• Martina Vaculíková
  • projektinkluze
  • 16.10.2018
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

Nabídka workshopů

V rámci projektu Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí se uskuteční následující workshopy:
  • Jan Malatinský
  • projektinkluze
  • 13.08.2018
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

WORKSHOP PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY, SOCIÁLNÍ PRACOVNÍKY A RODIČE K PODPOŘE VZÁJEMNÉ EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE

  • Jan Malatinský
  • projektinkluze
  • 05.04.2018
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

WORKSHOP PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY, SOCIÁLNÍ PRACOVNÍKY A RODIČE K PODPOŘE VZÁJEMNÉ EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE


  • Jan Malatinský
  • projektinkluze
  • 29.01.2018
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

Nabídka kurzů pro pedagogické pracovníky

Přehled nabízených kurzů v Opavě

DatumNázev pořádané akceMísto Lektorský tým

Časová

dotace

Prezenčně +

distančně

Přihlášky,

dotazy

20.3.2018
Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy FVP Opava (BN 14)

PhDr. Petr Adamus, Ph.D.,

Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.

40 hod. 8+32

Bc. Eva Sladká, e-mail:

Eva.Sladka@fvp.slu.cz

27.4.2018

Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi

a žáky z odlišného kulturního zázemí

FVP Opava (BN 14)
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D. 40 hod. 8+32

Bc. Eva Sladká, e-mail:

Eva.Sladka@fvp.slu.cz
2. - 4.5.2018
Modul pro pedagogické pracovníky pro aplikaci metodiky Začít spolu FVP Opava (BN 14)

Step by Step, Praha, lektorky:

Mgr. Jana Kargerová,

Mgr. Anna Babanová

40 hod. 24+16

Bc. Eva Sladká, e-mail:

Eva.Sladka@fvp.slu.cz

Přehled nabízených kurzů v Ostravě a Horní Bečvě

DatumNázev pořádané akceMísto Lektorský tým

Časová

dotace

Prezenčně +

distančně

Přihlášky,

dotazy
5.3.2018

Modul pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního

vzdělávání

ZŠ Ostrava - Stará Bělá

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.,

Mgr. Vladimíra Vanková

40 hod. 8+32

Bc. Zlatuše Krpcová,e-mail:

Zlatuse.Krpcova@fvp.slu.cz

9.4.2018

Modul pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního

vzdělávání

Horní Bečva

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.,

Mgr. Vladimíra Vanková

40 hod. 8+32

Bc. Zlatuše Krpcová,e-mail:

Zlatuse.Krpcova@fvp.slu.cz

19.4.2018 Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy

Horní Bečva

PhDr. Petr Adamus, Ph.D.,

Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.

40 hod. 8+32

Bc. Zlatuše Krpcová,e-mail:

Zlatuse.Krpcova@fvp.slu.cz

25.5.2018

Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi

a žáky z odlišného kulturního zázemí

ZŠ Ostrava - Stará Bělá

doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D. 40 hod. 8+32

Bc. Zlatuše Krpcová,e-mail:

Zlatuse.Krpcova@fvp.slu.cz

  • Jan Malatinský
  • projektinkluze
  • 30.10.2017
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy

Modul pro pedagogické pracovníky pro práci s heterogenitou třídy byl svými konkrétními tématy zaměřen na edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jeho dílčí části se týkaly edukace žáků s poruchami autistického spektra (PAS), žáků s problémovým chováním, a strategie speciálně-pedagogických terapií a terapeutických metod. Kurzu se zúčastnili učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ a asistenti pedagoga v celkovém počtu 27 účastníků.

