plánech, především se soustředěním na komplexnost přístupu k textu a na aktuální trendy, jakož i na metodologii; v diachronní lingvistice se poskytuje potřebný historický kontext pro poznání současné češtiny jako jazyka spisovného a jazyka indoevropského; absolvent je pak schopen posoudit dynamiku vývoje jazyka a uvést ji do vztahu s měnícícmi se komunikačními potřebami. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o dějinách české literatury se soustředěním na současnou literaturu a sebereflexi literární historie; znalosti z teorie literatury jsou prohlubovány a kontextualizovány ve vztahu k estetice a filozofii. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.

F

Finance, účetnictví, daně ? může pro nezasvěcené znít jako nutné zlo. Pro firmy i podnikatele je tato profese nenahraditelným článkem a poskytované informace jsou klíčové pro jejich další rozhodnutí. Každý proces ve firmě je spojen s financováním, a to ať už se řeší běžný provoz firmy, efektivnost nové investice, odhalení možných úspor, či rozhodnutí o nových produktech, financování reklamních kampaní, motivace a odměňování zaměstnanců. Odborníky, kteří rozumí financím a daním potřebuje každý, a je po nich stále vysoká poptávka na trhu práce. Svět financí Vám dává příležitost k pozoruhodné a tvořivé práci a studentům se tak v této oblasti otevírá velká škála kariérních možností, které jsou na trhu práce finančně velmi dobře ohodnoceny. Studiem programu Finance a účetnictví se z vás stanou profesně zdatní odborníci a získáte odborné znalosti zejména v oblasti podnikových financí, účetnictví a daní. Kvalita výuky je významně podpořena důrazem na řešení praktických problémů, využitím softwarových produktů rozšířených v odvětví finančního řízení, účetnictví a daní a obohacena praxí a neformálními diskuzemi s odborníky z renomovaných společností.
Finance, účetnictví, daně ? může pro nezasvěcené znít jako nutné zlo. Pro firmy i podnikatele je tato profese nenahraditelným článkem a poskytované informace jsou klíčové pro jejich další rozhodnutí. Každý proces ve firmě je spojen s financováním, a to ať už se řeší běžný provoz firmy, efektivnost nové investice, odhalení možných úspor, či rozhodnutí o nových produktech, financování reklamních kampaní, motivace a odměňování zaměstnanců. Odborníky, kteří rozumí financím a daním potřebuje každý, a je po nich stále vysoká poptávka na trhu práce. Svět financí Vám dává příležitost k pozoruhodné a tvořivé práci a studentům se tak v této oblasti otevírá velká škála kariérních možností, které jsou na trhu práce finančně velmi dobře ohodnoceny. Studiem programu Finance a účetnictví se z vás stanou profesně zdatní odborníci a získáte odborné znalosti zejména v oblasti podnikových financí, účetnictví a daní. Kvalita výuky je významně podpořena důrazem na řešení praktických problémů, využitím softwarových produktů rozšířených v odvětví finančního řízení, účetnictví a daní a obohacena praxí a neformálními diskuzemi s odborníky z renomovaných společností.
Bakalářské studium aplikované fyziky specializované na fyzikální diagnostické metody je určeno všem, které baví aplikovat fyzikální metody na řešení rozmanitých praktických problémů a vývojových úkolů. Seznámíte se s moderní analytickou a zobrazovací technikou (včetně medicínské) založenou na RTG záření používanou v oblasti zpracování surovin, metalurgie, medicíny i jiných. Naučíte se zvládat specializované a modelovací softwary, analyzovat, zpracovávat, interpretovat a prezentovat naměřená data, to vše na základě ucelené průpravy ve fyzikálních a informatických disciplínách. Jako absolventi budete schopni samostatné i týmové práce a adaptace na konkrétní problematiku.

