4 445
· Nálepová, J. Analyse zweier Lehrwerke für Deutsch als
Fremdsprache. In: Janíková, V. (ed.) Didaktik
des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. s.78-93. Brno:
Masarykova univerzita, 2007, ISBN 978-80-210-4462-3.
Lorencovičová, E., Nálepová, J. Další vzdělávání učitelů cizího jazyka zaměřené na zvýšení jejich jazykové a metodické kompetence. In Čapek, R., Lorencovič, J., Ševčíková, V. (ed.) Od rámcového vzdělávacího programu ke školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita. Sborník konference. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008, s. 100-105. ISBN 978-80-7368-563-8.
Kratochvílová, I., Nálepová, J. (ed.) "Sprache: Deutsch" : Beiträge des
internationalen germanistischen Symposiums, Opava / Sambachshof,
5.-11.10.2007 . 1. Opava : Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav
cizích jazyků, 2008. 219 s. ISBN 978-80-7248-463-8.
Nálepová, J. Fremdsprachenlehrer. In: Kratochvílová,
I., Nálepová, J. (ed.) "Sprache:
Deutsch" : Beiträge des internationalen germanistischen Symposiums, Opava
/ Sambachshof, 5.-11.10.2007 . 1. Opava : Filozoficko-přírodovědecká
fakulta, Ústav cizích jazyků, 2008. s. 191-197. ISBN 978-80-7248-463-8.
Nálepová, J. Motivationselemente in den Lehrbüchern
für Deutsch als Fremdsprache Begegnungen. Zeitschrift des slowakischen Deutschlehrer- und Germanistenverbandes. 2/2008.
17. Jahrgang. Heft 36. s. 22-23. ISSN 1335-2636.
Nálepová, J. Neue Medien im Fremdsprachenunterricht –
Herausforderung, Problem oder Unterstützung? - Bericht über eine Studie "
In Janíková, V., Sorger, B. Didaktik
des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und
Lehre. Brno: ACADEMICUS, 2009. s. 142-151. ISBN 978-80-210-4462-3.
Nálepová, J. Hodnocení
a výběr učebnic cizích jazyků. Opava: Slezská univerzita v Opavě,
2011. 56 s. ISBN 978-80-7248-646-5.
Frýbová, I. / Nálepová, J. Zavedení druhého cizího jazyka na základních školách.
31.5.2010. Online
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/J/8159/zavedeni-druheho-ciziho-jazyka-v-zakladnich-skolach.html/
[online 9.2.2011]
Nálepová, J. Názory učitelů na probíhající reformu
školství. Výsledky empirické studie. Dömischová, I. (ed.) Der Fremdsprachenunterricht im 21.
Jahrhundert. Vědecký recenzovaný sborník. Olomouc: Univerzita
Palackého v Olomouci, 2011. s.117-130. ISBN 978-80-244-2700-3.
Nálepová, J. Biografie der Fremdsprachenlehrerinnen
und –Lehrer in Inteviews. Kotůlková, V., Rykalová, G. Perspektiven der Textanalyse. München: Oldenburgverlag. 2012.
S. 151-164. ISBN 978-3-86057-107-1.
Nálepová, J. Učitelé cizích jazyků, jejich profesní životopisy a názory na současné
školství. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2013. 179 s. ISBN
978-80-7248-898-8.
Nálepová, J. Zkušenosti s ranou výukou cizího
jazyka. In: Kolektiv autorů: Metodický
poradník učitele cizího jazyka. S. 58-64. Ústí nad Labem: 2013. ISBN
978-80-7414-610-7.
Nálepová, J.: Interkulturelle Kompetenz der tschechischen Fremdsprachenlehrer und Schüler - Ergebnisse einer empirischen Forschung, In: Interkullturelle Kompetenz: vermitteln, erwerben, anwenden. Wien: Lit-Verlag, 2014. 380 s. ISBN 978-3-643-50624-5.
Nálepová J. (2017): Das Curriculum als Norm. Entwicklung der Curricula für den Fremdsprachenunterricht in der Tschechischen Republik na 1989. In: Janíková, V. / Nálepová, J. Zentrum und Peripherie. Aus der didaktischen Sicht. Opava: Slezská univerzita, s. 15-28.
Janíková, V. / Nálepová J. (ed.) (2017): Zentrum und Peripherie. Aus der didaktischen Sicht. Opava: Slezská univerzita.Blažková-Pecová, R. / Hutarová, V. / Komárek, F. / Nálepová J.: Super! 1. Němčina jako druhý cizí jazyk. München: Hueber, 2014. ISBN 978-3-19-001063-9.
