Legislativa upravující uznanou dobu rodičovství

Jak podat oznámení o uznané době rodičovství na univerzitě

Student nebo osoba s přerušeným studiem může činit od 1. září 2025 podání k univerzitě, jejím fakultám a vysokoškolským ústavům pouze v elektronické podobě prostřednictvím informačního systému univerzity. Takové podání se považuje za podepsané a je učiněno jeho potvrzením (uložením) v informačním systému univerzity. 

Oznámení o uznané době rodičovství se podává v aplikaci Úřadovna v příslušné agendě studijního oddělení fakulty nebo vysokoškolského ústavu.
K oznámení musí být přiloženy tyto povinné přílohy (prostý sken, studijní oddělení si může vyžádat předložení originálu):

  • Těhotenství se dokládá kopií těhotenské průkazky, ve které je uveden předpokládaný termín porodu;
  • Narození dítěte se dokládá rodným listem dítěte;
  • Převzetí dítěte do péče se dokládá kopií rozhodnutí o převzetí dítěte do péče.
Návod na podání Oznámení o uznané době rodičovství v IS SU