Od samého počátku byl předmět obohacen odbornými exkurzemi do regionálních sociálních podniků v Moravskoslezském kraji. Tyto exkurze umožnily studentům navázat kontakt s podniky, seznámit se s jejich historií, předmětem podnikání i důvody, proč se staly sociálními podniky. Studenti tak měli možnost přemýšlet nad konkrétními návrhy, jak by tyto podniky mohli podpořit v jejich dalším rozvoji.
Garantkou předmětu je Ing. Petra Krejčí, Ph.D., která zdůrazňuje, že výuka se zaměřuje nejen na teoretické základy, ale také na praktické otázky, jako je připravovaný zákon o sociálním podnikání, možnosti financování, rozvoj sociálních inovací a trojí užitek – ekonomický, environmentální a sociální.
„Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní přehled o sociálním podnikání v České republice.“ říká Ing. Petra Krejčí, Ph.D. Předmět zahrnuje i pravidelná setkání s odborníky z praxe, kteří sdílejí své zkušenosti a poskytují cenné poznatky přímo z prostředí regionálních sociálních podniků.
Předmět Sociální podnikání si zapisují nejen studenti programu Management sociálních služeb, pro které je povinnou součástí studia, ale také studenti jiných oborů, kteří si ho volí jako volitelný předmět. Rostoucí zájem studentů odráží zvyšující se povědomí o této oblasti. Každoročně přibývá bakalářských prací věnovaných tématu sociálního podnikání, což ukazuje na jeho aktuálnost a důležitost.
Garantka oboru Management v sociálních službách, doc. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D., dodává: „Tento druh podnikání je alternativou pro ty, kteří nechtějí být businessovými dravci, ale chtějí své podnikání směřovat odpovědným směrem. Velmi mě těší, že se zvyšuje počet studentů, kteří se této problematice věnují ve svých bakalářských pracích.“
Díky propojení teorie, praxe a inspirace od odborníků přispívá předmět Sociální podnikání ke komplexnímu rozvoji studentů a jejich přípravě na smysluplné a odpovědné podnikání. Více se o předmětu můžete dočíst také na webu České sociální podnikání.