TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

FAKULTA:

A

Angličtina (dvouoborové)

Humanitní studia
Obor je koncipován tak, aby poskytl komplexní filologické vzdělání v oblasti anglistiky a amerikanistiky. Studium v sobě zahrnuje jak složku jazykovědnou, tak i literární. Jazykovědná složka obsahuje předměty uplatňující postupy diachronní lingvistiky, jakož i lingvistiky synchronní. Velmi výrazně se zde uplatňují také kontrastivní postupy poskytující komplexní vhled do struktury a zákonitostí anglického jazyka. Budování odborné filologické kompetence je v průběhu studia neodlučně spjato s komunikační praxí, která umožňuje organické spojení teoretické a praktické složky jazykovědného vzdělání v oblasti anglistiky a amerikanistiky. Literární složka oboru studentům poskytuje komplexní uchopení vývoje a rozmanitých podob anglicky psané literatury. Celý literární blok studia klade důraz na kulturní pluralitu, která je nepřehlédnutelným charakteristickým rysem starších i nových anglicky psaných literárních textů. Jazykovědná i literární složka nabízí kromě povinných předmětů také předměty povinně volitelné, které umožňují prohloubení zájmu o danou oblast a rozšíření znalostí zvolené problematiky.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Angličtina (dvouoborové)

Filologie
Obor je koncipován tak, aby poskytl komplexní filologické vzdělání v oblasti anglistiky a amerikanistiky. Studium v sobě zahrnuje jak složku jazykovědnou, tak i literární. Jazykovědná složka obsahuje předměty uplatňující postupy diachronní lingvistiky, jakož i lingvistiky synchronní. Velmi výrazně se zde uplatňují také kontrastivní postupy poskytující komplexní vhled do struktury a zákonitostí anglického jazyka. Budování odborné filologické kompetence je v průběhu studia neodlučně spjato s komunikační praxí, která umožňuje organické spojení teoretické a praktické složky jazykovědného vzdělání v oblasti anglistiky a amerikanistiky. Literární složka oboru studentům poskytuje komplexní uchopení vývoje a rozmanitých podob anglicky psané literatury. Celý literární blok studia klade důraz na kulturní pluralitu, která je nepřehlédnutelným charakteristickým rysem starších i nových anglicky psaných literárních textů. Jazykovědná i literární složka nabízí kromě povinných předmětů také předměty povinně volitelné, které umožňují prohloubení zájmu o danou oblast a rozšíření znalostí zvolené problematiky.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Aplikovaná informatika

Aplikovaná informatika
Moderní ICT, mobilní a webové aplikace, kybernetická bezpečnost, internet věcí, e-government, drony, robotika a další. Nikoli memorování poznatků, ale výuka systémového myšlení a individuální přístup. Abstrakce, analýza, algoritmizace. Řada volitelných předmětů. Příklady profilací na míru, více či méně technických: (a) Vývoj, správa a bezpečnost pokročilých ICT, (b) Aplikace ICT ve veřejné správě, e-government. Porozumíte fungování počítačových sítí, jejich infrastruktuře a bezpečnosti. Naučíte se používat návrhové a vývojové nástroje, programovat a pracovat s databázemi.Týmově spolupracovat na vývoji a správě informačních systémů a aplikací. Vytvářet a řídit IT projekty v komerční i veřejné sféře, včetně legislativních souvislostí. Aktivně používat oborovou angličtinu, příp. i němčinu.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Aplikovaná informatika

Aplikovaná informatika
Moderní ICT, mobilní a webové aplikace, kybernetická bezpečnost, internet věcí, e-government, drony, robotika a další. Nikoli memorování poznatků, ale výuka systémového myšlení a individuální přístup. Abstrakce, analýza, algoritmizace. Řada volitelných předmětů. Příklady profilací na míru, více či méně technických: (a) Vývoj, správa a bezpečnost pokročilých ICT, (b) Aplikace ICT ve veřejné správě, e-government. Porozumíte fungování počítačových sítí, jejich infrastruktuře a bezpečnosti. Naučíte se používat návrhové a vývojové nástroje, programovat a pracovat s databázemi.Týmově spolupracovat na vývoji a správě informačních systémů a aplikací. Vytvářet a řídit IT projekty v komerční i veřejné sféře, včetně legislativních souvislostí. Aktivně používat oborovou angličtinu, příp. i němčinu.
3 letý / Kombinovaná / Bakalářské

