Zjistíte, jak se bránit manipulaci, rozpoznávat kognitivní zkreslení a jak média formují dětskou psychiku. Budeme zkoumat spojení emocí s racionálním myšlením a odhalíme, jak funguje neuromarketing.
Na inspirativní přednášky odborníků, kteří vám ukážou mozek z různých úhlů pohledu. Připojte se k nám a objevte fascinující svět lidské mysli!
Pondělí 10. března, 13.00 - 14.00 hod., Malý sál
Přednášející: Mgr. Dagmar Sohrová
Přednáška se zaměřuje na principy tréninku paměti a ukazuje, že mozek lze posilovat stejně jako svaly. Účastníci se dozvědí, proč je důležité paměť pravidelně trénovat a jaké mýty a fakta se pojí se stárnutím mozku. Zjistí, jak proces zapamatování funguje, proč někdy zapomínáme a co lze udělat pro to, aby si mozek uchoval svou vitalitu. Součástí přednášky je představení osvědčených metod a technik, které pomáhají efektivně procvičovat paměť a usnadňují zapamatování. Posluchači získají praktické tipy, jak drobnými změnami v každodenním životě podpořit svou mentální svěžest a zlepšit soustředění. Přednáška nabídne inspiraci k tomu, jak pracovat se svou pamětí, zvýšit si sebevědomí a najít radost v neustálém objevování nových věcí – bez ohledu na věk.
Úterý 11. března, 15.00 - 16.00 hod., Malý sál
Přednášející: Ing. Radka Bauerová, Ph.D.
Tato přednáška odhaluje, jak marketingoví specialisté ovlivňují chování spotřebitelů nejen krátkodobě, ale i dlouhodobě, s cílem budovat loajalitu ke značce, zvyšovat frekvenci nákupů a přeměňovat neuživatele v aktivní zákazníky. Klíčovou otázkou je, proč lidé kupují to, co kupují – dopověď se skrývá v hlubokých procesech mozku, které zpracovávají podněty z reklam, značek či cenových nabídek. Přednáška se opírá o průlomové studie neuromarketingu včetně experimentu mapujícího, jak se při pohledu na výrobek aktivuje tzv. „systém odměn“ a naopak při zobrazení ceny se spustí aktivita insuly – oblasti spojené s bolestí a negativními emocemi. Kombinací těchto dvou protikladných reakcí mozek vypočítává čistou hodnotu produktu, kterou si vysvětlíme na příkladech. Dále se zaměříme na to, jak jsou spotřebitelé ovlivňováni prostřednictvím kontrastu a relativní hodnoty. Ukážeme si příklady, kdy jemná změna v prezentaci nabídky (např. struktura cenového balíčku) dramaticky mění nákupní rozhodnutí. Rovněž vysvětlíme, jak naše vnímání ovlivňuje design produktů a reklam – od rozostřeného periferního vidění až po účinek lidského obličeje, který upoutá pozornost a zvyšuje atraktivitu nabídky. Cílem přednášky je poskytnout hluboký vhled do neurovědních principů, které leží za nákupním rozhodováním, a vybavit účastníky nástroji pro kritickou analýzu marketingových přístupů. Tyto poznatky jsou klíčové pro lepší porozumění vlastním rozhodovacím procesům v každodenním životě.
Úterý 11. března, 16.00 - 17.00 hod., Malý sál
Přednášející: Jakub Šrámek
V rámci této přednášky zjistíme, co vlastně závislost je, jak vypadá její digitální podoba a jak ji rozpoznat u sebe i ostatních. Následně se seznámíme s pomůckami a způsoby, jak s digitální závislostí pracovat a omezit její dopady na náš život. Přednáška je strukturována v neformálním vzdělávacím stylu, můžete tedy očekávat skupinový dialog, sdílení osobních zkušeností a názorů mezi účastníky a aktivity zaměřené na praktické seznámení se s možnými řešeními digitální závislosti.
Úterý 11. března, 17.00 - 18.00 hod., Malý sál
Přednášející: doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
V přednášce se zaměříme na to, jak v našem mozku vznikají emoce, proč jsou pro naše rozhodování nepostradatelné a jak se v něm odehrává souhra mezi emocemi a racionálním myšlením. Projdeme vývojové stádium mozku od jeho nejstarších částí, tzv. plazího mozku, až po vysoce rozvinutý neokortex a osvětlíme, jak se postupně vyvíjela naše schopnost prožívání emocí i racionální analýzy. Zaměříme se především na limbický systém, který je klíčový pro vznik emocí a formování našeho chování jako spotřebitelů: ukážeme si, proč se při nákupních rozhodnutích často řídíme pocity, i když si myslíme, že jsme čistě racionální. Vysvětlíme fungování kontinuálního procesu vjem – rozhodování – akce a zdůrazníme, jak do něj vstupují naše emoce. Nakonec se naučíme rozpoznávat projevy emocí a lépe je identifikovat v běžném životě, abychom dokázali činit uvědomělejší volby. Díky přednášce získáte praktické nástroje pro to, abyste se stali lepšími spotřebiteli, kteří umějí využívat jak emocionální, tak i racionální aspekty rozhodování.