TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:
OBORY ZÁJMU:

B

Možná si banku představujete jako nepružnou a zkostnatělou instituci a bankéře jako stárnoucího nudného týpka v nepadnoucím obleku, kterému vůbec nerozumíte. O pojišťovnách nevíte skoro nic a finančním poradcům se vyhýbáte, protože se vám snaží vnutit služby, které vůbec nepotřebujete. Věřte, že svět financí tak špatný ve skutečnosti není. My vás naučíme penězům rozumět a navíc vás to bude i bavit. Studijní program Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví vám umožní blíže poznat svět financí a bankovnictví v celé jeho šíři. Naučíte se dobře starat o vaše osobní a rodinné finance. Porozumíte tomu, co se děje na burze, proč rostou a klesají ceny akcií, a budete vědět, kdy se do čeho vyplatí investovat. Pochopíte, proč máme centrální banku, proč zvyšuje úrokové sazby a jak se stará o to, aby nezkrachovaly banky. Naučíte se, na jaké detaily si dát pozor v pojistných smlouvách. Dozvíte se víc o tom, jak se tvoří rozpočet v obci, kde bydlíte, s jakými příjmy a výdaji obce, kraje i stát hospodaří. Budete schopni posoudit finanční situaci v podniku a navrhnout kroky k jejímu zlepšení.
The aim of the doctoral study is the education of scientists who will be able to work professionally at the level of international standards in the field of economic theory using modern mathematical-statistical methods, modern information technologies with the use of teamwork. During the study the current problems of company management, marketing and logistics systems, small and medium business, financial management of companies and financing of business activities, marketing of enterprises falling under the research program of the SBA.

C

Baví vás cestovat, objevovat nové destinace, seznamovat se s kulturou, novými lidmi a tradicemi cizích zemí? Pokud ano, tak vám nabízíme možnost studovat atraktivní studijní program Cestovní ruch a turismus. Pokud chcete, aby vaše práce byla současně zábavou, koníčkem i neustálým obohacováním sama sebe, pak je zaměstnání v cestovním ruchu pro vás to pravé. Cestovní ruch je perspektivní oblastí s velkým potenciálem a širokým uplatněním na trhu práce jak doma, tak i v zahraničí. Hlavním cílem tohoto programu je umožnit vám kvalitní profilové vzdělání, které splňuje požadavky zaměstnavatelů v podmínkách neustále se rozvíjejícího odvětví. V rámci výuky budete mít také možnost zdokonalit své dovednosti v nově budovaném moderním profesním centru cestovního ruchu a účastnit se vybraných exkurzí a pobytů u nás i v zahraničí.

D

Cílem studia je připravit erudované odborníky, kteří budou schopni vykonávat odborné a speciální činnosti v oblasti ústní hygieny, prevence onemocnění tvrdých zubních tkání a parodontu a v základech zubního lékařství ve spolupráci s odborným zubním lékařem a všeobecnou sestrou. Hlavní směry studijního programu Dentální hygiena jsou prevence, paradontologie, orální hygiena a konzervační zubní lékařství. Studium si klade za cíl vychovat zdravotnické pracovníky, kteří ovládají principy ústní hygieny a jsou schopni je ve svém povolání prakticky aplikovat. Mají být schopni udržet, podpořit a chránit zdraví člověka, předcházet vzniku chorob dutiny ústní, vzdělávat a motivovat jednotlivce i skupiny ke zdravému způsobu života zejména v oblasti orálního zdraví. Dentální hygienistka/dentální hygienista je kvalifikovaný zdravotnický pracovník, který samostatně ve spolupráci se zubním lékařem vykonává činnosti v preventivní, léčebné a edukační péči o pacienty v oblasti ústní hygieny. Cílem studia je získat profesní kvalifikaci zdravotnického pracovníka opravňujícího ke zdravotnickému povolání v souladu s § 17 zákona č. 96/2004 Sb. a § 16 vyhlášky č. 39/2005 Sb. v platném znění.

