4 152
Monografie
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – STANJA BRDAR, J. – KOČÍ, J. Češství v nás: České školství a jeho vliv na zachování české národní identity v Chorvatsku. Praha: Nadace Nadání Josefa, Marie a Zdeňky Hlávkových, 2020.
BARTEČEK, I. – KOČÍ, J. – KOČÍ, V., a kol. Po českých stopách na Daruvarsku. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – MÁČALOVÁ, J. – SKOTÁKOVÁ, J., a kol. Mýty a pověry v každodennosti obyvatel ukrajinského Polesí a Zakarpatí. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015.
Kapitola v knize
KOČÍ, J. – BARTEČEK, I. Dvě stě let asimilaci navzdory. Mezi minulostí a budoucností české menšiny v Chorvatsku. In BROUČEK, S., a kol. Česká republika a diaspora: co bylo a co bude? Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2019, s. 213–219.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – KOČÍ, J. Edukace se zaměřením na soudobou problematiku multikulturalismu. In CICHÁ, M., a kol. Pedagogická antropologie v podmínkách současné školy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017.
MÁČALOVÁ, J. Projevy magie a víry v pověry ve vztahu k smrti a pohřbívání na konci 19. století. In ŠPATENKOVÁ, N., a kol. O posledních věcech člověka. Praha: Galén, 2014, s. 241–247.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – MÁČALOVÁ, J. Historická antropologie. In CICHÁ, M., a kol. Integrální antropologie. Praha: Triton, 2014, s. 319–326.
Článek v recenzovaném časopise
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – KOČÍ, J. Příběh 1 340 dětí evakuovaných do České republiky za války v Chorvatsku. Slovanský přehled, 2020, roč. 106, č. 2. (SCOPUS)
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – KOČÍ, J. „Ta naše písnička česká“ – hranice emického přístupu v terénním výzkumu. AntropoWebzin, 2019, č. 1–2, s. 25–36.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – KOČÍ, J. Čeští a moravští učitelé v Chorvatsku – nezpracovaná kapitola krajanského školství. Paidagogós, roč. 2019, č. 2, s. 78–103.
KOČÍ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Národní identita chorvatských Čechů. Česká antropologie, 2019, roč. 69, č. 1–2, s. 11–14.
KOČÍ, J. Novinově vydavatelská instituce Jednota a její význam pro poznání minulosti a současnosti Čechů v Chorvatsku. Historica Olomucensia, 2019, č. 56, s. 159–169.
KOČÍ, J. – KOČÍ, V. V upomínku Čechů v Chorvatsku: analýza krajanského památníku z počátku 20. století. Historica Olomucensia, 2018, č. 54, s. 123–134.
MÁČALOVÁ, J. Vztah českých a polských žáků k odlišným etnicko-kulturním skupinám (komparativní studie). E-Pedagogium, 2017, č. III, s. 140–148.
CICHÁ, M. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – MÁČALOVÁ, J. Formování inkluzivního prostředí na české škole jako priorita pedagogické antropologie. Anthropologia integra, 2017, roč. 8, č. 1, s. 29–37.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – CICHÁ, M. – MÁČALOVÁ, J. Values and Attitudes Orientation of Czech Teachers and Students Focusing on Accepting or Rejecting the Otherness of Cultural and Ethnic Minorities. Pedagogická orientace, 2016, roč. 26, č. 4, s. 677–694.
CICHÁ, M. – MÁČALOVÁ, J. – MORAVCOVÁ, B. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – PROKEŠ, M. – ROUBÍNKOVÁ, M. Romové očima pedagogů základních a středních škol. AntropoWebzin, 2016, č. 1–2, s. 21–30.
CICHÁ, M. – MÁČALOVÁ, J. – MORAVCOVÁ, B. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – ROUBÍNKOVÁ, M. Role učitele při implementaci multikulturního vzdělávání do školních kurikul. Civilia, 2016, roč. 7, č. 1, s. 59–79.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – CICHÁ, M. – MÁČALOVÁ, J. Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách. Studia paedagogica, 2016, roč. 21, č. 3, s. 63–79.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – MÁČALOVÁ, J. – CICHÁ, M. – MORAVCOVÁ, B. Migrace, integrace a česká škola. Paidagogós, roč. 2016, č. 1, s. 70–89.
CICHÁ, M. – MÁČALOVÁ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – SKOTÁKOVÁ, J. Dvojí tvář Ukrajiny. Okouzlený svět ukrajinského Polesí a Zakarpatí v konturách černobylské katastrofy. Culturologia, 2015, roč. 4, č. 2, s. 50-55.
CICHÁ, M. – MÁČALOVÁ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – SKOTÁKOVÁ, J. Nábožensko-mytologické představy obyvatel ukrajinského Polesí a Zakarpatí na příkladu víry v revenanty. Česká antropologie, 2015, roč. 65, č. 1, s. 11–18.
