Datum | Název pořádané akce | Místo | Lektorský tým |
Časová dotace |
Prezenčně + distančně |
Přihlášky, dotazy |
---|---|---|---|---|---|---|
20.3.2018 |
Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy | FVP Opava (BN 14) |
PhDr. Petr Adamus, Ph.D., Mgr. Kateřina Janků, Ph.D. |
40 hod. | 8+32 |
Bc. Eva Sladká, e-mail: Eva.Sladka@fvp.slu.cz |
27.4.2018 |
Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi a žáky z odlišného kulturního zázemí |
FVP Opava (BN 14) |
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D. | 40 hod. | 8+32 |
Bc. Eva Sladká, e-mail: Eva.Sladka@fvp.slu.cz |
2. - 4.5.2018 |
Modul pro pedagogické pracovníky pro aplikaci metodiky Začít spolu | FVP Opava (BN 14) |
Step by Step, Praha, lektorky: Mgr. Jana Kargerová, Mgr. Anna Babanová |
40 hod. | 24+16 |
Bc. Eva Sladká, e-mail: Eva.Sladka@fvp.slu.cz |
Datum | Název pořádané akce | Místo | Lektorský tým |
Časová dotace |
Prezenčně + distančně |
Přihlášky, dotazy |
---|---|---|---|---|---|---|
5.3.2018 |
Modul pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního vzdělávání |
ZŠ Ostrava - Stará Bělá |
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., Mgr. Vladimíra Vanková |
40 hod. | 8+32 |
Bc. Zlatuše Krpcová,e-mail: Zlatuse.Krpcova@fvp.slu.cz |
9.4.2018 |
Modul pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního vzdělávání |
Horní Bečva |
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., Mgr. Vladimíra Vanková |
40 hod. | 8+32 |
Bc. Zlatuše Krpcová,e-mail: Zlatuse.Krpcova@fvp.slu.cz |
19.4.2018 | Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy |
Horní Bečva |
PhDr. Petr Adamus, Ph.D., Mgr. Kateřina Janků, Ph.D. |
40 hod. | 8+32 |
Bc. Zlatuše Krpcová,e-mail: Zlatuse.Krpcova@fvp.slu.cz |
25.5.2018 |
Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi a žáky z odlišného kulturního zázemí |
ZŠ Ostrava - Stará Bělá |
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D. | 40 hod. | 8+32 |
Bc. Zlatuše Krpcová,e-mail: Zlatuse.Krpcova@fvp.slu.cz |
Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy byl svými konkrétními tématy zaměřen na edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jeho dílčí části se týkaly edukace žáků s poruchami autistického spektra (PAS), žáků s problémovým chováním, a strategie speciálně-pedagogických terapií a terapeutických metod. Kurzu se zúčastnili učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ a asistenti pedagoga v celkovém počtu 27 účastníků.
Podstatou modulu, který byl rozdělen na prezenční a distanční část bylo seznámení se strategiemi a intervenčními aktivitami, které můžeme v inkluzivním školství využít pro žáky s PAS a také pro žáky s jinými funkčními poruchami a problémovým chováním. Ve druhé části se učitelé a asistenti dozvěděli bližší informaci o využívání terapií v běžném školství a také o specifické metodě Konceptu Snoezelen. Modul vedli společně PhDr. Petr Adamus, Ph.D. a Mgr. Kateřina Janků, Ph.D., kteří se ve svých profesních činnostech věnují výuce speciálně-pedagogických intervencí studentů, včetně teorie i praktických ukázek dané problematiky.
Prezenční výuka byla v průběhu dne vedena také k diskuzi, která se množstvím konkrétních otázek týkala průběhu, procesu a problémům inkluzivního vzdělávání v běžných základních školách. Následně byly představeny pilíře dalších materiálů, které účastníci obdrželi elektronickou formou a jsou předpokladem dalšího vzdělávání. Kurz se setkal s kladným ohlasem zúčastněných.
Ve středu 18. 10. 2017 se uskutečnil pro 16 zájemců z řad pedagogů Kurz pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního vzdělávání. Akce byla organizována v rámci projektu „Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí“ (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239), jehož řešitelem je Slezská univerzita v Opavě. Odbornou garantkou kurzu je doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., která zároveň kurz lektoruje spolu s Mgr. Vladimírou Vankovou.