Podstatou modulu, který byl rozdělen na prezenční a distanční část bylo seznámení se strategiemi a intervenčními aktivitami, které můžeme v inkluzivním školství využít pro žáky s PAS a také pro žáky s jinými funkčními poruchami a problémovým chováním. Ve druhé části se učitelé a asistenti dozvěděli bližší informaci o využívání terapií v běžném školství a také o specifické metodě Konceptu Snoezelen. Modul vedli společně PhDr. Petr Adamus, Ph.D. a Mgr. Kateřina Janků, Ph.D., kteří se ve svých profesních činnostech věnují výuce speciálně-pedagogických intervencí studentů, včetně teorie i praktických ukázek dané problematiky.

Prezenční výuka byla v průběhu dne vedena také k diskuzi, která se množstvím konkrétních otázek týkala průběhu, procesu a problémům inkluzivního vzdělávání v běžných základních školách. Následně byly představeny pilíře dalších materiálů, které účastníci obdrželi elektronickou formou a jsou předpokladem dalšího vzdělávání. Kurz se setkal s kladným ohlasem zúčastněných.


  • Jan Malatinský
  • projektinkluze
  • 23.10.2017
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

Aplikace podpůrných opatření jako nástroj inkluzivního vzdělávání

Ve středu 18. 10. 2017  se uskutečnil pro 16 zájemců z řad pedagogů Kurz pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního vzdělávání. Akce byla organizována v rámci projektu „Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí“ (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239), jehož řešitelem je Slezská univerzita v Opavě. Odbornou garantkou kurzu je doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., která zároveň kurz lektoruje spolu s Mgr. Vladimírou Vankovou.

Kurz probíhal metodou blended learningu (b - learning) založenou na kombinaci standardní prezenční formy výuky s výukou prostřednictvím internetu. Obsahově byl zaměřen na rozvoj specifických znalostí a dovedností, reflektující požadavky inkluzivního vzdělávání. V průběhu kurzu byla věnována pozornost strategickým dokumentům vzdělávací politiky s důrazem na principy a podmínky inkluzivního vzdělávání a vybraným aspektům pedagogické intervence v rámci podpůrných opatření 1. stupně. Účastníci živě diskutovali ožehavá témata inkluzivního vzdělávaní z pohledu pedagogické praxe. Prezentovali zejména své aktuální zkušenosti odrážející změny, které přinesla novela školského zákona a které kladou zvýšené nároky především na didaktické a diagnostické kompetence pedagogů. Dalšími probíranými tématy byly oblasti spolupráce s rodiči, kompetence speciálního pedagoga ve školním poradenském týmu ad. Účastníci kurzu akceptují potřebu maximálního využití vzdělávacího potenciálu každého žáka s ohledem na jeho individuální možnosti a schopnosti, zároveň však zdůrazňují  zodpovědný přístup při aplikaci podpůrných opatření. Inkluzivní vzdělávání nelze uskutečňovat bez funkčně nastavených poradenských systémů a mechanismů financování.

Autor: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., odborný garant

 

Ink1.JPG

 

Ink2.JPG

 

Ink3.JPG

  • Jan Malatinský
  • projektinkluze
  • 15.09.2017
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

Kurz pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi a žáky z odlišného kulturního zázemí (12. - 14. 6. 2017, Opava)

Hlavním cílem kurzu je prohloubit profesní kompetence v oblastech: Učitel a jeho profesní já, Učitel a jeho žáci se zaměřením na problematiku sociální exkluze ve vztahu ke školní edukaci žáků v širších i v užších kontextech.

  • termín konání kurzu: 12. - 14. 6. 2017
  • místo konání kurzu: budova Fakulty veřejných politik Slezské univerzity v Opavě, Bezručovo nám. 14, Opava, učebna C307
  • harmonogram kurzu:
    • 12. 6. 2017 12.00 – 18.30 hod. (30 min. přestávka)
    • 13. 6. 2017 13.00 – 18.00 hod. (30 min. přestávka)
    • 14. 6. 2017 13.00 – 18.00 hod. (30 min. přestávka)
  • obsahová náplň kurzu:
    • Rodinná edukace v sociálně exkludovaném prostředí – socializační procesy, formativní aspekty edukace
    • Školní edukace žáka z prostředí sociální exkluze – socializační procesy, formativní aspekty edukace
    • Školní neúspěch, vnitřní a vnější mechanizmy determinace
    • Rizikové chování žáků – determinanty a procesy
    • Kompetence (speciálního) pedagoga v edukaci žáků z prostředí sociální exkluze.
    • Vzdělávací strategie v edukaci žáků z prostředí sociální exkluze
    • Poradenství v oblasti edukace žáků z prostředí sociální exkluze
    • garant kurzu: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
    • přednášející: Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.

