Studenti se seznámili s náplní práce dobrovolníků

  • Adéla Pluhaříková
  • 17.04.2025
Na půdě Fakulty veřejných politik (FVP) proběhlo ve čtvrtek 17. dubna mezigenerační setkání dobrovolníků, které připravily pod vedením Mgr. Šárky Honové, Ph.D., studentky Ústavu speciální pedagogiky. Cílem bylo sdílet různorodé zkušenosti, inspirovat studenty a ukázat, jak může dobrovolnictví měnit životy.
Autor: PR oddělení

Setkání zahájila svým příspěvkem doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D., která představila dobrovolnictví na fakultě a nedávný vznik nové expertní skupiny, která se bude dlouhodobě věnovat dobrovolnictví na Slezské univerzitě. Dále poukázala, že fakulta podporuje a formuje prostor pro rozvoj angažovanosti mezi studenty.

Následovaly osobní zkušenosti studentek Ústavu speciální pedagogiky. „To, že jsem začala s dobrovolnictvím, mě zavedlo až na naši fakultu. Jsem ráda, že mohu pomáhat lidem, kteří to potřebují,“ řekla studentka Aneta Kubaláková, která již třetím rokem působí jako dobrovolnice u neziskové organizace ADRA.

V průběhu akce vystoupili i zástupci Studentské unie a Change The SU, kteří představili své studentské organizace, které na Slezské univerzitě působí. „Naše fakulta dobrovolnictví studentů dlouhodobě podporuje. Jsem ráda, že je o něj stále větší zájem a studenti se mu aktivně věnují u různých neziskových organizací,“ uvedla děkanka FVP Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D. 

Záchranář a canisterapeut Mgr. Radek Červenka z organizace ARIS, z. s., seznámil posluchače se svým působením ve středisku záchranných psů a canisterapií. Ta je metodou pozitivního psychosociálního a fyziorehabilitačního působení na potřebné osoby prostřednictvím speciálně vedeného a cvičeného psa. Dále poukázal na konkrétní příklady, jak se dobrovolníci mohou podílet na pomoci lidem v krizových situacích a že taková pomoc může mít trvalý pozitivní dopad.

Setkání bylo skvělou příležitostí pro propojení různých generací, které sdílely své zkušenosti a inspirovaly se navzájem. FVP tak pokračuje ve své podpoře dobrovolnické činnosti a vytváří prostor pro studenty, kteří se chtějí nad rámec výuky zapojovat.