Neznámo přilákalo hodně návštěvníků – protože náš FIDGETING PRO SENIORY, kterému se na ústavu věnuje Dr. Drotárová v rámci studijního programu Edukační péče o seniory, je známý spíše na západ od nás. Proto jsme pro návštěvníky připravili „hru na vysokoškolského učitele“. Návštěvníci se podívali na krátkou, asi tříminutovou prezentaci, která byla puštěna ve smyčce. Dozvěděli se mimo jiné, jak hmatové podněty pomáhají zvládat seniorům pocity úzkosti.
Mohli si u toho taktéž prohlédnout různé vlastnoruční výrobky našich studentů. A pak už byla na řadě akce: Vzít si připravený hodnotící arch, pero, a vyhodnotit, které z připravených výrobků s čísly 1 až 15 se hodí, nebo nehodí, pro ležícího seniora s demencí.
Pokud možno, měli své hodnocení také zdůvodnit. A pak si mohli přijít své hodnocení porovnat s „profesionálem“. K naší radosti lze nejen říci, že aktivitu návštěvníci hodnotili jako zábavnou – což lze soudit nejen podle návštěvnosti a úsměvů zúčastněných, ale i dle jejich ochoty živě diskutovat o svých řešeních a případně o pomoci tohoto typu pro své blízké. Jak vidíte, hodnocení nebyla samozřejmá:
Aktivita byla doplněna o „hmatové studio“, o jehož bezchybný provoz se postarala naše studentka Edukační péče o seniory Martina Hábová.