Číslo projektu |
2019-1-PL01-KA203-065205 |
Název projektu |
Interdisciplinarity, multiculturalism, and work with the patient in a non-standard situation in the context of conducting didactic classes in the field of medical sciences and health sciences in Centers of Medical Simulation |
Koordinátor |
|
Partneři |
Slezská Univerzita v Opavě,
Fakulta veřejných politik v Opavě |
Délka trvání |
34 měsíců |
Spolufinancování z programu Erasmus + |
285.563,00 Euro |
Shrnutí projektu:
Cíl: Modernizace edukační nabídky, lepší přizpůsobení potřebám společnosti a ekonomiky spolu se zvýšením kvality vzdělávání, zvýšení atraktivnosti učení ve studijních oborech v rámci medicínských a zdravotnických věd, rozvoj a posilování profesní a vědecké odbornosti studentů, a to s ohledem na zvýšenou poptávku po vzdělání profesionálů v těchto oblastech.
Popis činností: Úkolem mezinárodního týmu, který sestává
z akademických pedagogů a praktiků z České republiky, Polska a
Bulharska, je vypracování společné základny simulačních scénářů, jež by
umožnila vysoce kvalitní přípravu studenta k výkonu profese
v oblastech: komunikace s terapeutickým týmem, vykonávání
zdravotnických procedur se zohledněním multikulturality pacientů, komunikace a
zacházení s pacientem postiženým vzácnou chorobou, vhodného reagování a správného vykonávání standardních medicínských procedur v netypických a
obtížných situacích.
Cílovými skupinami jsou: studenti koordinátora a studenti partnerů, kteří podstupují vzdělávání v oborech
medicínských a zdravotních věd, pedagogové realizující výuku ve výše uvedených
oborech, kteří se chtějí naučit novým dovednostem a procedurám spadajícím do
oblasti zdravotních věd v simulovaných podmínkách nebo chtějí zdokonalovat
ty dovednosti, které již zvládli, cílovou skupinou je rovněž medicínská
veřejnost se zájmem o témata interdisciplinarity a multikulturalismu
v práci s klientem.
Očekávané výsledky: výsledkem práce
bude sjednocení metodologie terapeutických postupů a vypracování optimálních
komunikačních metod interdisciplinárních týmů ve vztahu k pacientům
odlišné kultury, náboženství, pacientů s vzácnou chorobou či pacientů
v nestandardních situacích. Dalším výsledkem bude zavedení a rozšíření
inovačních řešení ve formě příručky. Tým expertů vytvoří také nový předmět
„Postupování terapeutického týmu ve vztahu k pacientům nacházejícím se
v obtížných a nestandardních situacích a ve vztahu k pacientům
kulturně odlišným“ včetně sylabu předmětu. Využití zpracovaných výsledků
v didaktickém procesu zvýší atraktivitu studentů všech partnerů na
národním i mezinárodním pracovním trhu a zjednoduší volnou výměnu studentů i
odborných pracovníků.