H

Navrhovaný SP je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd a je koncipován jako navazující na bakalářský stupeň SP Historické vědy a příbuzné SP v souladu s koncepcí oblasti vzdělávání Historické vědy Národního kvalifikačního rámce terciárního vzdělávání ČR (2012). Vychází z moderního pojetí široce chápaných historických disciplín včetně disciplín zabývajících se ochranou kulturního dědictví, které sledují daný historický, hospodářský, sociální a kulturní vývoj ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a to v korelaci ?jedinec ? společnost ? kultura?. Široká nabídka historických, kulturněhistorických a monumentických předmětů pokrývá hlavní proudy humanitních disciplín v souladu s dnešními interdisciplinárními přístupy a metodami. Navrhovaný SP rovněž rozvíjí kompetence studentů v oblasti metodologie historických věd získané v bakalářském stupni. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá aktuálním poznatkům na poli historických věd, reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je přitom věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností.
Navrhovaný obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách (metodologie historických věd, pomocné vědy historické) včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a zároveň je připravuje k různým činnostem v historických, muzeologických a památkově zaměřených disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie, muzeologie a památkové péče. Reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků.
Navrhovaný obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách (metodologie historických věd, pomocné vědy historické) včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a zároveň je připravuje k různým činnostem v historických, muzeologických a památkově zaměřených disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie, muzeologie a památkové péče. Reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků.
Navrhovaný obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách (metodologie historických věd, pomocné vědy historické) včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a zároveň je připravuje k různým činnostem v historických, muzeologických a památkově zaměřených disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie, muzeologie a památkové péče. Reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků.
Studijní program reaguje na nedostatek odborně vzdělaných pracovníků připravených působit ve sféře prezentace a animace historie a kulturního dědictví, ale zejména na potřeby praxe v regionech se specifickými rysy (ekonomickými, sociálními a kulturními), včetně regionů příhraničních, které současně vykazují potřebu vyšší míry zájmu o oblast poznání, uchovávání, prezentace a společenského využívání kulturního dědictví v širokém významu toho slova. Cílem profesně zaměřeného studijního programu je poskytnout základní teoretické znalosti z českých a obecných dějin v chronologicko-věcném pojetí, včetně metodologických aspektů jejich výzkumu, a znalosti z oblasti kulturního dědictví, které umožňují jeho základní identifikaci, deskripci a výzkum. Kulturní dědictví je přitom vnímáno jako komplex hmotných a nehmotných reliktů, činností a projevů duchovní kultury, ukotvený svými kořeny v minulosti, ovlivňující však přímo či nepřímo současnou společnost a jednotlivce, uchovávaný a předávaný dalším generacím. Cílem studijního programu je dále poskytnout základní teoretické znalosti a praktické dovednosti potřebné k prezentaci a animaci kulturního dědictví v kontextu historických souvislostí, a to zvláště v rámci volnočasových aktivit, jež tvoří podstatnou složku současné každodennosti sociálních entit, ať už jsou uvedené aktivity poskytovány paměťovými institucemi zabývajícími se uchováním, ochranou a zpřístupněním kulturního dědictví (muzea, galerie, muzea v přírodě, instalované objekty, pracoviště památkové péče ad.), kulturními zařízeními na regionální i lokální úrovni, zařízeními a programy cestovního ruchu (kulturního turismu) ad. Důraz je kladen rovněž na prohloubení jazykových kompetencí. Příslušný rozsah a kvalitu praktických dovedností studijní program poskytuje ve spolupráci s odborníky z profesní sféry, kteří se podílejí na teoretické výuce, seminářích v terénu a vedení průběžné i souvislé praxe ve vybraných institucích. V obecné rovině je cílem studijního programu přispět k výchově odborníků, jež přispějí k posílení vědomostí společnosti o minulosti, k orientaci v kulturně historických souvislostech, k ocenění kulturního dědictví a významu jeho zachování na úrovni lokalit, regionů a zemí ve sjednocující se Evropě, s vědomím nutnosti zachování tradic, zvyků, kořenů a identit.
Cílem studijního programu je připravit absolventa disponujícího potřebnými teoretickými znalostmi a profesními dovednostmi, otevírajícími mu možnosti uplatnit se v praxi a reagovat na potřeby trhu práce v oblasti historizace a prezentace kulturního dědictví v celé jeho šíři. Zvláště se zaměřuje na podporu rozvoje restrukturalizujících se provinčních regionů se specifickými rysy a příhraničí s potenciálem k rozvoji v oblasti terciální sféry a k prezentaci a společenskému využití kulturního dědictví v širokém významu toho slova; na nutnost výchovy odborníků jako předpokladu podpory vzdělávání a kulturně historické kultivace společnosti, práce s klienty s vyšší mírou odborných znalostí a s osobami se specifickými potřebami. Studijní program poskytuje prohloubené teoretické znalosti z českých kulturních dějin v mezinárodním kontextu a z oblasti hmotného a nehmotného kulturního dědictví v jeho tematické struktuře ve smyslu komplexu reliktů, činností a projevů duchovní kultury vzniklých v minulosti, ovlivňující přímo či nepřímo současnou společnost a jednotlivce; klade důraz na schopnost vyhodnocení kulturního dědictví a možnosti optimálního způsobu jeho využití v regionální praxi, zejména v oblasti prezentace a animace historie a kulturního dědictví v paměťových institucích, při volnočasových aktivitách a vybraných službách v cestovním ruchu (kulturním turismu), včetně služeb pro klienty se specifickými potřebami (rodiny s dětmi, senioři, handicapovaní) a specifickými zájmy (osoby s požadavky na kulturně historicky orientované volnočasové a vzdělávací aktivity). Studijní program prohlubuje jazykové kompetence (angličtina, němčina) nezbytné pro odbornou činnost v oblasti historizace, prezentace a využívání kulturního dědictví, pro komunikaci s profesními partnery a klienty v kulturních, kulturně historických a volnočasových zařízeních. Příslušný rozsah a kvalitu praktických dovedností studijní program poskytuje ve spolupráci s odborníky z profesní sféry, kteří se podílejí na teoretické výuce, seminářích v terénu a vedení praxe ve vybraných institucích.
Cílem studijního programu (dále SP) je poskytnutí vysokoškolského vzdělání odpovídajícího skladbě předmětů ve studijním plánu. Studijní program zdůrazňuje specifický historický a legislativní kontext, s nímž se muzeologie v České republice musí vyrovnat. SP reaguje na nedostatek odborných profesionálních pracovníků, kteří by disponovali jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednostmi, jež by odpovídaly rozsahu problematiky muzejní praxe v paměťových institucích, především v různých typech muzeí, galerií, ale též na instalovaných památkových objektech, a tak byli schopni reagovat na rozmanitost sbírkových fondů v českých zemích, jejich správu, ochranu, prezentaci, dokumentaci a péči o ně. SP představuje muzeologii v historickém kontextu jako činnost překračující horizont servisu paměťovým institucím a speciálně síti muzeí a galerií v ČR. Muzeologie, resp. muzeografie je chápána jako historicky a teoreticky zdůvodněná aktivita, jejíž základ tkví v historii, dějinách umění a dalších společenskovědních disciplínách. Vedle teoretického zaměření, ukotveného ve sféře historie, pomocných věd historických a příbuzných oborů (kulturní a přírodní dědictví, dějiny hmotné kultury, archeologie, památková péče), získá absolvent zkušenosti s praktickým prováděním péče o sbírky a sbírkové fondy, čemuž odpovídá zapojení odborníků z praxe, kteří disponují znalostmi a zkušenostmi, získanými v praktickém výkonu muzejní praxe v různých jejích podobách (evidence a dokumentace sbírkových předmětů, legislativa a organizace, komunikace s odbornou i laickou veřejností apod.). Studenti získají praktické dovednosti potřebné k následnému profesnímu uplatnění v rámci odborné praxe vykonávané v muzejní, galerijní, případně jiné paměťové instituci. Absolvent ovládá faktografii z českých a světových dějin od starověku po nejnovější dějiny, kterou je schopen využít v praxi. Zároveň disponuje znalostmi o muzejní praxi nutnými pro uplatnění zejména v paměťových institucích. Je schopen pečovat o svěřené sbírkové předměty či mobiliární fondy, dokumentovat a prezentovat je ve výstavních projektech, vykonávat komplexní odbornou, prezentační a organizační činnost v paměťových institucích.

