AI pomáhá studentům při psaní akademických prací a projektů

  • Lucie Nožková
  • 18.02.2024
Studentům sociální patologie a prevence může nově při tvorbě akademických prací a projektů pomoci digitální asistent Thesis Mentor (Silesian University). Ten pro ně navrhla pedagožka Ústavu pedagogických a psychologických věd FVP Mgr. Lucia Drotárová, PhD.
Autorka: Mgr. Lada Dobrovolná
Umělá inteligence (AI) je dnes velkým pomocníkem v celé řadě oblastí. S důvěrou ji k vytváření nejrůznějších textů používají také studenti, z čehož samozřejmě jejich vyučující velkou radost nemají. Kvůli pracím vygenerovaným AI, které lze často těžko odhalit, již dokonce některé vysoké školy zrušily bakalářské práce. 
Zakázat studentům používání AI ale nelze. Lepší je tedy hledat její pozitiva, brát ji jako výzvu a příležitost a naučit studenty nástroje AI používat správně. A právě touto cestou jde Fakulta veřejných politik (FVP). 

Studenti sociální patologie a prevence mohou nově využívat digitálního asistenta Thesis Mentor (Silesian University) určeného pro podporu psaní akademických prací a projektů, který navrhla pedagožka Ústavu pedagogických a psychologických věd FVP Mgr. Lucia Drotárová, PhD. 
Nejde přitom o jen o jednoduchého pomocníka pro psaní textů. Asistent poradí při formulaci tématu práce, při výběru jejího zaměření a konzultaci její struktury. Poskytuje podporu v průběhu celého projektu, od definice výzkumných problémů, přes výběr vhodných metodologických přístupů, až po řešení etických otázek a sestavování časového plánu a bibliografie. Dokáže prezentaci vylepšit nebo k textu vytvořit doprovodnou ilustraci. Pomůže s komunikací s vedoucími práce a oponenty a v neposlední řadě i se zpětnou vazbou.