KLÍČOVÉ PODPŮRNÉ CESTY VE SPOLEČNÉM ZÁKLADNÍM VZDĚLÁVÁNÍ

doc. Mgr. et Mgr. Alena Seberová, Ph.D.,  Mgr. Taťána Göbelová, Ph.D.

Katedra preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty Ostravské univerzity

 

Tematickým zaměřením sekce budou průniky dvou klíčových aspektů základního vzdělávání – vyučování a učení, a to ve všech kontextech teorie, výzkumu a praxe. Podpůrné strategie budeme hledat v oblasti výchovy, vzdělávání a učení žáků všech věkových kategorií rozšířenou o problematiku pedagogicko-psychologické diagnostiky vývoje osobnosti žáka, podmínek, procesů, výsledků a stylů učení. Oblast vyučování může být diskutována z hlediska pedeutologických východisek v podobě profesních kompetencí učitelů, hledání významů a vlivů profesního přesvědčení a motivace jako součásti subjektivního pojetí výuky. Pozornost může být rovněž zaměřena na tematiku plánovaného, realizovaného a hodnoceného kurikula základního vzdělávání s akcentem na výukové strategie nebo hodnocení žáků jako podpůrných mechanismů školní úspěšnosti.