I

Cílem studia je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálně potřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými informatickými znalostmi pro praktické působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz veřejných knihoven, a středisek odborných informací. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních oborů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálně potřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými informatickými znalostmi pro praktické působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz veřejných knihoven, a středisek odborných informací. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních oborů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia ve studijním programu Moderní informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblasti vzdělávání Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, evidencí a zprostředkováváním informací, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě.
Cílem studia ve studijním programu Moderní informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblasti vzdělávání Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, evidencí a zprostředkováváním informací, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v navazujícím magisterském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v navazujícím magisterském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? na řídících a vysoce kvalifikovaných pracovních pozicích ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, včetně kybernetické bezpečnosti, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v doktorském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika a angličtina je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblastech Informatika a Filologie (se zaměřením na anglický jazyk). V předmětech z oblasti vzdělávání Informatika připravujeme studenty na profesní dráhu v podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů. V předmětech z oblasti vzdělávání Filologie si studenti výrazně zlepšují svůj projev a schopnost komunikace zejména v jazyce anglickém a možnými zaměstnavateli jsou kulturní a vzdělávací instituce, mezinárodní společnosti (především technologicky zaměřené), marketingové firmy a další. Obecně se absolventi mohou uplatňovat zejména na pracovních pozicích vyžadujících technologické a komunikační kompetence. Také mohou pořizovat překlady odborných publikací z oblasti Informatika.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.

K

Cílem studia je příprava kvalifikovaných a kompetentních pracovníků pro práci v odborných, specializovaných i vědeckých knihovnách všech typů a dále v informačních střediscích spravujících a zpracovávajících informace. Studijní program nabízí poznatky potřebné k doplňování, zpracování a organizaci knihovního fondu a informačních zdrojů, dále teoretické a praktické znalosti pro poskytování knihovnických a informačních služeb, včetně práce s uživateli se specifickými potřebami, a s uživateli a čtenáři v dětském a v mladistvém věku. Důraz je kladen na poskytnutí teoretických a praktických dovedností budoucím informačním profesionálům, včetně knihovníků pro specializované knihovny a informační střediska. Zaměřuje se na přípravu odborníků v oblasti knihovědy, rozvoje a využívání metod akvizice, organizace, uchovávání, vyhledávání, distribuce a využívání dokumentů a informačních zdrojů, dále v oblasti organizace poznání, tvorby a uplatňování informační politiky a podpory informační společnosti. Nedílnou součástí výuky je kvalifikovaná příprava pracovníků, informačních odborníků a vedoucích pracovníků středního stupně řízení, a to zejména pro informační instituce a vědecké knihovny, kteří budou schopni kompetentně provozovat a budovat knihovnicko-informační služby, zpřístupňovat informace z vědy, techniky, hospodářství, kultury, umění, legislativy, výzkumu a vývoje, s využitím všech soudobých metod, informačních technologií a technických prostředků.
Cílem studia je příprava kvalifikovaných a kompetentních pracovníků pro práci v odborných, specializovaných i vědeckých knihovnách všech typů a dále v informačních střediscích spravujících a zpracovávajících informace. Studijní program nabízí poznatky potřebné k doplňování, zpracování a organizaci knihovního fondu a informačních zdrojů, dále teoretické a praktické znalosti pro poskytování knihovnických a informačních služeb, včetně práce s uživateli se specifickými potřebami, a s uživateli a čtenáři v dětském a v mladistvém věku. Důraz je kladen na poskytnutí teoretických a praktických dovedností budoucím informačním profesionálům, včetně knihovníků pro specializované knihovny a informační střediska. Zaměřuje se na přípravu odborníků v oblasti knihovědy, rozvoje a využívání metod akvizice, organizace, uchovávání, vyhledávání, distribuce a využívání dokumentů a informačních zdrojů, dále v oblasti organizace poznání, tvorby a uplatňování informační politiky a podpory informační společnosti. Nedílnou součástí výuky je kvalifikovaná příprava pracovníků, informačních odborníků a vedoucích pracovníků středního stupně řízení, a to zejména pro informační instituce a vědecké knihovny, kteří budou schopni kompetentně provozovat a budovat knihovnicko-informační služby, zpřístupňovat informace z vědy, techniky, hospodářství, kultury, umění, legislativy, výzkumu a vývoje, s využitím všech soudobých metod, informačních technologií a technických prostředků.
Předkládaný bakalářský studijní program Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (KDDP) poskytuje studentům ? v souladu se svým profesním a uměleckým zaměřením ? teoretické a praktické vzdělání v oblasti dramaturgie, animace, prezentace a organizace kultury a umění, přičemž těžištěm i východiskem jeho vzdělávacího systému je umění divadelní, v širším smyslu pak scénické. Cílem takto koncipovaného studijního programu je otevřít studentům cestu do profesního prostředí, a to jak z hlediska teoretického a praktického vzdělání, tak z hlediska kontaktů, během studia přirozeně získávaných. Teoretické a praktické předměty, které jsou ve výuce zastoupeny vyváženou měrou a s důrazem na jejich kompatibilitu, jsou po celou dobu studia vzájemně provázány. Zvláštní důraz kladený na teorii a praxi divadla, a to praxi uměleckou i organizační, má hluboké opodstatnění v samotném specifickém charakteru divadelního umění, které jednak tvoří přirozený základ pro jakékoli scénické projevy, jednak se jako umění syntetické stýká či svazuje s řadou umění jiných, a je tedy ze své podstaty uměním kolektivním ? tj. týmovým, tedy ze své podstaty posilujícím organizační dovednosti, pro funkční kulturní dramaturgii nezbytné. Právě divadlo tak představuje nejvhodnější platformu pro dosažení vytyčených cílů, a tím i kvalitně, mnohostranně vzdělaného absolventa. Cílem takto koncipovaného studijního programu je poskytnout studentům ucelené vědomosti a dovednosti v uvedených oblastech, s důrazem na scénická umění, jež jim umožní tvůrčí i praktické profesní působení v oblasti umění a kultury, zejména jejich organizace a animace.

