- Michal Stoklasa
- pem
- 06.06.2024
- Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
V časopise E+M vyšel článek našeho kolegy doc. Klepka ve spoluautorství s Lukášem Tóthem z výzkumné agentury Behavio. Název „Till death do us part. Do customers cheat on brands?“ naznačuje, že se autoři zaměřili na věrnost zákazníků ke značkám. Konkrétně se autoři podívali na značky v kategorii piva a sycených nápojů. V porovnání s některými teoriemi zákaznické loajality pánové na datech od téměř tří a půl tisíce zákazníků zjistili, že výhradní loajalita jedné značce téměř neexistuje a většina zákazníků rozděluje svou spotřebu mezi několik značek, takzvaný repertoár. Zákazníci jsou tedy polygamní a jejich věrnost je výjimečná. Toto zjištění potvrzuje některé předchozí výzkumy prováděné v jiných produktových kategoriích a trzích. Vědecký časopis E+M Ekonomie a Management se aktuálně nachází ve 3. kvartilu databází Web of Science (SSCI) a Scopus. K publikačnímu výstupu gratulujeme a přejeme další plodnou spolupráci mezi akademickou sférou a podnikatelskou praxí.