Článek "A call for norm-consciousness as points of departure in nursing
education" představuje projekt Breaking Fences, jehož
cílem je prostřednictvím nástroje norm-lab rozvíjet u studentů
ošetřovatelství schopnost kriticky nahlížet na normy, uvědomovat si vlastní
postavení ve strukturách moci a aktivně přispívat k inkluzivní a spravedlivé
péči.
Autoři upozorňují, že schopnost budoucích zdravotníků
reflektovat předsudky a stereotypy – a zároveň navrhovat alternativní,
spravedlivější přístupy – je nezbytná pro zajištění udržitelného a rovného
přístupu ke zdravotní péči.
Více o projektu a využití nástroje norm-lab najdete
na: www.breakingfences.se
Autoři článku: Susanna H. Arveklev (HV), Ivan Andrés
Castillo (HV), Markéta Skalná (SU), Lucia Drotárová (SU), Maria Augusta Veiga –
Branco (IPB), Elisabeth Dahlborg (HV), António Meireles (IPB), Kicki Klaeson
(HV), Henrik Eriksson (HV).