Studenti Slezské univerzity oceněni za propagaci Česka v zahraničí

  • Lenka Přečková
  • 16.05.2025
Studenti Obchodně podnikatelské fakulty Slezské univerzity v Karviné získali prestižní ocenění za svou práci na projektu Czech Trips, který vznikl ve spolupráci s americkou televizí Czech-American TV. Jejich výstupy pomáhají prezentovat Českou republiku milionům diváků po celém světě. Ocenění studentům osobně předal producent a ředitel televize John Honner.

Czech-American TV už více než 22 let přináší divákům v USA a po celém světě pořady o České republice, které pomáhají šířit její dobré jméno a kulturní povědomí v zahraničí. Kromě spolupráce s českými regiony a městy navazuje partnerství i s univerzitami a vzdělávacími institucemi. Na tomto poli dlouhodobě spolupracuje i se Slezskou univerzitou v Opavě, Obchodně podnikatelskou fakultou v Karviné.

„Projekt Czech Trips a spolupráce s Czech-American TV pro mě byly významnou osobní zkušeností, která mi umožnila nejen rozvíjet své dovednosti, ale také přispět k realizaci velmi užitečné věci. Mohla jsem si vyzkoušet mé organizační schopnosti, uplatnit moji kreativitu a zároveň podpořit spolužáky v jejich vlastním rozvoji. Spolupráce s Johnem Honnerem byla velmi inspirativní, jeho zápal a nadšení pro tento projekt byly velkou motivací, a proto s ním ráda spolupracuji. Přínos tohoto projektu jistě ocení zahraniční turisté, kteří chtějí poznat Českou republiku a jednotlivé kraje,“ uvedla Magdaléna Pecinová oceněná vedoucí tohoto studentského projektu.

Miroslava Kostková, vyučující na Katedře cestovního ruchu a volnočasových aktivit na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné se k projektu vyjádřila takto: „Spolupráce s Czech-American TV skvěle funguje již několik let. Společně pracujeme na tématech bakalářských prací a zadáních seminárních prací. Naši studenti se mohou zapojit do smysluplných projektů, které nezůstanou jen mezi zdmi fakulty, mají praktickou přidanou hodnotu a potenciál podnítit zvýšení návštěvnosti Česka. Tato praxe studentům dává velmi cenné zkušenosti práce se zahraničním médiem, zároveň si mohou zlepšit své jazykové, odborné a technické dovednosti, což jim v budoucnosti pomůže v uplatnění na pracovním trhu. Studentům gratuluji k jejich úspěchu a těším se na další společné projekty.“

Předávání ocenění se osobně zúčastnil John Honner, americký producent českého původu a ředitel CATVUSA. Ten ocenil přínos studentů Slezské univerzity a zdůraznil význam spolupráce s českými vysokými školami: „S Czech-American TV spolupracují čeští studenti už řadu let a jejich práce významně napomáhá přispívat k propagaci České republiky v zahraničí. Od roku 2003 jsme odvysílali více téměř 1 600 půlhodinových televizních epizod a na našem webu je k dispozici přes 2 000 stran v angličtině věnovaných české kultuře, historii a turistickým atrakcím. Projekt Czech Trips, na kterém se podíleli studenti Slezské univerzity, je skvělým příkladem toho, jak mohou mladí lidé svou kreativitou pomáhat představit krásy naší země zahraničním divákům. Studenti zde měli možnost připravovat výlety po zajímavých místech, které mohou návštěvníci využit při jejich cestách po České republice. Těším se na další spolupráci a nové nápady, které společně realizujeme v budoucnu,“ uvedl John Honner.

Projekt Czech Trips je součástí vzdělávacích pořadů CATVUSA, které zasahují více než 7 milionů domácností po celém světě. Studenti Slezské univerzity se tak zařadili mezi talentované tvůrce, kteří přispívají k mezinárodní propagaci české kultury a turismu.