MÁČALOVÁ, J. Pověry a lidové čarování na konci 19. století. Historica Olomucensia – Supplementum II, 2014, s. 163–179.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – MÁČALOVÁ, J. Limity českého pojetí multikulturní výchovy. Sociální pedagogika, listopad 2014, roč. 2, č. 2, s. 62–72.
Článek v zahraničním časopise
MÁČALOVÁ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Zachování národní identity chorvatských Čechů. Přehled kulturních a historických, literárních a školských otázek, 2017, č. 35, s. 63–71. (Chorvatsko)
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – MÁČALOVÁ, J. – SKOTÁKOVÁ, J. Víra v čarodějnice a každodenní život obyvatel ukrajinského Polesí a Zakarpatí. Міфологія і фольклор, 1–2/2015, s. 84–95. (Ukrajina)
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – MÁČALOVÁ, J. – SKOTÁKOVÁ, J. Pohanství a víra v tradiční ukrajinské společnosti. Slovenská antropológia, 2014, roč. 17, č. 2, s. 80–87. (Slovensko)
Příspěvek ve sborníku
KOČÍ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. The Beginning of Czech Education in Croatia (1921–1941). In TITREK, O. – AHMADOV, F. – SEZEN-GULTEKIN, G. (eds.). ICLEL 19 Conference Proceeding Book. Sakarya: Sakarya University, 2019, s. 912–916. (Web of Science)
KOČÍ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Czech District Schools in Croatia – Sources of Resistance to Croatization. In TITREK, O. – AHMADOV, F. – SEZEN-GULTEKIN, G. (eds.). ICLEL 19 Conference Proceeding Book. Sakarya: Sakarya University, 2019, s. 906–911. (Web of Science)
KOČÍ, J. České školy v Chorvatsku: výzvy a překážky. In VYHNÁLKOVÁ, P. – PLISCHKE, J. (eds.). Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIII: Začínající učitel v měnící se společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019, s. 53–58.
KOČÍ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Czech Minority School in Croatia during the Civil War in the 1990s. In TITREK, O. – ZEMBRZUSKA, A. – SEZEN-GULTEKIN, G. (eds.). ICLEL 18 Conference Proceeding Book. Sakarya: Sakarya University, 2018, s. 429–432. (Web of Science)
CICHÁ, M. – KOČÍ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Schools and Press – the Two Pillars of Czech National Identity in Croatia. In TITREK, O. – ZEMBRZUSKA, A. – SEZEN-GULTEKIN, G. (eds.). ICLEL 2018 Conference Proceeding Book. Sakarya: Sakarya University, 2018, s. 433–436. (Web of Science)
KOČÍ, J. National Identity of the Czechs in Croatia in the Time of Globalization. In 8th International Conference on Humanities, Psychology and Social Science. Munich: Acavent, 2018, s. 89–93.
MÁČALOVÁ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Czech schools in Croatia and their importance for preserving Czech national identity. In DA SILVA PEREIRA, P. A. – TITREK, O. – SEZEN-GULTEKIN, G. (eds.). ICLEL 17 Conference Proceeding Book. Sakarya: Sakarya University, 2017, s. 49–55. (Web of Science)
MÁČALOVÁ, J. Postoje českých pedagogů k Romům a možnosti jejich změny. In HUSÁR, J. – MACHALOVÁ, M. – HANGONI, T. – KUZYŠIN, B. (eds.). Nová sociálna edukácia človeka IV. Prešov, Prešovská univerzita, 2016, s. 151–157.
PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – MÁČALOVÁ, J. Rozvoj multikulturních kompetencí v přípravě sociálních pracovníků. In MÁTEL, A. – PAVELKOVÁ, J. – JANECHOVÁ, L. (eds.). Aktuální trendy sociální práce (Česko – slovenské perspektivy rozvoje). Příbram, 2016, s. 247–251.
MÁČALOVÁ, J. Přístupy pedagogů k pojetí multikulturní výchovy. In VAŠÍKOVÁ, J. – WIEGEROVÁ, A. (eds.). Studentské fórum XV. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2015, s. 65–76.
MÁČALOVÁ, J. – PREISSOVÁ KREJČÍ, A. Re-prezentace Romů v médiích. In PETRANOVÁ, D. – PRAVDOVÁ, H. – SOLÍK, M. Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma – totey a tabu. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2015, s. 90–106.
MÁČALOVÁ, J. Multikulturalismus ve školní praxi: náhled pedagogů. In HUSÁR, J. – MACHALOVÁ, M. – HANGONI, T. – KUZYŠIN, B. (eds.). Nová sociálna edukácia človeka III. Terapie v pomáhajúcich profesiách. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2014, s. 256–262.
MÁČALOVÁ, J. Multikulturní workshopy očima žáků. In PREISSOVÁ KREJČÍ, A. – ŠVACHOVÁ, I. (eds.). Protipředsudkové vzdělávání v kontextu multikulturalismu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013, s. 187–192.
Studijní text
Kolektiv autorů. Metodika pro realizaci multikulturní výchovy formou zážitkové pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012.