Způsob trávení volného času je velmi individuální a souvisí s prioritami každého jedince, ale i s dalšími faktory a činiteli. Specifickou skupinou tvoří děti a žáci romského etnika, kteří mají odlišný postoj k trávení volného času, vyplývající ze sociálního postavení rodin, nedostatečného vzdělání rodičů, z rodinných tradic a aktivit, nízké motivace rodiny k různým koníčkům, vliv má také počet sourozenců, výchovný styl ad. Tyto okolnosti ovlivňují vývoj dítěte a hrají velkou úlohu také v tom, jak začne postupně trávit samostatně a svobodně svůj volný čas. Děti romského etnika nejsou (nejen z výše uvedených důvodů) častěji motivovány k tomu, aby trávily volný čas kvalitně a smysluplně. Často dochází už v mladším školním věku ke vzniku a fixaci rizikových projevů chování, které se později prohlubují. Snahy pedagogů o jejich zmírnění nebo případnou eliminaci jsou málo efektivními.
Cílem projektu je podpora vědy a výzkumu a výzkumných aktivit studentů navazujícího magisterského studia Speciální pedagogiky. Výzkumné šetření bude zaměřeno na tyto dílčí aktivity:
Projekt je orientován na podporu vědy a výzkumu a výzkumných aktivit studentů navazujícího magisterského studia Speciální pedagogiky. Výzkumné šetření bude zaměřeno na intervenci v oblasti všestranného osobnostního rozvoje dětí a žáků romského etnika prostřednictvím jejich pravidelného zapojení do volnočasových aktivit. Kvalitní trávení volného času pozitivně ovlivňují kvalitu života a úspěšnou sociální integraci. Projekt je svým obsahem zaměřen na podporu začleňování a posilování postavení Romů v České republice.