Archeologie

Archeologie
Cílem studijního oboru je vychovávat absolventy zaměřené na pravěkou a středověkou archeologii na bázi teoretických i praktických poznatků, odpovídajících současné úrovni rozvoje vědního oboru. Studium se bude orientovat na pravěkou a středověkou archeologii českých zemí (s nezbytnými přesahy do střední Evropy) a to především z hlediska heuristického. Tato výuka je soustředěna v povinných předmětech a doplněna širokou škálou dalších doplňujících předmětů. Student získává v rámci studia základní znalosti a dovednosti manažerské, technické, informatické, přírodovědné, historické, muzejnické a památkářské a pochopení jejich vzájemných souvislostí v rámci archeologie jako odborné činnosti (nauky), nezbytné znalosti teorie a metod přípravy a realizace archeologického výzkumu a základního zpracování jeho výsledků. Součástí studia je osvojování teoretických konceptů oboru, archeologického klasifikačního systému a jeho náplně (hmotné kultury pravěku a středověku) v rámci středoevropském. V průběhu studia se seznámí s problematikou archeologické památkové péče, tvorby a ochrany archeologických sbírek i zásad jejich využití jako pramenů odborné činnosti i součásti kulturního dědictví.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Archeologie

Archeologie
Cílem studijního oboru je vychovávat absolventy s ucelenou kvalifikací archeologa na magisterské úrovni, zaměřené na pravěkou a středověkou archeologii na bázi teoretických i praktických poznatků, odpovídajících současné úrovni rozvoje vědního oboru. Výuka se opírá ve faktografii i metodice o základ, získaný bakalářským studiem. Důraz se klade na získání základního přehledu o archeologii Evropy, na schopnost nalézat širší chronologické a geografické souvislosti a na historickou interpretaci. Absolventi budou kompetentní ucházet se o doktorské studium oboru archeologie na našich i zahraničních vysokých školách.
2 letý / Prezenční / Navazující

Archeologie (dvouoborové)

Humanitní studia
Cílem studijního oboru je vychovávat absolventy zaměřené na pravěkou a středověkou archeologii na bázi teoretických i praktických poznatků, odpovídajících současné úrovni rozvoje vědního oboru. Studium se bude orientovat na pravěkou a středověkou archeologii českých zemí (s nezbytnými přesahy do střední Evropy) a to především z hlediska heuristického. Tato výuka je soustředěna v povinných předmětech a doplněna širokou škálou dalších doplňujících předmětů.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Astrofyzika

Fyzika
Posluchači oboru Astrofyzika jsou po absolvování základního kursu fyziky a základního kursu matematiky a informatiky vedeni ke zvládnutí základů teoretické fyziky, jež jim umožní pochopit výchozí principy matematického modelování procesů probíhajících ve vesmíru. Významnou složkou studia je využití výpočetní techniky, numerických metod a příprava multimediálních programů, jež absolventům umožní uplatnění v široké škále technicky zaměřených profesí vyžadujících dobré zvládnutí počítačové techniky. Teoretické vzdělání, jež získají, je vede k přesnému myšlení a umožní jim rychlou orientaci i v dalších oborech. Pohled na tento obor trochu JINAK
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Audiovizuální tvorba

Audiovizuální tvorba
2 letý / Prezenční / Navazující

Audiovizuální tvorba

Dramatická umění
Cílem studia je poskytnout ucelené teoretické a praktické vzdělání v oblasti audiovizuální tvorby - napříč žánry, motivovat studenty k vlastní tvůrčí činnosti, zajistit jim nejen možnost konzultace, ale také pravidelné spolupráce s profesionálními tvůrci v profesionálních podmínkách, a dosáhnout tak vysoké míry připravenosti na praktické působení ve všech oblastech audiovizuální, zejména rozhlasové a televizní tvorby, nebo na práci v jiných kulturních a společenských institucích. Obor je strukturován se záměrem prohloubit posluchačovy znalosti z oblasti jazyka, literatury, filmové tvorby, médií. Studijní program proto kromě výuky rozhlasových a televizních žánrů, zahrnuje i přednášky a semináře zaměřené na společenský kontext, masovou komunikaci a kulturu vůbec. Velký důraz se klade na praktickou část výuky.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

