Doručování písemností a podávání žádostí ve studijní agendě - změny od 1.9.2025

  • Hana Šimečková
  • 28.08.2025
Od 1. září 2025 dochází ke změně doručování písemností i podání ve studijní agendě.

Vážené studentky, 

vážení studenti,

 

dovolujeme si Vás upozornit, že s účinností od 1. září 2025 dochází s ohledem na nové znění čl. 25 Statutu Slezské univerzity v Opavě k výrazné změně v doručování písemností a formě podání k univerzitě (resp. fakultě, ústavu).

 

Doručování písemností studentům a osobám s přerušeným studiem od 1. 9. 2025

Univerzita doručuje studentům a osobám s přerušeným studiem písemnosti v řízeních podle § 54b a § 68 zákona o vysokých školách  prostřednictvím informačního systému univerzity.

Toto doručování platí i v ostatních případech rozhodování o právech a povinnostech studentů. Tedy v případech písemností týkajících se studijní agendy. 

V těchto případech není univerzita povinna doručovat písemnosti do datové schránky

 

Písemnost doručovaná prostřednictvím informačního systému univerzity je doručena okamžikem, kdy se po zpřístupnění písemnosti účastníku řízení (studentovi, osobě s přerušeným studiem) v elektronickém informačním systému univerzity účastník řízení do uvedeného systému přihlásí. Nepřihlásí-li se do něj ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy mu byla písemnost v elektronickém informačním systému zpřístupněna, považuje se tato písemnost za doručenou posledním dnem této lhůty.

 

V ostatních případech, neuvedených výše, se písemnosti doručují prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb nebo datovou schránkou. Doručování datovou schránkou má přednost. (Toto se týká např. uznání zahraničního vzdělání dle § 89 zákona o vysokých školách).

 

Podání k univerzitě, jejím fakultám a vysokoškolským ústavům od 1. 9. 2025

Student nebo osoba s přerušeným studiem může činit podání k univerzitě, jejím fakultám a vysokoškolským ústavům pouze v elektronické podobě prostřednictvím informačního systému univerzity. Takové podání se považuje za podepsané.

 

Podání je učiněno jeho potvrzením v informačním systému univerzity. 

 

Student nebo osoba s přerušeným studiem vybere v aplikaci Úřadovna možnost Zavedení úkonu Podání nové žádosti za moji osobu výběrem konkrétní agendy, případně v aplikaci Moje úřadovna klikne na tlačítko "Podání nové žádosti" a dále pokračuje na výběr konkrétní agendy.

 

 

V případě dotazů se obracejte na Vaše studijní oddělení

***

Ing. Hana Šimečková

Oddělení pro studijní a sociální záležitosti / Slezská univerzita v Opavě / rektorát