E

Cílem profesně zaměřeného studijního programu je připravit erudované odborníky, kteří se budou aktivně podílet na edukační aktivizaci seniorů, která bude směřovat ke zvyšování kvality života stárnoucí populace, kterou zvláště v podmínkách Moravskoslezského kraje považují jeho zástupci za problematickou a aktuální k řešení. Studijní program má multidisciplinární charakter, který umožňuje získat odborné, metodické a teoretické kvalifikace a kompetence z oblasti společenských věd a příbuzných oborů (andragogiky a gerontagogiky, gerontodidaktiky, pedagogiky, psychologie, psychologie zdraví, sociální práce, zdravotnictví ad.). Jako profesní bakalářský studijní program si klade za cíl zvládnutí praktických dovedností potřebných k výkonu povolání podložených nezbytnými teoretickými znalostmi. Odborné znalosti jsou podporovány efektivními edukačními formami, participačními metodami i prostředky a jsou orientovány zvláště na didaktiku seniorů, praktické aplikace moderního vzdělávání, zájmové volnočasové vzdělávání seniorů, ale také na personální řízení či metody výzkumu. Cílem bakalářského studijního programu není zprostředkovat pouze teoretické a odborné znalosti, ale i bázi pro kreaci profesních kompetencí v rámci výkonu profese. Multidisciplinární příprava posílí výstupní kompetence absolventa se smyslu vysoké míry adaptibility pro různé pracovní činnosti související s edukačními aktivitami seniorů. Rozvoj studijního programu je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Slezské univerzity v Opavě na období 2016?2020.

F

Finance, účetnictví, daně ? může pro nezasvěcené znít jako nutné zlo. Pro firmy i podnikatele je tato profese nenahraditelným článkem a poskytované informace jsou klíčové pro jejich další rozhodnutí. Každý proces ve firmě je spojen s financováním, a to ať už se řeší běžný provoz firmy, efektivnost nové investice, odhalení možných úspor, či rozhodnutí o nových produktech, financování reklamních kampaní, motivace a odměňování zaměstnanců. Odborníky, kteří rozumí financím a daním potřebuje každý, a je po nich stále vysoká poptávka na trhu práce. Svět financí Vám dává příležitost k pozoruhodné a tvořivé práci a studentům se tak v této oblasti otevírá velká škála kariérních možností, které jsou na trhu práce finančně velmi dobře ohodnoceny. Studiem programu Finance a účetnictví se z vás stanou profesně zdatní odborníci a získáte odborné znalosti zejména v oblasti podnikových financí, účetnictví a daní. Kvalita výuky je významně podpořena důrazem na řešení praktických problémů, využitím softwarových produktů rozšířených v odvětví finančního řízení, účetnictví a daní a obohacena praxí a neformálními diskuzemi s odborníky z renomovaných společností.

G

Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.

