Autoři: studenti 2. ročníku Sociální práce ve veřejné správě v rámci semináře Supervize
V rámci diskuse zaměřené konkrétně na respektující způsoby vzdělávání na naší fakultě se studenti shodli, že chtějí být aktivním, nikoliv pasivním prvkem vzdělávání.
„Respektující
prostředí pro nás znamená získávat znalosti, které přináší rozvoj osobnosti
všech zúčastněných stran. Použijeme-li řeč supervize, pak z pohledu
doprovázených potřebujeme znát cíl, tj. kam jdeme a kde budeme na konci
semestru. Chceme být rozhodujícím parametrem pro volbu způsobu cesty vyučované
hodiny. Respektující prostředí je takové, do nějž můžeme přinést návrh,“ vzkazují studenti a dodávají: „Stávající systém chce mít kontrolu nad našimi životy, je přesvědčen, že ví, jak se má učit a jak nás zkoušet. V respektujícím
prostředí chceme umět myslet kriticky, přemýšlet v souvislostech, mít
možnost vidět věci jinak z pohledu naší generace a přinášet názory, které
budou brány vážně.“