Nálepová, J. / Gruber, O.: Böhmische
oder spanische Dörfer? Untersuchung von Stellungnahmen tschechischer Schüler
und österreichischer Studenten zu den Fremdsprachen als Folge der eigenen
Erfahrungen, Vorurteile oder Stereotype? In: Janíková, V. / Andrášová, H.:
(Hrsg.) Deutsch ohne Grenzen.
Didaktik Deutsch als Fremdsprache. Brno: Tribun EU, 2015. 372 s. ISBN
978-80-263-0932-1.
Komárek, F. / Kotůlková, V. / Nálepová J.
/Rykalová, G.: Super! 2. Němčina jako
druhý cizí jazyk. München: Hueber, 2015. ISBN 978-3-19-001064-6.
Nálepová, J. / Rykalová, G.: Aufgabenstellungen
in tschechischen DaF-Lehr- und Lernmitteln aus textlinguistischer Perspektive.
In: Kiesendahl, J. / Ott, C. (Hg.) Linguistik und Schulbuchforschung:
Gegenstände - Methoden - Perspektiven. Göttingen, Niedersachs: V&R
unipress, 2016, 336 s. ISBN 978-3-8471-0515-2.
Komárek, F. / Kotůlková, V. / Nálepová J. /
Rykalová, G.: Super! 3. Němčina jako
druhý cizí jazyk. München: Hueber, 2016. ISBN, 978-3-19-001065-3.
Janíková, V. / Nálepová, J. (ed.) Zentrum und Peripherie. Aus
fremdsprachendidaktischer Sicht. Opava: Slezská univerzita v Opavě,
2017. ISBN 978-80-7510-215-5.
Nálepová, J.: Das Curriculum als Norm.
Entwicklung der Curricula für den Fremdsprachenunterricht in der Tschechischen
Republik nach 1989. In: Janíková, V. / Nálepová, J. (ed.) Zentrum und Peripherie. Aus
fremdsprachendidaktischer Sicht. Opava: Slezská univerzita v Opavě,
2017. ISBN 978-80-7510-215-5.
Nálepová, J.: Landeskunde in den tschechischen Lehrwerken
DaF. In: Rykalová, G. / Weiss, M.: Textanalyse
und - Interpretation. Slezská univerzita Opava 2019, S. 119-154. ISBN 978-80-7510-353-6.
Nálepová, J.: Landeskunde und Emotionen in Deutsch als
Fremdsprache. In: Bartoszewicz, I. / Sczcek J. / Tworek,
A.: Linquistische Treffen in
Wroclaw. Wroclaw: Neisse Verlag., 2020. 199-210. ISBN 977-2084-306-248-02.
Nálepová, J. / Rykalová, G.: Vermittlung von
berufsbezogenen Sprachkompetenten für DaF. In: Buschn-Lauer, I. / Hartinger,
J. (Hrsg.): Fachlich – Digital –
Regional: Perspektiven auf das Sprachenlehren und -lernen. (Studien zu
Fach, Sprache & Kultur 8). Berlin: Frank & Timme, 2020. ISBN 978-3-7329-0748-9.
Nálepová, J. Linguistic Landscape in der Stadt Würzburg. In: Adamová, D. / Rykalová, G.: Perspektiven der Textanalyse im 21. Jahrhundert. Opava, Slezská univerzita, 2021. ISBN 978-80-7510-481-6.
NÁLEPOVÁ, Jana. Form und Funktion von Linguistics Landscape. In Pišl, MIlan; Polášková, Eva. Form und Funktion im didaktischen Kontext. Ostrava: Ostravská univerzita, 2023, s. 75-91, 13 s. ISBN 978-80-7599-423-3. Výsledek vznikl v rámci specifického výzkumu na vysoké škole. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15452/FuFD2023.05.
NÁLEPOVÁ, Jana. Deutsch in der Tschechischen Republik an der Grenze – geografische, historische, politische und kulturelle Perspektive. 2024.
recenze:
Janíková, V. Učíme se učit cizí jazyky. 1.
Brno : Masarykova univerzita, 2008. 161 s. ISBN 978-80-210-4620-7.
Zajícová, P., et al.: Metodika výuky německého jazyka
na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe :
náměty pro začínajícího učitele. In: Projekt
Synergie: Spolupráce VŠ se ZŠ a SŠ [online]. [s.l.] : [s.n.],
2008, aktualizace 1.10.2010 [cit. 2011-02-14]. Dostupné z WWW:
<http://projekty.osu.cz/synergie/13_pspp.htm>.
Rozbor virtuálních hospitací pro projekt Kurikulum G,
2010, 2011 Výzkumný ústav pedagogický.
Kotůlková, V., Rykalová, G.: Paralelní korpus a jeho využití v praxi Deucze. Opava :
Slezská univerzita v Opavě. ISBN 978-80-7248-624-3.
