Každý z 52 dílů se věnuje jednomu z klíčových témat audiovizuální produkce: od svícení a kamery přes střih, postprodukci, zvuk a technologii až po produkční práci či vybavení. Krátké video formáty o délce 40–65 sekund mají především edukativní charakter, ale nechybí jim lehkost, humor či ironie. „Natáčení studenty bavilo, našli v něm nadsázku i humor. U některých témat se možná vysvětlení zjednodušuje, ale i to je součástí záměru – otevřít diskuzi a vtáhnout diváky do dění,“ uvádí vedoucí práce projektu.
Na tvorbě se podílela následující skupina současných studentů a absolventů MMT:
Projekt se natáčel více než čtvrt roku. Některá videa bylo nutné přetáčet, protože autor na začátku hledal rovnováhu mezi připraveností a improvizací. „Nakonec se ukázalo, že lépe funguje precizní scénář – moderátoři pak mohli pracovat s jasným textem a soustředit se na výraz a přirozenost projevu,“ popisuje Hrodek ve své práci. Výsledkem je autentická a živá série, která srozumitelně přibližuje principy multimediální tvorby širokému publiku.
Seriál ememté však není jen souborem videí. Součástí projektu vznikl také design manuál, který shrnuje vizuální identitu a metodiku tvorby, aby mohli další studenti na práci plynule navázat. V letním semestru snad vznikne další sérii videí, která na úspěšný koncept naváže.
„Je skvělé, že máme takto ucelený materiál krátkých videí, který dokáže zaujmout potenciální studenty a současně prezentovat náš obor. Projekt má obrovský přesah – propojuje výuku, praxi i kreativitu studentů,“ dodává produkční oboru Ivana Martáková.
Seriál ememté tak představuje nový způsob, jak mladým tvůrcům přiblížit svět audiovize. Zároveň ukazuje, že studenti Multimediální tvorby nejen ovládají moderní nástroje komunikace, ale umí skrze ně inspirovat a učit druhé – s humorem, nadhledem a profesionálním výsledkem.
Jednotlivé díly jsou veřejně dostupné na sociálních sítích (Instagram, Facebook) oboru Multimediální tvorba.