Studentky vytvořily didaktické pomůcky pro rozvoj angličtiny u dětí s SVP

  • Iveta Šupíková
  • 12.12.2025
Studentky 1. a 2. ročníku oboru Speciální pedagogika na Fakultě veřejných politik SU představily v rámci předmětů Special Education I a Special Education II, které vyučuje Mgr. Jana Srovnalová, své závěrečné projekty – autorské didaktické pomůcky zaměřené na rozvoj anglického jazyka u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.

Úkolem bylo vytvořit pomůcku, která bude nejen funkční a pedagogicky smysluplná, ale také přizpůsobená konkrétnímu typu znevýhodnění. Studentky prokázaly vysokou míru tvořivosti, odbornosti i pochopení individuálních potřeb dětí. Jejich práce byla originální a nápaditá.

Vznikly tak například pomůcky jako Talking Cards focused on Speech Therapy, The Word Dice Game, Little English Chatters nebo Mood Cloud – každá z nich zaměřená na jinou oblast rozvoje a na podporu různých typů postižení. Všechny projekty studentky samostatně navrhly i vyrobily, přičemž kladly důraz na individualizaci, motivaci a praktické využití ve vzdělávání.

Pomůcky znovu připomněly, že každé dítě je jedinečné a zaslouží si individuální péči i prostředí, které respektuje jeho potřeby.

Autor: Mgr. Jana Srovnalová