B

Bohemistika

Filologie
Cílem studia je poskytnout ucelené teoretické a praktické vzdělání v oboru bohemistika, a to rozšířením kompetencí absolventa v synchronní a diachronní lingvistice a literární vědě. Důraz je kladen na schopnost analýzy, interpretace a tvůrčí práce s rozmanitými druhy textů za pomocí kritického využití a aplikace lingvistických, literárněvědných i estetických metod a teorií.
2 letý / Prezenční / Navazující

C

Computational Physics

Fyzika
The field of study will deepen the knowledge of computer physics. Prepares for application in a number of areas of classical and modern physics, mathematics and informatics; meets the needs of independent scientific work. Provides knowledge of computer modeling of physical processes with knowledge of numerical methods and special mathematical software, preparing for development of software products. In the specialization / field of Computer Science Physics leads to erudite independent creative activities at the border of physics and computer science.
2 letý / Prezenční / Navazující

Computer Science and Technology

Informatika
he Master of Computer Science and Technology degree aims at preparation of fully qualified professionals for design, development, use and maintenance of advanced ICT products. Topics include computer graphics, artificial intelligence techniques, knowledge, expert and multiagent systems, robotics and drones, process management, supercomputing and more. o No text memorizing, but systems thinking and individual approach. o Abstraction, analysis, algorithmization. o Practical topics of diploma theses in collaboration with leading ICT companies. o Scholarships and research participation for talented students. o Expert English knowledge enhancement.
2 letý / Prezenční / Navazující

Česká literatura

Filologie
Bakalářský studijní obor Česká literatura poskytuje ucelené bohemistické vzdělání praktického zaměření. Základem studia je nezbytná znalost české gramatiky, spisovné výslovnosti a stylistiky, kterou si posluchači dále prohlubují v praktických cvičeních. Důležitým nástrojem pro zvládnutí tvůrčí práce s živým jazykem je lingvostylistická analýza literárních textů. Na tyto základní disciplíny navazují dále dějiny české, slovenské a světové literatury, literatura pro děti a mládež, literární teorie, dějiny literární vědy a přednášky o vztahu literatury k jiným druhům umění, Literárněhistorické i literárněteoretické výklady doplňují semináře zaměřené na porozumění literárního, resp. teoretického textu a tvořivou práci s ním. Studenti jsou rovněž seznámeni se základy žurnalistiky, publicistiky a editorské praxe, včetně praktických cvičení z literární kritiky. Mohou získat také znalosti z přípravy pořadů pro rozhlas nebo zkušenost z přímé literární tvorby v rámci účasti na výběrových seminářích. V blocích povinně volitelných a volitelných disciplín studenti rozšiřují své vědomosti směrem k příbuzným společenskovědním oborům a dále prohlubují znalosti získané v profilujících předmětech.
3 letý / Kombinovaná / Bakalářské

Česká literatura

Filologie
Bakalářský studijní obor Česká literatura poskytuje ucelené bohemistické vzdělání praktického zaměření. Základem studia je nezbytná znalost české gramatiky, spisovné výslovnosti a stylistiky, kterou si posluchači dále prohlubují v praktických cvičeních. Důležitým nástrojem pro zvládnutí tvůrčí práce s živým jazykem je lingvostylistická analýza literárních textů. Na tyto základní disciplíny navazují dále dějiny české, slovenské a světové literatury, literatura pro děti a mládež, literární teorie, dějiny literární vědy a přednášky o vztahu literatury k jiným druhům umění, Literárněhistorické i literárněteoretické výklady doplňují semináře zaměřené na porozumění literárního, resp. teoretického textu a tvořivou práci s ním. Studenti jsou rovněž seznámeni se základy žurnalistiky, publicistiky a editorské praxe, včetně praktických cvičení z literární kritiky. Mohou získat také znalosti z přípravy pořadů pro rozhlas nebo zkušenost z přímé literární tvorby v rámci účasti na výběrových seminářích. V blocích povinně volitelných a volitelných disciplín studenti rozšiřují své vědomosti směrem k příbuzným společenskovědním oborům a dále prohlubují znalosti získané v profilujících předmětech.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Český jazyk a literatura (dvouoborové)

