Zatímco v rámci prvního ročníku se konference zabývala především obecnými východisky této u nás stále poněkud podceňované profese, letos nabídla analytičtější pohled na dramaturgické postupy a přístupy napříč uměleckými odvětvími a žánry. Účastníci se tak mohli seznámit se změnami paradigmat v moderní dramaturgii, se specifiky dramaturgie rozhlasového i filmového dokumentu, se základními pilíři divadelní dramaturgie v současné době překotných technologických změn, využitím nových médií v dokumentu, problematikou podcastů, zvukovou dramaturgií ve filmech Miloše Formana či fenoménem inscenovaného čtení jako svébytným divadelním žánrem. Do Opavy přitom opět zavítala dramaturgická elita celé republiky.
Konference byla letos dvoudenní a její součástí bylo také inscenované čtení hry Jana Balabána a Ivana Motýla Bezruč?! v provedení ostravské Alternativní scény Les, která letos mimo jiné získala ocenění festivalu …příští vlna/next wave za Producentský počin roku, a také projekce nového dokumentárního filmu Tomáše Polanského, jednoho z pedagogů oddělení Audiovizuální tvorby, s názvem Neumlčené hlasy Beslanu.
TEXT: redakce
FOTO: Jiří Dobrý/Centrum multimediální tvorby