Slezskou univerzitu na tomto setkání reprezentovali prorektoři prof. Ing. Daniel Stavárek, Ph.D. (Steering Committee a WP5) a doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D. (WP3), dále pan děkan doc. RNDr. Ing. Roman Šperka, Ph.D. (Steering Committee) a proděkani Ing. Jana Šimáková, Ph.D. (WP3) a RNDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (WP4). Jednotlivé pracovní skupiny (Work Packages) pak zastupovali Ing. Tomáš Pražák, Ph.D. (WP2), Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (TIGs a WP3), Ing. Petr Korviny, Ph.D. (WP5), Ing. Petra Daníšková (WP6), Ing. Irena Szarowská, Ph.D., MPA (WP7), Mgr. Barbora Hamplová (WP8, STARS EU Communication), Mgr. Anna Novák Šefraná (WP1, STARS EU Office) a Bc. Kristína Novotná (Student Board).
Slezská univerzita je lídrem pracovní skupiny WP5, která se
zabývá rozvojem kampusu aliance STARS EU, zejména pak postupným budováním jeho
digitální části. Zástupci všech aliančních partnerů tak v Brémách diskutovali
různé modelové scénáře rozvoje a jejich případné výhody a nevýhody. Byly
stanoveny klíčové elementy digitálního kampusu, jako je napojení na webovou
stránku prostřednictvím portálu, způsob přihlašování a autorizace, platforma
pro zajištění výuky, videokonferenční aplikace, modul pro spolupráci napříč
aliancí nebo repozitář dat a publikací v rámci iniciativy otevřená věda. Pro
každý element digitálního kampusu byla určena pracovní skupina, která se bude v
následujících měsících intenzivně zabývat možnými řešeními.
Pracovní skupina WP2 se soustředila na jednotlivé body
přípravy aktivit FutureLab a LivingLab a jejich organizaci. Diskutovalo se také
o důležitém aspektu zapojení studentů do aktivit FutureLab a hledání způsobů,
jak studenty napříč univerzitami motivovat k účasti, a to formou společného
předmětu tematicky zaměřeného na rozvoj podnikání a podnikavosti. Byly
zodpovězeny důležité otázky ohledně spolupráce se stakeholdery, včetně
regionálních a podnikatelských subjektů, a také toho, jaké formy LivingLab jsou
v praxi nejvíce rozvinuté.
Pracovní skupina WP3 Curriculum Lab se zaměřila na nastavení
procesů pro realizaci a implementaci společných kurzů, mikrocertifikátů a
studijních programů. Diskuse přinesla také nové podněty od zástupců tematických
skupin (TIGů) i studentů. Klíčovým bodem bylo propojení jednotlivých úkolů v
rámci pracovní skupiny a definování základních pojmů a procesů, které
zjednoduší implementaci společných partnerských projektů.
Jedním z významných aspektů setkání bylo také aktivní
zapojení studentů do jednání pracovních skupin, kdy měli příležitost sledovat
průběh diskusí a přijímání důležitých rozhodnutí. Zájem studentů o jednotlivá
témata projektu otevírá možnosti pro jejich větší zapojení do projektu.
Setkání v Brémách bylo stěžejním nejen pro prohloubení
spolupráce mezi jednotlivými zástupci pracovních skupin, ale také pro jejich
vzájemné propojení a objasnění společných cílů vývoje STARS EU.