Autor: Mgr. Lada Dobrovolná
Loni před Vánocemi získalo Dětské centrum Čtyřlístek první pomůcky, které stimulují hmat či sluch u malých klientů se zrakovým postiženým. Ty začaly na základě výzvy proděkanky pro studijní a sociální záležitosti Mgr. Marty Kolaříkové, Ph.D. vyrábět posluchači studijních programů Speciální pedagogika, Sociální patologie a prevence a Edukační péče o seniory.
Více informací najdete ve zprávě zde.
V uplynulých dnech putovaly do Čtyřlístku, které je fakultním pracovištěm, další pomůcky. Ty vytvořila studentka 3. ročníku Speciální pedagogiky Veronika Hendrichová.
„Čtyřlístek jsem znala z mé předchozí odborné praxe, na kterou vzpomínám moc ráda. Všichni pracovníci tam byli velmi přátelští a empatičtí a přála jsem si navázat s nimi další spolupráci. Po zkouškovém období jsem si konečně našla čas připojit se k tvořivé výzvě a pustila se do práce,“ řekla s úsměvem Veronika Hendrichová a pokračovala: “Jako první jsem vyrobila látkového hada, který slouží ke stimulaci hmatu a rozvoji jemné motoriky. S jeho ušitím mi pomohla maminka přítele. Jednotlivé díly jsou pospojovány různými způsoby pro procvičování základních dovedností, jako je zapínání zipu, knoflíků či zavazování tkaniček“.
Z plastových vajíček, které naplnila různým materiálem, třeba čočkou, solí či těstovinami, pak studentka vytvořila zvukové pexeso. To při hře, jejímž principem je najít správnou dvojici, pomáhá s rozvojem sluchové diferenciace, ale i paměti či pozornosti. Posledním výrobkem je pexeso hmatové. Papírové kartičky, na nichž jsou nalepeny pěnové samolepky, stimulují hmat, rozvíjí jemnou motoriku, paměť i představivost.
Všechny pomůcky minulý týden převzala vedoucí rehabilitačního stacionáře Šárka Chládková Kirchnerová, která nešetřila slovy díků.
„Doufám, že pomůcky najdou využití v praxi a pomohou stimulovat smysly nejen dětem se zrakovým postižením. Jejich výroba mě moc bavila, takže pokud se v praxi osvědčí, ráda vytvořím další,“ uzavírá Veronika Hendrichová.