WORKSHOP III : INTERAKTIVNÍ PROGRAM ROZVOJE SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ ŽÁKŮ
Cílem workshopů organizovaných v rámci projektu s názvem „Praktický model primární prevence rizikového chování ve školách“, ev. č. PRCH-IP-organizace_0040/2021 je posílit kompetence pedagogů v oblasti prevence rizikového chování žáků prostřednictvím aplikace Interaktivního programu rozvoje sociálních dovedností žáků.
V termínech 4.11. a 23.11. 2021 byl realizován v partnerských institucích (ZŠ a MŠ Ostrava – Zábřeh, Kosmonautů 15, ZŠ T.G. Masaryka, Opava) Workshop III pod vedením lektorů Mgr. et Mgr. Andrey Silberové a PhDr. Nory Gavendové.
Účastníkům workshopu byl předložen přehled komplexní péče o děti a žáky s poruchami chování s akcentem na uplatnění kognitivně behaviorální terapie. Pedagogové byli seznámeni s diagnostickými doménami nejčastěji se vyskytujících poruch chování a pozornost byla věnována možnostem a limitům pedagogů, psychologů a terapeutů při jejich řešení. Byla diskutována efektivita kognitivně behaviorálních postupů uplatňovaných ve školním i mimoškolním prostředí se zaměřením na režimová opatření, monitoring, pozitivní posilování žádoucího chování, nácvik podle vzoru, expoziční terapie, behaviorální smlouvy, vyhasínání, žetonové hospodaření, zaplavení, tvarování, práce s rodiči. Obsahem interaktivní části byl rozbor kazuistik, diskuse a relaxace.
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
hlavní řešitelka projektu