M

Jsi aktivní člověk a rád měníš věci kolem sebe? Chceš se podílet na řízení neziskových organizací a poznat jak zlepšit služby poskytované veřejným sektorem? Nebo máš vlastní nápad a váháš jak na to? Pak máme pro Vás skvělou profesní volbu! Tvořte s námi projekty, služby a akce pro veřejnost a zároveň pomáhejme druhým rozvíjet své okolí i během studia. Naučte se orientovat v systému sociálních služeb, jak využít v praxi fundraising, crowdfunding nebo moderní způsoby řízení neziskovek. Díky nám můžete založit i svou vlastní organizaci nebo zlepšit své podnikatelské dovednosti. Rozvíjejte své zkušenosti nejen v oblasti sociálních služeb, ale i v oblasti řízení organizací nebo například aktivit v mezigeneračních týmech. V rámci programu Management v sociálních službách Vám nabízíme nejen zázemí pro rozvoj Vašich dovedností v neziskové a sociální sféře, ale i spolupráci s našim komunitním centrem Archa, našim zkušeným týmem odborníků z řad neziskových organizací, sociálních podniků či veřejných institucí v regionu. My všichni jsme totiž jeden tým! S námi pochopíte, že společensky zodpovědný byznys má v 21. století opravdu smysl.
Jsi aktivní člověk a rád měníš věci kolem sebe? Chceš se podílet na řízení neziskových organizací a poznat jak zlepšit služby poskytované veřejným sektorem? Nebo máš vlastní nápad a váháš jak na to? Pak máme pro Vás skvělou profesní volbu! Tvořte s námi projekty, služby a akce pro veřejnost a zároveň pomáhejme druhým rozvíjet své okolí i během studia. Naučte se orientovat v systému sociálních služeb, jak využít v praxi fundraising, crowdfunding nebo moderní způsoby řízení neziskovek. Díky nám můžete založit i svou vlastní organizaci nebo zlepšit své podnikatelské dovednosti. Rozvíjejte své zkušenosti nejen v oblasti sociálních služeb, ale i v oblasti řízení organizací nebo například aktivit v mezigeneračních týmech. V rámci programu Management v sociálních službách Vám nabízíme nejen zázemí pro rozvoj Vašich dovedností v neziskové a sociální sféře, ale i spolupráci s našim komunitním centrem Archa, našim zkušeným týmem odborníků z řad neziskových organizací, sociálních podniků či veřejných institucí v regionu. My všichni jsme totiž jeden tým! S námi pochopíte, že společensky zodpovědný byznys má v 21. století opravdu smysl.
Navazující magisterský studijní program se věnuje přípravě inženýrů se znalostmi systémového přístupu a aplikačního využití informačních a komunikačních technologií se zaměřením na jejich uplatnění v různých typech podniků a organizacích. V navazujícím studiu si prohloubíte své znalosti a dovednosti v oblasti informačních systémů a informačních technologií. Osvojíte si zkušenosti umožňující analyzovat, navrhovat, realizovat a provozovat informační a komunikační systémy v těsné návaznosti na výpočetní systémy a počítačové sítě. Budete schopni zvládat řešit složité úkoly aktuální informatické praxe, realizovat potřebné analýzy, formulovat závěry a z nich vyplývající rozhodnutí, a to i v podmínkách neúplné nebo omezené informace.
Navazující magisterský studijní program se věnuje přípravě inženýrů se znalostmi systémového přístupu a aplikačního využití informačních a komunikačních technologií se zaměřením na jejich uplatnění v různých typech podniků a organizacích. V navazujícím studiu si prohloubíte své znalosti a dovednosti v oblasti informačních systémů a informačních technologií. Osvojíte si zkušenosti umožňující analyzovat, navrhovat, realizovat a provozovat informační a komunikační systémy v těsné návaznosti na výpočetní systémy a počítačové sítě. Budete schopni zvládat řešit složité úkoly aktuální informatické praxe, realizovat potřebné analýzy, formulovat závěry a z nich vyplývající rozhodnutí, a to i v podmínkách neúplné nebo omezené informace.
Možná máte sen vybudovat a řídit vlastní firmu. Zároveň chcete proniknout do tajů moderních informačních technologií, informačních systémů, počítačových sítí a dalších metod současné informatiky. Pak se tedy přihlaste ke studiu programu Manažerská informatika, který v ideálním poměru kombinuje ekonomickou, manažerskou a informatickou problematiku. Studijní oboru můžete studovat v prezenční nebo kombinované formě studia. Vzhledem k zaměření fakulty je obor směrován zejména do segmentu malých a středních firem.
Možná máte sen vybudovat a řídit vlastní firmu. Zároveň chcete proniknout do tajů moderních informačních technologií, informačních systémů, počítačových sítí a dalších metod současné informatiky. Pak se tedy přihlaste ke studiu programu Manažerská informatika, který v ideálním poměru kombinuje ekonomickou, manažerskou a informatickou problematiku. Studijní oboru můžete studovat v prezenční nebo kombinované formě studia. Vzhledem k zaměření fakulty je obor směrován zejména do segmentu malých a středních firem.
