Autor: Mgr. et. Mgr. Andrea Silberová
Účastníci měli možnost získat náhled na konkrétní možnosti řešení problémových výchovně vzdělávacích situací zejména v souvislosti s podpůrným opatřením ve vzdělávání dětí z prostředí romské komunity.
Účastníci se v úvodu seznámili s vymezením podpůrných opatření ve vzdělávání zejména dětí předškolního a mladšího školního věku, kde lze včasnou intervencí a podporou výchovných kompetencí rodičů efektivněji předcházet hlubším dopadům školní neúspěšnosti. Akcentována bude oblast včasného vyhledávání dětí ohrožených školním neúspěchem na samotném počátku vzdělávacího procesu.
Dále byla nastíněna oblast možné efektivní spolupráce mezi školním poradenským pracovištěm, školským poradenským zařízením a sociálními službami zaměřenými zejména na sociálně aktivizační činnosti v rodinách s dětmi.
Cíl workshopu, účastníci:
- získali náhled na konkrétní možnosti řešení problémových výchovně vzdělávacích situací
- porozuměli procesu nastavování a vyhodnocování podpůrných opatření ve vzdělávání u dětí zejména z romské komunity
- posílili své profesní kompetence s interdisciplinárním přesahem
- porozuměli možnostem a limitům poskytování podpůrných opatření
- rozšířili si své dovednosti potřebné k podpoře efektivní integrace romských dětí do majoritní společnosti
