Celý den byl založen na metodě Learning by Doing, která byla aplikována v každé fázi aktivit. Tato metoda se ukázala jako velmi přínosná, protože studenty bavilo reálně něco tvořit a zapojovat kreativitu při hledání řešení. Učení praxí jim umožnilo nejen pochopit teorii, ale také si ji okamžitě vyzkoušeti. Studenti tak měli možnost rozvíjet svou podnikavost a učit se novým dovednostem prostřednictvím praktických úkolů.
Během projektového dne se studenti rozdělili do týmů, aby společně tvořili podnikatelské záměry pomocí stavebnice. Následně tyto nápady detailně definovali pomocí Lean Canvas. Zaměřili se na definování problémů, hledání řešení, cílové zákazníky a další důležité aspekty, které jim pomohly pochopit, jak důležité je prozkoumat každou část nápadu, aby byl realizovatelný. Vytváření podnikatelských záměrů bylo pro studenty nejen výzvou, ale i zábavou, která rozvíjela jejich schopnosti tvořit a spolupracovat.
Závěrečná část dne byla věnována poznání a tréninku Elevator Pitch. Studenti prezentovali své nápady před ostatními a součástí této aktivity byla také práce s trémou, která bývá častým nepřítelem studentů. Vysvětlili jsme si, proč je prezentování důležité a jak ho trénovat, protože v budoucnosti jej budou potřebovat nejen v pracovním životě, ale i při dalších studijních příležitostech. Součástí prezentování byla také práce s chybou. Studenti se učili, že chyba není něco, čeho by se měli bát, ale je to cenná zkušenost, kterou lze využít k dalšímu zlepšení.
Projektový den byl hodnocen jako velmi úspěšný jak studenty Inovativního podnikání, tak i studenty Obchodní akademie. Když jsme se jich na závěr zeptali, co si z dnešního dne odnášejí, nejčastější odpověď zněla: „Chyba je kámoš.“ Studenti Obchodní akademie se ukázali jako velmi šikovní a my se již těšíme na další společně strávené hodiny, kde budeme pokračovat v rozvoji jejich podnikavosti a dovedností.