Všichni o marketingu mluví, ale kdo ví ?o čem to doopravdy je?? Vy to budete vědět, když si zvolíte náš profesně orientovaný studijní program Marketing. Studium je postavené na hlubším propojení s praxí a jeho cílem je především praktická příprava na budoucí povolání. Oproti akademickým studijním programům se potkáte s větším počtem odborníků z praxe, kteří budou dohlížet na vaše vlastní projekty. O reklamě a elektronickém obchodě tak nebudete jen slýchávat na přednáškách, ale sami si je v rámci praktické výuky seminářů vyzkoušíte vytvořit. Naučíte se fotit produkty i události, dozvíte se které nástroje použít při tvorbě webové stránky, jak nastavit propagaci na sociálních sítích nebo jak využívat marketingové a komunikační nástroje v offline a v online prostředí a vhodně oslovit zákazníka. Svět se točí kolem zákazníka a jeho potřeb a každý z nás je zákazník a spotřebitel. V týmových zadáních pak budete rozvíjet kreativitu, která je v marketingové praxi tolik žádaná. Chcete mít všechny tyto dovednosti a využívat je ve své profesi? Pak je náš program pro vás správná volba!
Všichni o marketingu mluví, ale kdo ví ?o čem to doopravdy je?? Vy to budete vědět, když si zvolíte náš profesně orientovaný studijní program Marketing. Studium je postavené na hlubším propojení s praxí a jeho cílem je především praktická příprava na budoucí povolání. Oproti akademickým studijním programům se potkáte s větším počtem odborníků z praxe, kteří budou dohlížet na vaše vlastní projekty. O reklamě a elektronickém obchodě tak nebudete jen slýchávat na přednáškách, ale sami si je v rámci praktické výuky seminářů vyzkoušíte vytvořit. Naučíte se fotit produkty i události, dozvíte se které nástroje použít při tvorbě webové stránky, jak nastavit propagaci na sociálních sítích nebo jak využívat marketingové a komunikační nástroje v offline a v online prostředí a vhodně oslovit zákazníka. Svět se točí kolem zákazníka a jeho potřeb a každý z nás je zákazník a spotřebitel. V týmových zadáních pak budete rozvíjet kreativitu, která je v marketingové praxi tolik žádaná. Chcete mít všechny tyto dovednosti a využívat je ve své profesi? Pak je náš program pro vás správná volba!
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Bakalářské studium aplikované fyziky specializované na monitorování životního prostředí je určeno všem, kteří mají ambice zabývat se ve své budoucí profesi racionálním posuzováním stavu a vývoje životního a pracovního prostředí. Na základě ucelené průpravy ve fyzikálních a informatických disciplínách se seznámíte s metodami měření a monitorování fyzikálních veličin popisujících životní a pracovní prostředí, typicky těch spojených s ovzduším, vodami a půdami a jejich znečištěním. Naučíte se monitoringu environmentálních jevů souvisejících s akustikou, vibracemi a elektromagnetickým polem. Jako absolventi budete schopni samostatné i týmové práce a adaptace na konkrétní problematiku.
Posluchači se seznámí v kurzech fyziky, matematiky a monitorování životního prostředí s fundamenty fyzikálních disciplín aplikovatelných v oblasti monitorování a ochrany životního prostředí a s principy měření vybraných fyzikálních veličin charakterizujících životní prostředí a nezbytných k jeho monitorování. Získají základní znalosti v oblasti působení antropogenních faktorů na jednotlivé složky životního a pracovního prostředí, ekosystémy a lidské zdraví. Budou seznámeni s fyzikálními vlastnostmi atmosféry, zvládnou základy matematického modelování některých fyzikálních procesů znečištění ovzduší, vod a půd a hodnocení kvality ovzduší, vod a půd. Dále budou seznámeni se základy veřejné správy, jejími aplikacemi při ochraně životního prostředí a s příslušnou legislativou. Významnou složkou studia je zvládnutí výpočetní techniky při měření fyzikálních veličin charakterizujících životní prostředí, aby absolventi byli schopni kvalifikovaně používat při monitorování a ochraně životního prostředí moderní měřící techniku, včetně návrhů, realizace a provozování složitých měřících systémů umožňujících sběr a zpracování dat.
1. Připravit samostatné tvůrce audiovizuálních děl, kteří budou rozumět komunikované problematice především z oblasti fyziky/astrofyziky. Část studentů bude směřovat svou tvorbu ke komunikaci a popularizaci vědy. 2. Absolventi studia budou schopni pořídit vlastní filmový materiál, fotografie, zvukové nahrávky a budou umět tyto materiály dokončit ve finální audiovizuální (multimediální) produkt. 3. Kvalitní příprava na samostatnou profesionální práci s multimediální technikou a efektivní spolupráci s umělci, vědci a dalšími specialisty v široké oblasti multimediální tvorby. Absolventi budou schopni samostatně zvládnout zejména řemeslnou stránku realizace audiovizuálních děl nejrůznějších žánrů (film, rozhlas, multimediální pořad, pořady pro sférické projekce apod.). Budou rozumět obsahu tvůrčích děl a budou o něm schopni s odborníky komunikovat a budou schopni aplikovat kritické myšlení a porozumět podstatě problematiky také z fyzikálního hlediska. 4. Připravit studenty na navazující studium fyziky nebo navazující studium uměleckých programů v oblasti multimédií a audiovize. 5. Připravit studenty v rámci výuky také na možnost, zapojit se již během studia do tvorby populárně naučných pořadů v rámci významných vědecko-výzkumných projektů. Pracovníci Ústavu fyziky jsou například spoluřešiteli a členy týmu Centra excelence Alberta Einsteina pro gravitaci a astrofyziku (projekt excelence GAČR 14-37086G).