M

Jsi aktivní člověk a rád měníš věci kolem sebe? Chceš se podílet na řízení neziskových organizací a poznat jak zlepšit služby poskytované veřejným sektorem? Nebo máš vlastní nápad a váháš jak na to? Pak máme pro Vás skvělou profesní volbu! Tvořte s námi projekty, služby a akce pro veřejnost a zároveň pomáhejme druhým rozvíjet své okolí i během studia. Naučte se orientovat v systému sociálních služeb, jak využít v praxi fundraising, crowdfunding nebo moderní způsoby řízení neziskovek. Díky nám můžete založit i svou vlastní organizaci nebo zlepšit své podnikatelské dovednosti. Rozvíjejte své zkušenosti nejen v oblasti sociálních služeb, ale i v oblasti řízení organizací nebo například aktivit v mezigeneračních týmech. V rámci programu Management v sociálních službách Vám nabízíme nejen zázemí pro rozvoj Vašich dovedností v neziskové a sociální sféře, ale i spolupráci s našim komunitním centrem Archa, našim zkušeným týmem odborníků z řad neziskových organizací, sociálních podniků či veřejných institucí v regionu. My všichni jsme totiž jeden tým! S námi pochopíte, že společensky zodpovědný byznys má v 21. století opravdu smysl.
Navazující magisterský studijní program se věnuje přípravě inženýrů se znalostmi systémového přístupu a aplikačního využití informačních a komunikačních technologií se zaměřením na jejich uplatnění v různých typech podniků a organizacích. V navazujícím studiu si prohloubíte své znalosti a dovednosti v oblasti informačních systémů a informačních technologií. Osvojíte si zkušenosti umožňující analyzovat, navrhovat, realizovat a provozovat informační a komunikační systémy v těsné návaznosti na výpočetní systémy a počítačové sítě. Budete schopni zvládat řešit složité úkoly aktuální informatické praxe, realizovat potřebné analýzy, formulovat závěry a z nich vyplývající rozhodnutí, a to i v podmínkách neúplné nebo omezené informace.
Možná máte sen vybudovat a řídit vlastní firmu. Zároveň chcete proniknout do tajů moderních informačních technologií, informačních systémů, počítačových sítí a dalších metod současné informatiky. Pak se tedy přihlaste ke studiu programu Manažerská informatika, který v ideálním poměru kombinuje ekonomickou, manažerskou a informatickou problematiku. Studijní oboru můžete studovat v prezenční nebo kombinované formě studia. Vzhledem k zaměření fakulty je obor směrován zejména do segmentu malých a středních firem.
Všichni o marketingu mluví, ale kdo ví ?o čem to doopravdy je?? Vy to budete vědět, když si zvolíte náš profesně orientovaný studijní program Marketing. Studium je postavené na hlubším propojení s praxí a jeho cílem je především praktická příprava na budoucí povolání. Oproti akademickým studijním programům se potkáte s větším počtem odborníků z praxe, kteří budou dohlížet na vaše vlastní projekty. O reklamě a elektronickém obchodě tak nebudete jen slýchávat na přednáškách, ale sami si je v rámci praktické výuky seminářů vyzkoušíte vytvořit. Naučíte se fotit produkty i události, dozvíte se které nástroje použít při tvorbě webové stránky, jak nastavit propagaci na sociálních sítích nebo jak využívat marketingové a komunikační nástroje v offline a v online prostředí a vhodně oslovit zákazníka. Svět se točí kolem zákazníka a jeho potřeb a každý z nás je zákazník a spotřebitel. V týmových zadáních pak budete rozvíjet kreativitu, která je v marketingové praxi tolik žádaná. Chcete mít všechny tyto dovednosti a využívat je ve své profesi? Pak je náš program pro vás správná volba!
Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.
Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.
Cílem programu je příprava odborníků v oblasti matematiky schopných jak samostatné vědecké práce, tak uplatnění v praxi na pozicích vyžadujících vysoké znalosti a dovednosti z oblasti matematiky.

O

Cílem studia bakalářského SP Matematika je vybavit jeho absolventa takovými odbornými znalostmi a dovednostmi a obecnými způsobilostmi, které jej, v souladu s univerzálním zaměřením matematiky, připraví na širokou škálu jeho možného uplatnění vymezeného v profilu absolventa SP, a to jak na trhu práce, tak při jeho dalším případném studiu navazujícího či příbuzného SP.

