O identifikační kartu s aplikací ISIC si můžete zažádat online na adrese https://karty.slu.cz/, musíte však disponovat přihlašovacími údaji do systému CRO, které získáte po zápisu do studia. Nejpozději do 30 dní od podání žádosti musíte uhradit poplatek 180 Kč (online). Následně se nechá karta vyrobit (toto by mělo zabrat nejvýše pět dní, ale v závislosti ne množství požadavků může být čekání na kartu i delší) a jakmile je připravena k převzetí, jste e-mailem vyzvání, abyste si ji vyzvedli na jednom ze dvou pracovišť Kartového centra (v Opavě a v Karviné). V dalších letech si již nenecháváte vyrábět další a další karty, ale pouze si prodlužujete platnost karty prostřednictvím re-validační známky pro další akademický rok.
Pro přihlašování na počítače v těchto učebnách nelze použít CRO údaje (tedy stejné údaje jaké používáte pro přihlašování do IS SU nebo na školní e-mail), laboratoře nejsou na tento systém doposud napojeny. V případě, že hodláte laboratoře navštěvovat častěji (například pokud jste studentem některého oboru na MÚ, ÚI nebo FÚ) můžete si podat žádost o vytvoření účtu na adrese http://lvt.math.slu.cz/html/zadost.php (žádost si samozřejmě může podat student libovolného oboru SU). V případě, že je Vaše návštěva jednorázová, můžete požádat o přihlášení laboranta (naleznete jej v sousední místnosti), který Vás přihlásí přes účet hosta.
Pro naprostou většinu systémů se využívá uživatelské jméno tvořené třemi písmeny, kterými začíná Vaše příjmení, následované čtveřicí čísel.
U pana Nováka by šlo například o CRO login nov0421.
Výjimkou je přihlašování do k Wi-Fi síti eduroam, kde musí být údaj doplněn o příponu @slu.cz . U již zmíněného pana Nováka by tedy vypadal login pro eduroam následovně: nov0421@slu.cz .
Poslední výjimkou je pak přihlašování do systémů společnosti Microsoft (Windows365, MS Teams). Zde se CRO login doplňuje o příponu @ad.slu.cz . Pan Novák by se tedy přihlašoval jako uživatel nov0421@ad.slu.cz .
CRO heslo zůstává vždy stejné, liší se jen používaný tvar přihlašovacího jména!
Zkratka znamená Open-source Ticket Request System) a jedná se o systém pro správu požadavků uživatelů.
Pokaždé, když zašlete e-mail s požadavkem či dorazem např. na adresu rozvrhy@fpf.slu.cz , se v systému vytvoří nový záznam, tzv. tiket. Ten je (v tomto případě) směrován na pracovníka pověřeného správou rozvrhu, který je upozorněn na nově příchozí požadavek. Pracovník se tiketu ujme, v případě, že je v jeho pravomoci požadavek vyřídit, pak jej vyřídí a tiket uzavře. Pokud se tiket týká agendy, do které rozvrhář nemůže zasahovat, předá tiket kolegovi, který je danou agendou pověřený (vy už nemusíte nikoho dalšího oslovovat).
OTRS umožňuje správu a manipulaci s tikety po celou dobu jejich existence, od vytvoření, přes předávání mezi jednotlivými pracovníky, komunikaci s uživatelem až po uzavření tiketu a jeho archivaci.
Každá ze součástí má své IT pracoviště, které zahrnuje i pracovníka pověřeného podporou uživatelů. V případě, že se Vám pokazí počítač nebo jiný pracovní nástroj spadající do kategorie výpočetní technika, obraťte se na pracovníky svého IT oddělení.
Zkratka znamená Centrální registr osob a souvisí se systémem ověřování uživatelů při přihlašování. V minulosti si uživatel musel pamatovat několik různých přihlašovacích jmen a údajů do různých univerzitních systémů. CRO tedy představuje jednotné přihlašování do školních systémů, tedy pomocí jediného údaje se přihlásíte do informačního systému, na školní e-mail, na univerzitním webu a do celé řady dalších systémů provozovaných univerzitou (např. Moodle) nebo spolupracujících subjektů (např. citace.com).
Jedná se o systém pro správu požadavků uživatelů (OTRS).
Pokaždé, když zašlete e-mail s požadavkem či dorazem např. na adresu rozvrhy@fpf.slu.cz (případně is@opf.slu.cz, help@slu.cz a další), se v systému vytvoří nový záznam, tzv. tiket. Ten je (v tomto případě) směrován na pracovníka pověřeného správou rozvrhu, který je upozorněn na nově příchozí požadavek. Pracovník se tiketu ujme, v případě, že je v jeho pravomoci požadavek vyřídit, pak jej vyřídí a tiket uzavře. Pokud se tiket týká agendy, do které rozvrhář nemůže zasahovat, předá tiket kolegovi, který je danou agendou pověřený (vy už nemusíte nikoho dalšího oslovovat).
OTRS umožňuje správu a manipulaci s tikety po celou dobu jejich existence, od vytvoření, přes předávání mezi jednotlivými pracovníky, komunikaci s uživatelem až po uzavření tiketu a jeho archivaci.