N

V rámci studijního programu Němčina si vytvoříte základ pro úspěšnou kariéru jazykovědce, tlumočníka, překladatele či projektového manažera v oblasti kultury, vzdělávání nebo turismu. Osvojíte si němčinu na vysoké úrovni (B2-C1), seznámíte se s německým jazykovým systémem, německou literaturou a německou kulturou. V rámci prakticky zaměřených předmětů se naučíte tvořit akademické, administrativní i obchodní texty. Prohloubíte své komunikační dovednosti. Budete moci strávit jeden nebo dva semestry na některý našich partnerských univerzit a rozvinout své interkulturní kompetence. Už během studia se budete moci zapojit do vědecké činnosti, podílet se na projektech a jezdit na konference.
V rámci studijního programu Němčina si vytvoříte základ pro úspěšnou kariéru jazykovědce, tlumočníka, překladatele či projektového manažera v oblasti kultury, vzdělávání nebo turismu. Osvojíte si němčinu na vysoké úrovni (B2-C1), seznámíte se s německým jazykovým systémem, německou literaturou a německou kulturou. V rámci prakticky zaměřených předmětů se naučíte tvořit akademické, administrativní i obchodní texty. Prohloubíte své komunikační dovednosti. Budete moci strávit jeden nebo dva semestry na některý našich partnerských univerzit a rozvinout své interkulturní kompetence. Už během studia se budete moci zapojit do vědecké činnosti, podílet se na projektech a jezdit na konference.
Studijní program Němčina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni B2 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích německy mluvících zemí. Němčina pro odbornou praxi zároveň přesahuje rámec oblasti vzdělávání v programu Filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na lepší uplatnitelnost na pracovním trhu. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle připravenosti jazykové také připraveni pro práci v hospodářské sféře v nejširším slova smyslu. Podstatný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaného vzdělání (znalosti, dovednosti, postoje) v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je prostřednictvím spolupráce se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a pomoci naplnit strategické cíle univerzity v prioritní oblasti ?3. Vztahy k vnějšímu prostředí?. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN (Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů v bloku Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo ještě lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.
Studijní program Němčina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni B2 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích německy mluvících zemí. Němčina pro odbornou praxi zároveň přesahuje rámec oblasti vzdělávání v programu Filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na lepší uplatnitelnost na pracovním trhu. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle připravenosti jazykové také připraveni pro práci v hospodářské sféře v nejširším slova smyslu. Podstatný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaného vzdělání (znalosti, dovednosti, postoje) v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je prostřednictvím spolupráce se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a pomoci naplnit strategické cíle univerzity v prioritní oblasti ?3. Vztahy k vnějšímu prostředí?. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN (Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů v bloku Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo ještě lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.
Cílem studia je získat komplexní filologické vzdělání v oblasti germanistiky. Důraz je kladen nejen na komplexní vhled do struktury a zákonitostí německého jazyka a budování odborné filologické kompetence, ale také získání komunikačních schopností, které umožňují organické spojení teoretické a praktické složky jazykovědného vzdělání. Dalším cílem je získání vědomostí o vývoji a rozmanitých podobách německy psané literatury a získání dovednosti v oblasti interpretace literárního textu. Důraz je přitom kladen na kulturní pluralitu, která je nepřehlédnutelným charakteristickým rysem starších i nových německy psaných literárních textů. V neposlední řadě je studium věnováno překladatelským disciplínám a kontrastivnímu pohledu na jazyk, stejně jako didaktickým disciplínám s ohledem na rozšíření profilu absolventa a zvýšení kvality připravenosti absolventa pro vstup na trh práce. Na dosažení stanovených cílů pozitivně působí mezinárodní spolupráce s německými a rakouskými univerzitami v rámci partnerských smluv, stipendijních programů Studienbörse Germansitisk, DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) a ÖAD (Österreichischer Austauschdienst) a programu Erasmus+, které umožňují absolvovat část studia v zahraničí.
Cílem studia je získat komplexní filologické vzdělání v oblasti germanistiky. Důraz je kladen nejen na komplexní vhled do struktury a zákonitostí německého jazyka a budování odborné filologické kompetence, ale také získání komunikačních schopností, které umožňují organické spojení teoretické a praktické složky jazykovědného vzdělání. Dalším cílem je získání vědomostí o vývoji a rozmanitých podobách německy psané literatury a získání dovednosti v oblasti interpretace literárního textu. Důraz je přitom kladen na kulturní pluralitu, která je nepřehlédnutelným charakteristickým rysem starších i nových německy psaných literárních textů. V neposlední řadě je studium věnováno překladatelským disciplínám a kontrastivnímu pohledu na jazyk, stejně jako didaktickým disciplínám s ohledem na rozšíření profilu absolventa a zvýšení kvality připravenosti absolventa pro vstup na trh práce. Na dosažení stanovených cílů pozitivně působí mezinárodní spolupráce s německými a rakouskými univerzitami v rámci partnerských smluv, stipendijních programů Studienbörse Germansitisk, DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) a ÖAD (Österreichischer Austauschdienst) a programu Erasmus+, které umožňují absolvovat část studia v zahraničí.