Účastníci po absolvování celého kurzu obdrží osvědčení o absolvování kurzu.

Kurz je financován z projektových prostředků OP VVV a je pedagogické veřejnosti nabízen zdarma. Účast v kurzu není podmíněna aktuální participací v projektu, nabídka je platná pro všechny pedagogické pracovníky.

Registraci je nutné provést do 31. 5. 2017 elektronicky na adresu eva.sladka@fvp.slu.cz.

  • Jan Malatinský
  • projektinkluze
  • 22.06.2017
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

Kateřina Janků vedla další z projektových kurzů

Dříve, než se pedagogičtí pracovníci rozejdou na zasloužený prázdninový odpočinek po jejich náročné práci, byli ochotní se zúčastnit dalšího kurzu v rámci projektu „Přímá a jasná podpora školské inkluze – otázka školy, rodiny, okolí,“ reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239. Kurz byl určen pro pedagogické pracovníky pro práci s dětmi a žáky z prostředí sociální exkluze a dětmi a žáky z  odlišného kulturního zázemí a konal se ve dnech 12. - 14. 6. 2017 pod vedením Mgr. Kateřiny janků, Ph.D. Hlavním cílem bylo získat profesní kompetence v oblastech: Učitel a jeho profesní já, Učitel a jeho žáci.  Kurz svým obsahem umožnil frekventantům rozšířit si profesní znalosti a dovednosti o problematice sociální exkluze ve vztahu ke školní edukaci žáků v širších i v užších kontextech. Podpořil je v kompetenci plánování výuky, podpory učení, hodnocení a sebehodnocení, budování zdravého sociálního klimatu, efektivně vedené komunikaci s rodiči žáků. Praktické dovednosti účastníci kurzu zúročili v bohaté diskuzi.

inkluz1.JPG

 

inkluz2.JPG

 

inkluz3.JPG

 

inkluz4.JPG

  • Jan Malatinský
  • projektinkluze
  • 09.06.2017
  • Fakulta veřejných politik v Opavě

Uskutečnil se další z projektových kurzů

Ve dnech 5. - 7. 6. 2017 se v rámci projektu „Přímá a jasná podpora školské inkluze – otázka školy, rodiny, okolí,“ reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239 uskutečnil další z Kurzů pro pedagogické pracovníky k aplikaci podpůrných opatření jako nástroje inkluzivního vzdělávání, který vedla doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D. Hlavním cílem bylo rozšířit možnosti přístupu ke vzdělání a podpořit co největší využití vzdělávacího potenciálu každého žáka s ohledem na jeho individuální možnosti a schopnosti. Dále porozumět významu aplikace podpůrných opatření pro zajištění maximálně dosažitelného plnohodnotného vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu pro všechny žáky (v inkluzivním vzdělávání). Účastník kurzu bude schopen se mimo jiné orientovat v základních principech efektivního posuzování a uplatňování vhodných podpůrných opatření umožňujících překonání či zmírnění důsledků zdravotních, sociálních, kulturních a jiných osobnostních znevýhodnění žáků. Kurz byl nastaven tak, že teoretická část byla každý den zakončena diskuzí, která vycházela z pedagogické praxe účastněných. Získané poznatky budou jistě velkým přínosem pro jejich pedagogickou práci ve školách.

kurz1.JPG

 

kurz2.JPG

 

kurz3.JPG

 

kurz4.JPG

 

kurz5.JPG