Realizaci projektu zajišťuje odborný řešitelský tým, který staví na pilířích předešlé úspěšné spolupráce v rámci obdobně laděných projektových záměrů. Do nich členové týmu angažovali žáky, rodiny žáků, školy a školská zařízení, se kterými nadále jsou ve vzájemné spolupráci. Výsledkem dlouhodobého výzkumného monitoringu problematiky školské inkluze je soubor vědeckých monografií vydaných v poslední době na Slezské univerzitě v Opavě.
(Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze, Kaleja M., 2015
Dítě předškolního věku v prostředí sociální exkluze, Kolaříková M., 2018
Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy, Adamus P., 2015
Vybrané faktory komunikační kompetence žáků v primárním vzdělávání, Zezulková E., 2015
Etnografie školy jako edukační realita současnosti, Kaleja M., Zezulková E., Adamus P., Mühlpachr P., 2015
Rozšířit řečiště hlavního vzdělávacího proudu, Stanoev M., Janák D., 2015