O

Studijní plán specializace Obecná matematika.

P

Cílem studijního programu (dále SP) je poskytnutí vysokoškolského vzdělání v oblasti vzdělávání Historické vědy, v oboru historie se specializací na památkovou péči. Studijní program zdůrazňuje specifický historický kontext, s nímž se odborná památková péče v České republice musí vyrovnat. SP reaguje na nedostatek odborných profesionálních pracovníků, kteří by disponovali jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednostmi, jež by odpovídaly rozsahu problematiky daném agendami příslušných odborů krajských, městských, místních a obecních úřadů, povinností církví vůči památkám, zejména v případě římskokatolické církve (vzhledem k ustanovení funkce diecézních konzervátorů a vikariátních stavebních techniků) a židovské náboženské obce, a tak byli schopni reagovat na rozmanitost památkového fondu českých zemí. SP představuje památkovou péči v historickém kontextu jako činnost překračující horizont servisu památkám, daným běžnou agendou příslušného orgánu státní správy a Národního památkového ústavu. Památková péče je chápána jako historicky a teoreticky zdůvodněná aktivita, jejíž základ tkví v historii, dějinách umění a dalších společenskovědních disciplínách. Vedle teoretického zaměření, ukotveného ve sféře historie, pomocných věd historických a příbuzných oborů (dějiny hmotné kultury, archeologie, muzeologie), získá absolvent zkušenosti s praktickým prováděním péče o kulturní dědictví, čemuž odpovídá zapojení odborníků z praxe, kteří disponují znalostmi a zkušenostmi, získanými v praktickém výkonu památkové péče v různých jejích podobách (evidence a dokumentace památek, legislativa a organizace, komunikace s vlastníky památek apod.). Studenti získají praktické dovednosti potřebné k následnému profesnímu uplatnění v rámci odborné praxe vykonávané v památkové, případně příbuzné paměťové instituci.
Chcete pracovat v managementu firmy? Nebo máte nápad na zajimavý byznys a chcete ho zrealizovat? Podniková ekonomika a management je trefa do černého. V bakalářském studiu vám poodkryjeme svět fungování ekonomiky a naučíme vás, co to vlastně podnikání je a co obnáší. Zaměříme se také na proces přípravy nového produktu od základní myšlenky až po jeho uvedení na trh, marketingové akce na podporu jeho prodeje, distribuci k zákazníkovi, realizaci nápadů na jeho zlepšení, až po řízení celého portfolia produktů a samotné firmy. Neopomeneme vás naučit, jak tyto činnosti vykonávat efektivně, jak technicky zpracovat data pro výhodná rozhodnutí, monitorovat konkurenci, jak využít technologie a sociální sítě a získat na svou stranu kolegy v práci. Po absolvování bakalářského studia budete připraveni naskočit do byznysu nebo se můžete rozhodnout ponořit se do této problematiky hlouběji a seznámit se například s fungováním velkých globálních firem v navazujícím studiu.
Chcete pracovat v managementu firmy? Nebo máte nápad na zajimavý byznys a chcete ho zrealizovat? Podniková ekonomika a management je trefa do černého. V bakalářském studiu vám poodkryjeme svět fungování ekonomiky a naučíme vás, co to vlastně podnikání je a co obnáší. Zaměříme se také na proces přípravy nového produktu od základní myšlenky až po jeho uvedení na trh, marketingové akce na podporu jeho prodeje, distribuci k zákazníkovi, realizaci nápadů na jeho zlepšení, až po řízení celého portfolia produktů a samotné firmy. Neopomeneme vás naučit, jak tyto činnosti vykonávat efektivně, jak technicky zpracovat data pro výhodná rozhodnutí, monitorovat konkurenci, jak využít technologie a sociální sítě a získat na svou stranu kolegy v práci. Po absolvování bakalářského studia budete připraveni naskočit do byznysu nebo se můžete rozhodnout ponořit se do této problematiky hlouběji a seznámit se například s fungováním velkých globálních firem v navazujícím studiu.
Navazujícím magisterský studijní obor Podniková ekonomika a management student získá hlubší porozumění v oblastech strategického řízení finančních operací, mezinárodního marketingu a obchodu, manažerské práce s finančními výkazy, podnikání, mezinárodních daňových systémů nebo manažerské ekonomice. Dále posune své schopnosti práce v týmu a dovednosti řešit složité problémy různými metodami, které na fakultě vyučujeme. Obor je více zaměřen na mezinárodní rozměr podnikatelské činnosti díky současnému intenzivnímu propojování ekonomik v globálním měřítku. Absolvent tak kromě titulu inženýr získá hravě pozici v nadnárodní firmě. V rámci studia si lze zvolit specializace Marketing a obchod, Podnikání, Finance podniku nebo Účetnictví a daně.
Chcete pracovat v managementu firmy? Nebo máte nápad na zajimavý byznys a chcete ho zrealizovat? Podniková ekonomika a management je trefa do černého. V navazujícím stupni se seznámíte s prací v mezinárodním týmu ve firmách, se zvláštnostmi mezinárodních projektů, investic a hodnotou, která je smyslem jejich existence. Budeme se detailně věnovat marketingovým kampaním, úspěchu různých značek a poodkryjeme fungování byznysu v digitálním světě. Po ukončení studia se budete schopni sebevědomě ucházet o práci ve velkých firmách nebo pokračovat ve studiu v našem doktorském programu.

