Zahajovací beseda se studenty - fotodokumentace

Dne 27. 4. 2011 se na Filozoficko-přírodovědecké fakultě, v budově na Masarykově ulici v Opavě, uskutečnila beseda členů projektového týmu s cílovou skupinou studentů. Doc. PhDr. Vratislav Janák, CSc., vedoucí Ústavu archeologie, jako hlavní garant projektu seznámil studenty s obdrženou dotací OP VK. Představil hlavní cíl projektu, kterým je rozšíření studijní nabídky archeologie formou inovací 19 nových studijních předmětů. Dále byli představeni přítomní i nepřítomní členové projektového týmu.

Studentům byla přiblížena struktura inovovaných předmětů a spolupráce s partnerem, kterým je Archaia Olomouc o.p.s. Předmětově nejsilnější je kategorie numismatiky. Byla vyzdvižena kvalita zapojeného specialisty, Mgr. Militkého, který je předním českým odborníkem v oboru antické numismatiky. Vzhledem k exkluzivitě připravovaných předmětů je očekáván vysoký zájem studentů.

Doc. Janák vysvětlil, že inovace jsou složeny z přípravy studijních materiálů a následné vlastní pilotní výuky, která bude probíhat ve dvou semestrech, v zimním semestru 2011/2012 a letním semestru 2011/2012. Dále byl vysvětlen způsob zápisu do jednotlivých předmětů, způsoby povinného dokladování účasti a možnosti úspěšného ukončení.

Studenti dostali prostor k jakýmkoliv dotazům týkajících se projektu a inovované výuky. Dotazy studentů se týkaly např. rozšíření knihovního fondu. Ten bude rozšířen v oblasti numismatiky.

Studenty dále zajímalo zasazení inovovaných předmětů do jednotlivých forem studia, resp. rozdělení předmětů do bakalářského, magisterského a doktorského studia a dále do jednotlivých ročníků.

Mgr. Šedo jako odborný lektor promluvil o různých typech archeologie v ČR a jejího pojetí na Slezské univerzitě v Opavě. Připomenul význam moderních archeologických metod, které se průběžně mění a vyvíjí. Byl zdůrazněn význam propojení studia s praktickými dovednostmi a uplatnění archeologického vzdělání v praxi.

Další dotazy ze strany studentů byly směřovány např. na práci a využití detektorů v archeologické praxi, což je rovněž jednou ze součástí projektu. Mgr. Šedo v krátkosti popsal dosavadní zkušenosti a vysvětlil, že při práci s detektorem je velmi významné správné čtení zvukové stopy reagující rozlišně na různé typy materiálů.

Další setkání proběhne po zveřejnění studijních materiálů na internetu tak, aby mohly být reflektovány připomínky studentů k nově vytvořeným studijním podkladům.