Rykalová, G. Německy
psaný tisk v hodinách němčiny. Práce s textem, vzorové analýzy,
úlohy, didaktické testy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2011. ISBN
978-80-7248-645-8.
Bastian, A.: Hörverstehen und Kultur verstehen. Das
Kassettenkinder-Phänomen und die Sonderstellung Deutschlands in Bezug auf
Hörspielproduktion und –konsum. Brünner
Hefte zu Deutsch als Fremdsprache Nr. 2015/1/2.
Nachbarsprachen erwerben – sich über die Grenze
kennenlernen. Brünner Hefte zu
Deutsch als Fremdsprache Nr. 2016/1/2.
Tkadlečková, C.: Genau
2, Němčina pro střední odborné školy a učiliště, učebnice a pracovní sešit,
978-80-7397-065-9 (recenze pro MŠMT).
Tkadlečková, C. / Tlustý, P. : Genau 2 neu, metodická příručka pro učitele (CD) (recenze pro
MŠMT).
Příspěvky na konferencích:
Další vzdělávání učitelů cizího jazyka zaměřené na zvýšení jejich jazykové a metodické kompetence CIVIS 2007 „Od rámcového vzdělávacího progrmu ke školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita….“ Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra společenských věd konference, 27.4.2007.
Lehrwerkanalyse „Didaktika cizích jazyků a empirický výzkum. Didaktika němčiny jako cizího jazyka.“Katedra německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno. 1.6. 2007.
Od rámcového vzdělávacího programu ke školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita, konference CIVIS 2007 27.4.2007 Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra společenských věd .
Neue Medien im Fremdsprachenunterricht – eine Herausforderung, ein Problem oder eine Unterstützung - Bericht über eine Studie, mezinárodní konference Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre, 22.-23.5.2008 Telč.
Další vzdělávání pedagogických pracovníků, konference České školní inspekce a Slezská univerzita v Opavě 16.- 17.21.2008 Slezská univerzita v Opavě.
Lehrerfortbildung in der Tschechischen Republik Internationale Tagung DER Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer. Jena – Weimar. 3.-8.8.2009.
Názory učitelů na probíhající reformu školství. Výsledky empirické studie, mezinárodní konference Der Fremdsprachenunterricht im 21. Jahrhundert, 14.10.2010 Olomouc Univerzita Palackého.
Biografie der Fremdsprachenlehrerinnen und –Lehrer in Inteviews, mezinárodní konference Perspektive der Textanalyse, Slezská univerzita v Opavě, 17.-18.2.2011.
Interkulturelle Kompetenz der tschechischen Fremdsprachenlehrer und Schüler - Ergbnisse einer empirischen Forschung, konferenze Interkullturelle Kompetenz: vermitteln, erwerben, anwenden, 21.9.2012, Johannes Kepler Universität Linz.
Emotionen der Deutschlehrer und –lerner. Emotionalität in Text. 20.-23.2.2013. Ostravská univerzita, Ostrava.
Lernen mit Kopf, Hand und Herz – verschiedene Intelligenzen fördern. 29.7.-2.8.2013. IDT Bolzano.
“Deutsch
lehren und lernen.” World Congress of modern Languages.
Niagara Falls, Canada. 26.-28.3.2015.
„Individuální přístup ve výuce cizích jazyků“. Mezinárodní
konference Současné výzvy vo vyučování
jazykov: ako d´alej? pořadatel MŠMT
SR s MŠMT ČR a Národní ústav certifikovaných meraní vzdelávania, 29. 4.
2016, Stará Lesná, Slovensko.
“Das Rahmencurriculum als Kanon oder
Norm“ Zentrum
und Peripherie. Slezská univerzita v Opavě 25.-27.5.2016.
"Frühes Deutsch in Tschechien.“ Zukunftswerksttat
– Frühes Deutsch. Die Förderung vom Frühen Deutsch im Kontext der
Mehrsprachigkeit in Mittelosteuropa. Goethe-Institut Budapest, Ungarn. 8.-9.12.2016.
“Pilotierung
des Kurses Deutsch lehren und lernen mit Studierenden.” XVI. Internationale
Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer, Fribourg, Schweiz. 31.7.-4.8.2017.
„Příprava
budoucích učitelů.“ konference MŠMT Tercální
říprava budoucích pedagogů. 30.11.2017.
Landeskunde und Erinnerungsorte in zwei Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache. Emotionen in Sprache und Sprechen, Uniwersytet Wrocławski, Wroclaw. 26.-28.2019
"Vermittlung von berufsbezogenen Sprachkompetenten für DaF". Fachlich – Digital – Regional: Perspektiven auf das Sprachenlehren und –lernen. Zwickau 8., 9. 10.2020 (online)