Humanitní studia
Bakalářský studijní obor Český jazyk a literatura poskytuje ucelené bohemistické vzdělání. Je kombinován se studiem jiného jazyka z programu Filologie (angličtina, němčina, italština), nebo s nejazykovými obory z programu Humanitní studia. Provázání s dalším oborem sleduje posílení praktického zaměření studia v bakalářském stupni.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Český jazyk a literatura (dvouoborové)

Filologie
Bakalářský studijní obor Český jazyk a literatura poskytuje ucelené bohemistické vzdělání. Je kombinován se studiem jiného jazyka z programu Filologie (angličtina, němčina, italština), nebo s nejazykovými obory z programu Humanitní studia. Provázání s dalším oborem sleduje posílení praktického zaměření studia v bakalářském stupni.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

H

Historie

Historické vědy
Studijní obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin. Reflektuje tak vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu se například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Historie

Historické vědy
Cílem studijního oboru je příprava teoreticky vzdělaných absolventů v oblasti historických věd, kteří budou současně vládnout schopnostmi adaptovat se na požadavky současné odborné a vědecké praxe. Studenti získají teoretické znalosti o historickém a kulturním vývoji Evropy s akcentem na české země a středoevropský prostor, osvojí si historické, kulturně historické vnímání dějinného vývoje a nejnovější poznatky na poli odborné historie. Absolventi jsou schopni zapojit se do současného odborného výzkumu. orientují se v současných trendech české a evropské historiografie a historické metodologie.
2 letý / Prezenční / Navazující

Historie (dvouoborové)

Humanitní studia
Studijní obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin. Reflektuje tak vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu se například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků. Oboje navržen jako kombinovatelný s dalšími (půl)obory tak, aby byl posílen interdisciplinární charakter vzdělávání.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Historie-muzeologie

Historické vědy
Studijní obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin a zároveň jej připravuje k různým praktickým činnostem v historických a muzeologických disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie a muzeologie a připravuje absolventy k práci jak v oblastech dokumentace předmětů a písemností, bibliografie, heuristiky, určené k vědeckému výzkumu, tak i k práci v paměťových institucích, tedy v muzeích, archivech, resp. do jisté míry i vědeckých institucích, absolventi jsou využitelní i v příslušných specializacích státní správy.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Historie-muzeologie

Historické vědy
Studijní obor je koncipován jako navazující na bakalářské obory ve studijním programu N 7105 Historické vědy a obory příbuzné v souladu s koncepcí oblasti vzdělávání Historické vědy Národního kvalifikačního rámce terciárního vzdělávání ČR (2012). Vychází ze současného pojetí široce chápaných historických a muzeologických disciplín, které sledují daný historický a kulturní vývoj v korelaci jedinec - společnost - kultura. Široká nabídka historických a muzeologických předmětů pokrývá hlavní ideové proudy humanitních disciplín včetně interdisciplinárních přístupů a metod. Cílem studijního oboru je příprava teoreticky vzdělaných absolventů v oblasti historických věd a muzeologických disciplín, kteří současně budou vládnout schopnostmi adaptovat se na požadavky současné odborné a vědecké praxe.
2 letý / Prezenční / Navazující

I

Informační a knihovnická studia

Informační studia a knihovnictví
Cílem studia je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálně potřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými informatickými znalostmi pro praktické působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz veřejných knihoven, a středisek odborných informací. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních oborů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
2 letý / Kombinovaná / Navazující

Informační a knihovnická studia

Informační studia a knihovnictví
Cílem studia je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálně potřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými informatickými znalostmi pro praktické působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz veřejných knihoven, a středisek odborných informací. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních oborů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
2 letý / Prezenční / Navazující

Informatika a výpočetní technika

Informatika
Cílem magisterského studijního programu Informatika je výchova vysokoškolsky plně kvalifikovaných odborníků pro oblast informačních technologií. Absolvent se seznámí s nejnovějším vývojem v oborech jako umělá inteligence, počítačová grafika, robotika, zpracování obrazu a videa, paralelní výpočty včetně využití grafických karet, procesní řízení ve firmách, bezpečnost informačních systémů a další.
2 letý / Prezenční / Navazující

Informatika B/K

Informatika
3 letý / Kombinovaná / Bakalářské

Informatika B/P

Informatika
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Italština

Italština
3 letý / Kombinovaná / Bakalářské

Italština

Italština
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Italština (dvouoborové)