V

Možná máte představu, že práce ve veřejném sektoru je pouze pro ?lůzra?, který neuspěl v soukromém sektoru a že jeho náplní práce není nic jiného než vyřizování haldy papírů, razítkování či odpovídání na stížnosti nespokojených občanů. Opak je však pravdou a moderní veřejný sektor nabízí spoustu příležitostí k vlastní kreativitě, využívání nejmodernějších technologií či kariérnímu růstu doprovázeného vysokým platovým ohodnocením. Takže, zapomeňte na zažitý stereotyp nudného, neochotného a špatně placeného úředníka a pojďte s námi objevit pozoruhodný svět moderního veřejného sektoru, jenž výrazně zasahuje do našeho každodenního života. V průběhu studia se dozvíte nejen to, jak funguje veřejná správa, jaké dopady na veřejný sektor má naše členství v Evropské unii či jak jsou přerozdělovány evropské dotace, ale získáte i celou řadu odborných znalostí a praktických dovedností potřených k odpovídajícímu uplatnění na trhu práce.
Možná máte představu, že práce ve veřejném sektoru je pouze pro ?lůzra?, který neuspěl v soukromém sektoru a že jeho náplní práce není nic jiného než vyřizování haldy papírů, razítkování či odpovídání na stížnosti nespokojených občanů. Opak je však pravdou a moderní veřejný sektor nabízí spoustu příležitostí k vlastní kreativitě, využívání nejmodernějších technologií či kariérnímu růstu doprovázeného vysokým platovým ohodnocením. Takže, zapomeňte na zažitý stereotyp nudného, neochotného a špatně placeného úředníka a pojďte s námi objevit pozoruhodný svět moderního veřejného sektoru, jenž výrazně zasahuje do našeho každodenního života. V průběhu studia se dozvíte nejen to, jak funguje veřejná správa, jaké dopady na veřejný sektor má naše členství v Evropské unii či jak jsou přerozdělovány evropské dotace, ale získáte i celou řadu odborných znalostí a praktických dovedností potřených k odpovídajícímu uplatnění na trhu práce.
Navazující magisterské studium oboru Veřejná ekonomika a správa nabízí prohloubení doposud získaných znalostí a dovedností, což vás bude předurčovat k výkonu vyšších manažerských funkcí nejen ve veřejném sektoru. Budete umět plánovat příjmy a výdaje obcí, krajů a státu a rovněž hodnotit jejich hospodaření. Získáte schopnosti aplikovat nástroje pokročilejší ekonomické analýzy v podmínkách veřejného sektoru. Nespornou výhodou je, že výuku zajišťují na základě individuálního a přátelského přístupu nejen kvalifikovaní členové Katedry ekonomie a veřejné správy, ale i experti z praxe, kteří mají přehled o aktuálním dění, problémech a trendech ve veřejné správě.
Navazující magisterské studium oboru Veřejná ekonomika a správa nabízí prohloubení doposud získaných znalostí a dovedností, což vás bude předurčovat k výkonu vyšších manažerských funkcí nejen ve veřejném sektoru. Budete umět plánovat příjmy a výdaje obcí, krajů a státu a rovněž hodnotit jejich hospodaření. Získáte schopnosti aplikovat nástroje pokročilejší ekonomické analýzy v podmínkách veřejného sektoru. Nespornou výhodou je, že výuku zajišťují na základě individuálního a přátelského přístupu nejen kvalifikovaní členové Katedry ekonomie a veřejné správy, ale i experti z praxe, kteří mají přehled o aktuálním dění, problémech a trendech ve veřejné správě.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Nalezeno záznamů: 77