Na programu jednání byla kromě otázky jmenování členské základny Výboru a jeho fungování v souladu se statutem a jednacím řádem rovněž informace z jednání RVZRM a z proběhlých akcí dnes již bývalých členů ukončené činnosti Pracovní skupiny pro vzdělávání Romů. Jeden bod programu se dotýkal agendy novely zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a byla prezentována dvě základní témata, kterými se Výbor bude zabývat.
Mgr. Červeňáková ve své prezentaci ve věci školního vzdělávání dětí a žáků upozornila na problémy, které se týkají předškolního a základního vzdělávání a načrtla návrhy opatření. V případě předškolního vzdělávání identifikovala problémy v nastavení spádovosti nebo přístupu rodičů. Ve vztahu k základnímu vzdělávání uvedla jako hlavní problém segregaci, nedostatky v inkluzivním vzdělávání a problémy spjaty se sčítáním romských žáků.
Doc. Kaleja jako předseda seznámil přítomné s problémy k fenoménu vysokoškolského vzdělávání, a to zejména se svou reflexi o stavu školské vzdělávací politiky v systému terciárního vzdělávání se zaměřením na uchazeče o studium, na studenty a na studium romistických/romologických základů v různých formách vzdělávání. Objasnil návaznost na Strategii vzdělávací politiky ČR do r. 2030 a další klíčové dokumenty národní úrovně, včetně provázanosti s dokumenty EU a OP VVV/JAK. Zdůraznil a zdůvodnil kategorizaci čtyř oblastí, na které se jeho téma zaměřuje.