Slezská univerzita
v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné vyhlašuje soutěž pro
studenty českých a slovenských středních škol. Zájemci se mohou zúčastnit libovolného počtu kategorií.
Soutěžit mohou jednotlivci či dvojice studentů.
Odbornou esej je možno
zasílat elektronicky na adresu: labudkova@opf.slu.cz.
Soutěž probíhá od 1. listopadu do 16. prosince 2022. V každé kategorii budou vyhodnoceny tři nejlepší eseje, jejichž autoři budou odměněni věcnými cenami. O vítězích jednotlivých kategorií bude rozhodovat tříčlenná porota složená z odborníků v dané oblasti.
Zasláním
soutěžní eseje uděluje autor pořadatelům soutěže právo na zveřejnění
práce nebo její části na webových stránkách fakulty, a to včetně jména
autora a názvu studované školy. Pořadatelé soutěže mají právo zveřejnit
jméno autora a název studované školy všech oceněných prací a právo
zveřejnit fotografie či jiné audiovizuální záznamy pořízené při
předávání cen autorům oceněných prací.
Výsledky budou vyvěšeny na webové stránce fakulty, a to v termínu nejpozději do 15. ledna 2023. Výherci i ostatní soutěžící obdrží zprávu o výsledcích e-mailem. Termín předání cen vítězům bude upřesněn.
Inflace v letošním roce zasáhla ekonomiky po celém světě a Česko patří dokonce k zemím s nejvyšší inflací v Evropě. Inflace 18 % představuje nejvyšší úroveň za posledních 30 let. Stále více lidí tak hledá odpověď na otázky, jak naložit se svými financemi, aby dopady inflace zmírnili. Určité kroky lze činit na straně příjmů, výdajů i v rozhodování o umístění úspor. Zkuste v eseji představit, jak byste se k rodinným financím v současné době postavili vy.
Do odpovědného cestování můžeme například zařadit jak respektování navštíveného místa, jeho obyvatel, ochranu životního prostřední, přírodních a kulturních hodnot a zároveň se nesmí zapomenout na zajištění prospěchu místních obyvatel. Ale nejdůležitější otázka zní, proč je v dnešní době tak důležité cestovat odpovědně a využívat ekologickou dopravu? Kterou dopravu můžeme zařadit za ekologicky šetrnou? Co vše by měl mít turista na paměti při svých cestách, aby co nejméně trpělo životní prostředí?
Sociální sítě představují rozsáhlé virtuální prostory, v rámci, kterých působí celá řada uživatelů. V běžném životě jsou vesměs všichni uživatelé sociálních sítí zákazníky různých kamenných nebo elektronických, resp. internetových obchodů. V dané souvislosti se tedy naskýtá otázka, jak, do jaké míry a jakými způsoby lze konvertovat rozsáhlý zákaznický potenciál v prostředí sociálních sítí do realizace konkrétních obchodních transakcí různého typu? Najděte odpověď, zbohatněte a poraďte nám, jak na to.
POZOR! Esej zasílejte v rozsahu max. 2 stránek formátu A4, velikost písma 12, řádkování jednoduché. Nezapomeňte uvést vaše jméno a příjmení, název školy, email a telefonní číslo.