Filologie
Cílem studijního oboru italština je dokonalé ovládnutí praktického jazyka, vybavit ho teoretickými jazykovými znalostmi a rovněž poskytnout ucelený přehled po literatuře, kultuře a reáliích Itálie. Je přitom kladen důraz na vyváženost mezi praktickou stránkou jazyka rozvíjením a upevňováním jednotlivé jazykových dovedností na straně jedné, a získáváním teoretických znalostí obecně lingvistických, gramatických a lexikálních na straně druhé pro vytváření pevného teoretického základu k dobrému pochopení jazykového systému italštiny. Studiem jazyka i šířeji chápaných reálií tak vzniká komplex dovedností a znalostí, které jsou spolehlivým východiskem nejn pro uplatnění absolventa v praxi, ale také pro magisterské studium téhož oboru.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

K

Knihovnictví

Knihovnictví
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Knihovnictví

Knihovnictví
2 letý / Prezenční / Navazující

Kulturní dědictví v regionální praxi

Historická studia
Obor z oblasti historických věd je koncipován s akcentem na prohloubení spolupráce s praxí a přípravu absolventů s perspektivou uplatnění absolventů na trhu práce v oblasti kultury, kulturní historie a služeb. Reaguje na požadavky praxe v kontextu podpory rozvoje regionů se specifickými problémy a rysy, podpory vzdělávání a kulturně historické kultivace společnosti, práce s osobami se specifickými potřebami a klientskými požadavky, stejně jako historizace, prezentace a didaktizace kulturního dědictví v celé jeho šíři. Cílem oboru je připravit absolventa disponujícího potřebnými teoretickými znalostmi a profesními dovednostmi, otevírajícími mu možnosti uplatnit se v praxi a reagovat na potřeby trhu práce, včetně restrukturalizujících se provinčních regionů s potenciálem k rozvoji v oblasti terciální sféry.
2 letý / Prezenční / Navazující

M

Monitorování životního prostředí

Aplikovaná fyzika
Posluchači se seznámí v kurzech fyziky, matematiky a monitorování životního prostředí s fundamenty fyzikálních disciplín aplikovatelných v oblasti monitorování a ochrany životního prostředí a s principy měření vybraných fyzikálních veličin charakterizujících životní prostředí a nezbytných k jeho monitorování. Získají základní znalosti v oblasti působení antropogenních faktorů na jednotlivé složky životního a pracovního prostředí, ekosystémy a lidské zdraví. Budou seznámeni s fyzikálními vlastnostmi atmosféry, zvládnou základy matematického modelování některých fyzikálních procesů znečištění ovzduší, vod a půd a hodnocení kvality ovzduší, vod a půd. Dále budou seznámeni se základy veřejné správy, jejími aplikacemi při ochraně životního prostředí a s příslušnou legislativou. Významnou složkou studia je zvládnutí výpočetní techniky při měření fyzikálních veličin charakterizujících životní prostředí, aby absolventi byli schopni kvalifikovaně používat při monitorování a ochraně životního prostředí moderní měřící techniku, včetně návrhů, realizace a provozování složitých měřících systémů umožňujících sběr a zpracování dat.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Muzeologie (dvouoborové)

Humanitní studia
Studijní obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin a zároveň jej připravuje k různým praktickým činnostem v historických a muzeologických disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie a muzeologie a připravuje absolventy k práci jak v oblastech dokumentace předmětů a písemností, bibliografie, heuristiky, určené k vědeckému výzkumu, tak i k práci v paměťových institucích, tedy v muzeích, archivech, resp. do jisté míry i vědeckých institucích, absolventi jsou využitelní i v příslušných specializacích státní správy.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

N

Němčina (dvouoborové)

Filologie
Základem studia je moderní filologie. Vedle zvládnutí jazykových kompetencí absolvent získá znalosti a dovednosti v oblasti lingvistické a literárněvědné, přičemž velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Výuka jednotlivých předmětů je zajišťována Ústavem cizích jazyků. Studijní obor Němčina (dvouoborová) lze studovat jen v kombinaci s dalšími obory (např. Angličtina, Italština, Český jazyk a literatura, Archeologie, Historie, Knihovnictví) dle aktuální nabídky univerzity.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Němčina (dvouoborové)