P

Chcete pracovat v managementu firmy? Nebo máte nápad na zajimavý byznys a chcete ho zrealizovat? Podniková ekonomika a management je trefa do černého. Poodkryjeme vám svět fungování ekonomiky a naučíme vás, co to vlastně podnikání je a co obnáší. Seznámíte se s tím, jak podnik hospodaří a jaké činnosti v něm probíhají. Zaměříme se také na proces přípravy nového produktu od základní myšlenky až po jeho uvedení na trh, marketingové akce na podporu jeho prodeje, distribuci k zákazníkovi, realizaci nápadů na jeho zlepšení, až po řízení celého portfolia produktů a samotné firmy. Neopomeneme vás naučit, jak tyto činnosti vykonávat efektivně, jak technicky zpracovat data pro výhodná rozhodnutí, monitorovat konkurenci, jak využít technologie a sociální sítě a získat na svou stranu kolegy v práci. Po absolvování bakalářského studia budete připraveni naskočit do byznysu nebo se můžete rozhodnout ponořit se do této problematiky hlouběji a seznámit se například s fungováním velkých globálních firem v navazujícím studiu.
1. Cíle týkající se přímého vztahu ke klientce 1.1 Absolvent/ka bude schopen/a na základě vědomostí a dovedností z porodní asistence, odborné praxe, základních vědních oborů a společenských věd rozpoznat holistické potřeby ženy v období zdraví, fyziologického těhotenství, fyziologického porodu, šestinedělí i biopsychosociální potřeby vzniklé ve všech obdobích života ženy, dále potřeby fyziologického novorozence. 1.2 Absolvent/ka bude znát zdravý vývoj jedince a faktory, které jej ovlivňují. 1.3 Absolvent/ka dokáže kvalifikovaně poskytnout první pomoc. 1.4 Absolvent/ka bude schopen/a použít diagnostické postupy a techniky v péči o fyziologicky těhotnou ženu. 1.5 Absolvent/kabude umět vést samostatně fyziologický porod, sledovat a vyhodnotit stav plodu v děloze a poskytnout profesionální péči a podporu ženě během porodu. 1.6 Absolvent/ka bude umět samostatně poskytnout profesionální zdravotní péči a podporu ženě i novorozenci po fyziologickém porodu a v šestinedělí. 1.7 Absolvent/ka bude umět reagovat na zjištěné somatické, psychické, sociální, behaviorální, kognitivní i duchovní problémy klientky. 1.8 Absolvent/ka dokáže rozpoznat projevy a příznaky, které signalizují odchylky od fyziologického průběhu reprodukčního procesu v organismu ženy, zdravého vývoje jedince a příznaky nemoci. 1.9 Absolvent/ka bude znát modely výchovy k reprodukčnímu zdraví, sexuální výchovy a plánovaného rodičovství. 1.10 Absolvent/ka bude znát fáze procesu poskytování péče v porodní asistenci a umí je využívat v klinické praxi, v komunitním prostředí. 1.11 Absolvent/ka bude mít vědomosti, dovednosti a morální postoje potřebné k realizaci jednotlivých činností a intervencí v porodní asistenci. 2. Cíle týkající se profesního vývoje porodní asistentky 2.1 Absolvent/ka bude dodržovat etické a mravní požadavky profesní činnosti porodní asistentky. 2.2 Absolvent/ka bude uplatňovat empatický profesionální přístup ke klientkám a jejich rodinám. 2.3 Absolvent/ka je bude schopen/a používat všechny druhy a formy účinné komunikace. 2.4 Absolvent/ka bude znát možnosti svého uplatnění v systému poskytované péče o ženu a novorozence a postavení porodní asistentky ve společnosti. 2.5 Absolvent/ka bude znát strukturu zdravotní péče o ženu a novorozence. 2.6 Absolvent/ka bude schopen/a pozitivní sebereflexe a seberealizace. 2.7 Absolvent/ka bude ovládat adaptační i relaxační techniky a základy psychoterapie v kontextu zdravotní péče. 3. Cíle týkající se profesní činnosti porodní asistentky v systému zdravotní péče 3.1 Absolvent/ka bude schopen/a samostatného kvalifikovaného rozhodování v péči o zdraví, prevenci onemocnění, v péči o těhotnou ženu, rodičku, šestinedělku a novorozence a v péči o ženy. 3.2 Absolvent/ka bude schopen/a obhájit svá rozhodnutí a nést za ně odpovědnost. 3.3 Absolvent/ka bude znát práva pacientů, matek a dětí, své kompetence i kompetence celého zdravotnického týmu. Bude pracovat dle zásad týmové spolupráce. 3.4 Absolvent/ka bude znát zdravotní a sociální politiku státu a hlavní rysy současných a vývojových trendů zdravotní péče. 3.5 Absolvent/ka bede umět posoudit sociální prostředí, poskytnout kvalifikovanou radu při řešení obtížných životních situací. 3.6 Absolvent/ka bude schopen/a provádět jednotlivé typy prevence oblasti porodní asistence. 3.7 Absolvent/kabude schopen/a provádět výzkumnou činnost v oblasti porodní asistence (nebo se na ní podílet) a bude schopen/a aplikovat výsledky vědeckého výzkumu ve své činnosti.

