SOCIÁLNÍ, SPOLEČENSKÉ A SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ PODPŮRNÉ CESTY V ZÁKLADNÍM UMĚLECKÉM SPOLEČNÉM VZDĚLÁVÁNÍ

Mgr. Aleš Bína

Výzkumné centrum pro sociální začleňování,  Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě

Mgr. Monika Jarošová

Základní škola Hurníka, Opava

 

Tematickým rámcem sekce budou aktuální reflexe problematiky současného stavu základního uměleckého vzdělávání, potřeb, vizí a jeho směřování v kontextu dynamických sociálních proměn a nutnosti objektivního hledání adekvátních podpor všech účastníků výchovně vzdělávacího procesu v této oblasti s ohledem na jeho interdisciplinární charakter. Diskutovány budou všechny klíčové aspekty a nové poznatky ovlivňující nástup, průběh a výsledky edukačního procesu, a to jak v rovině teoretické, výzkumné, tak v rovině praktické, podpořené vlastní empirií a reflektující přístupy speciálněpedagogické. Pozornost může být zaměřena rovněž na oblast pedeutologickou, akcentující  profesní přípravu, připravenost a kompetence učitelů uměleckých předmětů (oborů), jakož i na oblast edukativních interakcí či úlohu kurikulárních dokumentů. Cílem sekce je poskytnout prostor pro sdílení a předávání zkušeností a příkladů dobré praxe s využitím všech výstupů vedoucích k pozitivnímu formování žákovy osobnosti a vytvořit podnětné a otevřené prostředí s ambicí přinést nové impulsy v nalézání cest směřujících k jasné a efektivní podpoře účastníků základního vzdělávání v oblasti umělecké, které jim umožní uspět nejen v procesu školní edukace, ale také v oblasti jejich společenského uplatnění.