Řešitelé projektu Breaking Fences publikovali odborný článek ve vědeckém časopise Nordic Journal of Nursing Research. Článek se věnuje nutnosti zavedení normkritického a normkreativního přístupu ve vzdělávání budoucích sester. Autoři poukazují na to, že tradiční kurikula často přehlížejí otázky rovnosti a marginalizace, a tím přispívají k reprodukci nerovností ve zdravotní péči.
Článek představuje projekt Breaking Fences, jehož cílem je prostřednictvím nástroje norm-lab rozvíjet u studentů ošetřovatelství schopnost kriticky nahlížet na normy, uvědomovat si vlastní postavení ve strukturách moci a aktivně přispívat k inkluzivní a spravedlivé péči.
Autoři upozorňují, že schopnost budoucích zdravotníků reflektovat předsudky a stereotypy – a zároveň navrhovat alternativní, spravedlivější přístupy – je nezbytná pro zajištění udržitelného a rovného přístupu ke zdravotní péči.
Autoři článku: Susanna H. Arveklev (HV), Ivan Andrés Castillo (HV), Markéta Skalná (SU), Lucia Drotárová (SU), Maria Augusta Veiga – Branco (IPB), Elisabeth Dahlborg (HV), António Meireles (IPB), Kicki Klaeson (HV), Henrik Eriksson (HV).