Humanitní studia
Základem studia je moderní filologie. Vedle zvládnutí jazykových kompetencí absolvent získá znalosti a dovednosti v oblasti lingvistické a literárněvědné, přičemž velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Výuka jednotlivých předmětů je zajišťována Ústavem cizích jazyků. Studijní obor Němčina (dvouoborová) lze studovat jen v kombinaci s dalšími obory (např. Angličtina, Italština, Český jazyk a literatura, Archeologie, Historie, Knihovnictví) dle aktuální nabídky univerzity.
3 letý / Prezenční / Bakalářské

Německý jazyk

Německý jazyk
2 letý / Kombinovaná / Navazující

Německý jazyk

Německý jazyk
2 letý / Prezenční / Navazující

O

Ochrana kulturního dědictví

Historické vědy
Cílem studijního oboru je komplexní příprava absolventa, jenž se plně orientuje ve sféře ochrany kulturního dědictví - její teorie, dějin a principů, zásad a metod jejího praktického uskutečňování - a umí své znalosti, schopnosti a dovednosti plně využít v praxi; disponuje přitom vysokoškolskými znalosti pro specializované oblasti sféry kultury, zvláště pak umělecké kultury, jež korespondují s náplní kulturních institucí, podílejících se na ochraně kulturního dědictví (muzea, památková péče, galerie), jak i při šíření poznatků z oblasti prostřednictvím sdělovacích prostředků, redakcí kulturně společenských periodik apod., a dále ve shodě se specializací i v oblasti státní správy a samosprávy, v činnosti nestátních a nevládních organizací, občanských iniciativ apod.
2 letý / Prezenční / Navazující

T

Teoretická fyzika

Fyzika
Koncepce oboru a jeho výuka odpovídá potřebám samostatné tvůrčí vědecké a odborné práce. Studenti jsou vedeni k týmové práci, ke spolupráci s odborníky v oblasti matematiky, informatiky, technických oborů a k efektivnímu využívání výpočetní techniky při matematickém modelování fyzikálních procesů. Získávají předpoklady pro následné doktorské studium a pro rychlou specializaci ve vědeckých výzkumných ústavech zabývajících se základním i aplikovaným výzkumem, připraveni jsou rovněž pro působení v prakticky zaměřených profesích. Exaktní myšlení rozvíjené při vědecké práci v teoretické fyzice, dovednosti v aplikování metod moderní matematiky a efektivní využívání počítačové techniky umožňují uplatnění absolventů i v oblastech, jako jsou služby a veřejná správa.
2 letý / Prezenční / Navazující

Theoretical Physics

Fyzika
The field of study will deepen the knowledge of theoretical physics. Prepares for application in a number of areas of classical and modern physics, mathematics and informatics; meets the needs of independent scientific work. Provides knowledge of computer modeling of physical processes with knowledge of numerical methods and special mathematical software, preparing for development of software products. In the specialization / field of Theoretical Physics emphasis on knowledge from classical, relativistic and quantum physics.
2 letý / Prezenční / Navazující

Tvůrčí fotografie

Filmové, televizní a fotografické umění a nová média
Cílem studia je vysokoškolská kvalifikace ve všech hlavních oblastech výtvarné, reportážní, dokumentární a užité fotografie i historie, teorie a kritiky fotografie, odborná příprava pro oblast fotografické historie, teorie a kritiky a pro oblast kurátorství fotografických výstav. Pohled na tento obor trochu JINAK
2 letý / Kombinovaná / Navazující

Tvůrčí fotografie

Tvůrčí fotografie
3 letý / Kombinovaná / Bakalářské

U

Učitelství němčiny pro střední školy

Učitelství pro střední školy
Obor Učitelství němčiny pro střední školy akcentuje především praktickou a pedagogicko-didaktickou složku studia německého jazyka, čemuž odpovídá i nabídka povinných a povinně volitelných předmětů. Předměty jazykovědné povahy a předměty z oblasti německy psané literatury jsou studentům i nadále nabízeny coby volitelné předměty, které dále prohlubují kompetenci studentů v dané oblasti. Cílem je připravit budoucí středoškolské učitele němčiny na profesní dráhu, která předpokládá vysoký stupeň jazykové odbornosti, zevrubnou orientaci v oblasti literatury a reálií německy mluvících zemí, a především pak schopnost nabyté vědomosti adekvátně uplatnit v pedagogické praxi.
2 letý / Kombinovaná / Navazující