O dostizích, lidech a masopustech

  • Lenka Čápová
  • 12.10.2018
Na výstavě představuji celkem tři barevné fotografické cykly. Ani jeden z nich není definitivně uzavřen a stále na nich průběžně pracuji. Především to platí o Zákulisí dostihového světa, kde se snažím zachycovat mnohdy až absurdní výjevy, se kterými se na dostizích můžeme setkat. Ať už se jedná o elegantní dámy v kloboucích, pány v žaketech s cylindry, život žokejů nebo soustředění návštěvníků při sledování samotných dostihů.




V dalším představeném souboru Fragmenty metropole ukazuji pražská sídliště a periferie v širokém spektru pohledů a možností, jak využít a vnímat veřejný prostor nevšedně a nabídnout jakýsi dialog mezi lidmi a pro sídliště tak typickou architekturou, která spolu s dalšími atributy dotvářejí jejich každodenní životy. Fotografie jsou součástí rozsáhlého konceptu oceněného Grantem Prahy - ročním tvůrčím stipendiem pražského primátora na mapování proměn hlavního města a některé z nich byly součástí mé praktické diplomové práce na závěr magisterského studia na ITF FPF SU. 



Posledním vystavovaným cyklem je Masopust, který fotografuji v okolí Roztok u Prahy. Je však jiný než klasické lidové průvody masek. Veselý až strašidelný průvod maškar s originálními, tradičními a především netradičními, až tři metry vysokými maskami, které působí až mystickým dojmem. Mým cílem však není přinést pouhý dokumentární pohled na dlouholetou tradici, ale především moderním způsobem nabídnout divákovi čisté fotografické obrazy podpořeny výraznější barevností.

Text: Roman Vondrouš / ITF