Kurz probíhal metodou blended learningu (b - learning) založenou na kombinaci standardní prezenční formy výuky s výukou prostřednictvím internetu. Obsahově byl zaměřen na rozvoj specifických znalostí a dovedností, reflektující požadavky inkluzivního vzdělávání. V průběhu kurzu byla věnována pozornost strategickým dokumentům vzdělávací politiky s důrazem na principy a podmínky inkluzivního vzdělávání a vybraným aspektům pedagogické intervence v rámci podpůrných opatření 1. stupně. Účastníci živě diskutovali ožehavá témata inkluzivního vzdělávaní z pohledu pedagogické praxe. Prezentovali zejména své aktuální zkušenosti odrážející změny, které přinesla novela školského zákona a které kladou zvýšené nároky především na didaktické a diagnostické kompetence pedagogů. Dalšími probíranými tématy byly oblasti spolupráce s rodiči, kompetence speciálního pedagoga ve školním poradenském týmu ad. Účastníci kurzu akceptují potřebu maximálního využití vzdělávacího potenciálu každého žáka s ohledem na jeho individuální možnosti a schopnosti, zároveň však zdůrazňují zodpovědný přístup při aplikaci podpůrných opatření. Inkluzivní vzdělávání nelze uskutečňovat bez funkčně nastavených poradenských systémů a mechanismů financování.
Autor: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., odborný garant
Datum | Název pořádané akce | Místo |
---|---|---|
18.10.2017 | Modul pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního vzdělávání | FVP Opava (BN 14) |
24.10.2017 | Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy | FVP Opava (BN 14) |
ZRUŠENO | Modul pro pedagogické pracovníky pro aplikaci metodiky Začít spolu | FVP Opava (BN 14) |
1.12.2017 | Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi a žáky z odlišného kulturního zázemí | FVP Opava (BN 14) |
Datum | Název pořádané akce | Místo |
---|---|---|
20.10.2017 | Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi a žáky z odlišného kulturního zázemí | ZŠ Ostrava - Stará Bělá |
23. - 25.10. 2017 | Modul pro pedagogické pracovníky pro aplikaci metodiky Začít spolu | ZŠ Ostrava - Stará Bělá, Junácká |
21.11.2017 | Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy | ZŠ Ostrava - Stará Bělá |
Hlavním cílem kurzu je prohloubit profesní kompetence v oblastech: Učitel a jeho profesní já, Učitel a jeho žáci se zaměřením na problematiku sociální exkluze ve vztahu ke školní edukaci žáků v širších i v užších kontextech.
Účastníci po absolvování celého kurzu obdrží osvědčení o absolvování kurzu.
Kurz je financován z projektových prostředků OP VVV a je pedagogické veřejnosti nabízen zdarma. Účast v kurzu není podmíněna aktuální participací v projektu, nabídka je platná pro všechny pedagogické pracovníky.
Registraci je nutné provést do 31. 5. 2017 elektronicky na adresu eva.sladka@fvp.slu.cz.
Dříve, než se pedagogičtí pracovníci rozejdou na zasloužený prázdninový odpočinek po jejich náročné práci, byli ochotní se zúčastnit dalšího kurzu v rámci projektu „Přímá a jasná podpora školské inkluze – otázka školy, rodiny, okolí,“ reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239. Kurz byl určen pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi a žáky z odlišného kulturního zázemí a konal se ve dnech 12. - 14. 6. 2017 pod vedením Mgr. Kateřiny janků, Ph.D. Hlavním cílem bylo získat profesní kompetence v oblastech: Učitel a jeho profesní já, Učitel a jeho žáci. Kurz svým obsahem umožnil frekventantům rozšířit si profesní znalosti a dovednosti o problematice sociální exkluze ve vztahu ke školní edukaci žáků v širších i v užších kontextech. Podpořil je v kompetenci plánování výuky, podpory učení, hodnocení a sebehodnocení, budování zdravého sociálního klimatu, efektivně vedené komunikaci s rodiči žáků. Praktické dovednosti účastníci kurzu zúročili v bohaté diskuzi.
Ve dnech 5. - 7. 6. 2017 se v rámci projektu „Přímá a jasná podpora školské inkluze – otázka školy, rodiny, okolí,“ reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239 uskutečnil další z Kurzů pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního vzdělávání, který vedla doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D. Hlavním cílem bylo rozšířit možnosti přístupu ke vzdělání a podpořit co největší využití vzdělávacího potenciálu každého žáka s ohledem na jeho individuální možnosti a schopnosti. Dále porozumět významu aplikace podpůrných opatření pro zajištění maximálně dosažitelného plnohodnotného vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu pro všechny žáky (v inkluzivním vzdělávání). Účastník kurzu bude schopen se mimo jiné orientovat v základních principech efektivního posuzování a uplatňování vhodných podpůrných opatření umožňujících překonání či zmírnění důsledků zdravotních, sociálních, kulturních a jiných osobnostních znevýhodnění žáků. Kurz byl nastaven tak, že teoretická část byla každý den zakončena diskuzí, která vycházela z pedagogické praxe účastněných. Získané poznatky budou jistě velkým přínosem pro jejich pedagogickou práci ve školách.