S

Profesní bakalářský studijní program je koncipován v souladu se strategickými cíli a prioritami zakotvenými v národních i mezinárodních dokumentech i dlouhodobých záměrech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky nebo Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Studijní program svojí koncepcí reaguje zvláště na společenskou poptávku při prevenci a řešení rizikového chování a potřeby trhu práce. Poměrně široký společenskovědní základ i celková koncepce studia podporují komplexní a interdisciplinární přístup k problémům, schopnost jejich kritické analýzy a hledání samostatných řešení. Cílem programu je příprava odborníků kompetentních pro realizaci primární, sekundární a terciární prevence rizikového chování v rámci pedagogické a sociální a práce s cílovými skupinami v různých institucích i sférách (např. v rámci rezortů školství, práce a sociálních věcí, zdravotnictví, spravedlnosti apod.). Multidisciplinarita je patrná ze struktury studijního programu, přičemž propojení jednotlivých oborů a oblastí je vyžadováno a očekáváno jak při realizaci povinných odborných i dobrovolnických praxí podpořených supervizními semináři, tak v seminářích jednotlivých předmětů. Vyučující kladou důraz právě na rozvoj dovedností vidět souvislosti mezi vědními obory v zájmu nalezení vhodného řešení situace klienta.

V

Možná máte představu, že práce ve veřejném sektoru je pouze pro ?lůzra?, který neuspěl v soukromém sektoru a že jeho náplní práce není nic jiného než vyřizování haldy papírů, razítkování či odpovídání na stížnosti nespokojených občanů. Opak je však pravdou a moderní veřejný sektor nabízí spoustu příležitostí k vlastní kreativitě, využívání nejmodernějších technologií či kariérnímu růstu doprovázeného vysokým platovým ohodnocením. Takže, zapomeňte na zažitý stereotyp nudného, neochotného a špatně placeného úředníka a pojďte s námi objevit pozoruhodný svět moderního veřejného sektoru, jenž výrazně zasahuje do našeho každodenního života. V průběhu studia se dozvíte nejen to, jak funguje veřejná správa, jaké dopady na veřejný sektor má naše členství v Evropské unii či jak jsou přerozdělovány evropské dotace, ale získáte i celou řadu odborných znalostí a praktických dovedností potřených k odpovídajícímu uplatnění na trhu práce.
Navazující magisterské studium je profesním studijním programem, který je koncipován v souladu s potřebami trhu práce a který je zaměřen na koordinaci sociální politiky v otázkách sociálního vyloučení a sociálního začleňování a na práci ve veřejné správě, a to jak na úrovni obcí, krajů, tak i státu. Cílem studia je vybavit studenty potřebnými výstupními kompetencemi tak, aby byli profesně zodpovědně připraveni na práci v oblasti veřejné správy a sociální politiky. Poměrně široký společenskovědní základ i celková koncepce studia podporují komplexní a interdisciplinární přístup k problémům, schopnost jejich kritické analýzy a hledání samostatných řešení. Studijní program je multidisciplinárního charakteru, který umožňuje získat teoretické, praktické a metodické kompetence v oblasti veřejné správy a sociální politiky. Součástí studia je také zvyšování odborných jazykových kompetencí zaměřující se převážně na aktuální zahraniční trendy a výzkumy v předmětné oblasti. Cílem studia je připravit studenty pro řídící, metodickou, koncepční a analytickou práci. Příprava probíhá souběžně doprovázena supervidovanou odbornou praxí a možnostmi přímého kontaktu s odborníky z praxe. Navazující magisterské studium prohlubuje kompetence sociálního pracovníka a úředníka veřejné správy získané v bakalářském studiu, přičemž v rámci obsahu studijního programu je naplněn Minimální standard vzdělávání v sociální práci vytvořený Asociací vzdělavatelů v sociální práci pro akreditaci magisterských navazujících oborů studia sociální práce.
Tento obor patří mezi tzv. regulované nelékařské profese a platí pro něj direktivy Evropské komise (77/452/EHS, 77/453/EHS z roku 1977, dále 81/1057/EHS z roku 1981,89/48/EEC z roku 1989, 92/51 EEC z roku 1992) a doporučení Evropské komise (XV/E/8301/4/94-DE z roku 1984, XV/E/9432/796-DE z roku 1996, XV/E/8391/3/96-DE a XV/E/8481/4/97-DE z roku 1998). Obor připravuje všeobecné sestry, které poskytnou všeobecnou ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Pohled na tento obor trochu JINAK
Nalezeno záznamů: 46